Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Sokrates Akademia Treningu i Rozwoju

Przejdź do formularza kontaktowego

Rozmowa oceniająca


Główne cele i korzyści:

1. Przedyskutowanie korzyści z wprowadzenia systemu ocen, wyjaśnienie wątpliwości dotyczących celu i sposobów oceny, rozwianie obaw i nieporozumień wokół oceny i rozmowy oceniającej.

2. Zapoznanie z sposobami przygotowania do rozmowy oceniającej,
przedyskutowanie i wyjaśnienie wątpliwości, związanych z kryteriami i materiałami służącym ocenie – co w jaki sposób i z pomocą jakich wskaźników oceniać oraz poznanie błędów proceduralnych, psychologicznych i komunikacyjnych w prowadzeniu rozmowy oceniającej.

3. Poznanie zasad i ćwiczenie efektywnych sposobów prowadzenia rozmowy oceniającej, poznanie i doskonalenie technik skutecznej, konstruktywnej komunikacji - służącej dobremu, obustronnemu zrozumieniu - budującej pozytywny obraz pracownika - i radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami, w trakcie rozmowy oceniającej.

4. Przećwiczenie poprawnego, motywującego i budującego sposobu formułowania informacji zwrotnej – pozytywnej i negatywnej, pomocnego również w różnych innych sytuacjach zarządzania.

Program

1. Rozpoczęcie szkolenia
Prezentacja trenerów i uczestników, przedstawienie celów oraz zasad współpracy, zebranie oczekiwań i nastawień, działania integrujące i budujące zaufanie uczestników.
2. Przegląd systemu oceny, omówienie zastosowanych metod
- cel wprowadzania systemu oceny,
- na czym polega system ocen pracowniczych?
- rola pracowników na każdym szczeblu w systemie ocen okresowych,
- spodziewane korzyści dla pracowników i dla Firmy,
- zasady opracowywania obiektywnych kryteriów oceny opartych na opisie stanowisk pracy,
- omówienie rozwiązań dotyczących częstotliwości oceny okresowej oraz podziału pracowników na grupy podlegające ocenie według jednolitych procedur.
3. Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami:
- istota i funkcje rozmowy oceniającej; stymulacyjna, korektywna, pogłębiająca zrozumienie, diagnostyczna, budująca zrozumienie i wzrost zaufania, rozwojowa, poznawcza
- zasady prawidłowo prowadzonych rozmów
- jak prowadzić rozmowę; różne formuły prowadzenia rozmowy - „Powiedz i oczekuj wykonania”/„Powiedz i Wysłuchaj”/„Rozwiąż Problem”
4. Sposoby prowadzenia rozmowy w sytuacji oceny pozytywnej i negatywnej
- komunikacja werbalna i niewerbalna – sygnały relacji i stosunku
- wyrażanie szacunku i uznania wobec osoby
- formułowanie inspirujących informacji zwrotnych
- formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
5. Wzory Dobrej Komunikacji podczas rozmowy oceniającej
- zapoznanie z mechanizmami i zasadami dobrej komunikacji i sposobami zastosowania ich w sytuacjach pracy,
- efektywna komunikacja w rozmowie oceniającej; „kwestionariusz oceny stylu słuchania i odpowiadania” / bariery skutecznego słuchania / jak słuchać skuteczniej? - narzędzia aktywnego słuchania / informacje zwrotne – „otwarte” opinie w formie „Ja” / jak motywować do zmiany? – bajka o pochwale - co można zyskać chwaląc? - jak chwalić? / „Zasługa i nagroda” – ćwiczenie - czy istnieje konstruktywna krytyka? - i czy krytyka musi boleć? / Podsumowanie o Asertywności.
6. Efekty rozmowy oceniającej
- siedem kroków rozwiązywania problemów
- ustalanie celów rozwojowych na przyszłość – krótko i długoterminowe plany rozwoju zawodowego.
7. Relacja Pracownik – przełożony podczas rozmowy
- relacja pracownik – przełożony w sytuacji oceny pracowniczej
- określenie zasad i rodzaju relacji, wzajemnych zależności, obszarów i tematów rozmowy oceniającej i trudnych sytuacji
- analiza kontekstu organizacyjnego oceny.
8. Radzenie sobie z sytuacją trudną
- poznanie i ćwiczenie sposobów radzenia sobie z trudnymi zachowaniami i sytuacjami podczas rozmowy oceniającej - asertywnej odmowy, ujawniania i odpowiadania na manipulacje, sposobów określania i komunikowania własnych „granic”.
9. Przegląd najczęściej popełnianych błędów przy stosowaniu systemu ocen i rozmowie oceniającej
- analiza najczęstszych przyczyn złej pracy; niedostatek wiedzy lub umiejętności, niedopasowanie osobowościowe, niewłaściwa organizacja pracy,
- błędy w procesie oceniania (błędy techniczne, brak obiektywizmu, błędy etykietowania, błędy atrybucji przyczynowych; efekt „pierwszego wrażenia”; transfer stereotypu estetycznego i poznawczego; błędy tendencji centralnej; błędy projekcji, itp.
- sposoby i zasady organizacji i prowadzenie rozmowy pomocne w unikaniu błędów oceny.
10. Podsumowanie szkolenia
- tworzenie osobistych map kompetencji prowadzenia rozmowy oceniającej, indywidualnego planu doskonalenia wybranych elementów i sposobów rozmowy.

Otrzymane certyfikaty

dyplom ukończenia szkolenia

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Renata Tomaszczyk

Od 2002 współpracuje z Sokrates Akademia Treningu i Rozwoju, realizując projekty szkoleniowe w zakresie: coachingu, zarządzania zespołami, prowadzenia rozmów oceniających i systemów ocen, asertywności i prowadzenia trudnych rozmów ze współpracownikami, budowania zespołów sprzedaży.
W latach 2004- 2007 pracowała jako trener wewnętrzny w organizacji z rynku usług finansowych, w ramach pracy realizuje projekty szkoleniowe dotyczące
umiejętności zarządzania zespołami, komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu, prowadzenia rozmów oceniających, doskonalenia technik organizacji pracy menedżera, prowadzenie trudnych rozmów i zachowań asertywnych w zarządzaniu.


Miejsce: Kraków - Hotel Justyna
Rozpoczęcie: 2008-10-28 - Zakończenie: 2008-10-29

Cena: 1250 (PLN)



 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Rozmowa oceniająca
Organizator: Sokrates Akademia Treningu i Rozwoju


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |