Żyjemy w czasach permanentnych i nieuniknionych zmian, przeobrażeń, ciągle rosnącej konkurencji, zmieniających się wymagań i oczekiwań klientów i natłoku informacji, np.: układ scalony pocztówki z nagraniem „Happy Birthday” ma większa pamięć niż wszystkie komputery istniejące przed 1950 r., codzienne wydanie New-York-Times zawiera większą ilość informacji niż ta, z którą spotykał się w XVII w. człowiek przez całe swoje życie, a ogólna ilość powszechnie dostępnych informacji podwaja się obecnie co 5 lat.
Każda firma, która chce być organizacją przedsiębiorczą, musi się otwierać na zmiany, a nawet tych zmian poszukiwać i traktować je jako okazje, a nie zagrożenia. Niepowodzenia wdrażanych zmian, często wynikają z utrwalonych wzorców zachowań u pracowników, które zwykle pozostają w nowych warunkach niezmienione.
Warsztat zapewnia wiedzę i zestaw narzędzi, umożliwiających przeprowadzenie zespołu przez proces zmian w organizacji, poprzez wdrożenie przemyślanych działań, zaprojektowanie procesu zmian, zaangażowanie ludzi i uzyskanie zmiany ich zachowań, a także poprawę komunikacji wewnątrz firmy.
Podczas warsztatu wykorzystujemy między innymi gry SYMBOLE i GALIMATIAS.
Program
ZMIANY W ORGANIZACJACH – DEFINICJA, ISTOTA ZMIANY. NA CZYM POLEGA ZARZĄDZANIE ZMIANĄ?
ZMIANA W ORGANIZACJI – CYKL ŻYCIA ORGANIZACJI – JAKIE ZMIANY PRZESZŁA I PRZED, JAKIMI ZMIANAMI STOI TWOJA ORGANIZACJA?
PRZYGOTOWANIE DO WPROWADZANA ZMIANY – PARĘ PRZYDATNYCH TECHNIK:
Poszukiwanie „sprzymierzeńców”
Analiza sił i nastrojów
Planowanie procesów
Jak przygotować pracowników?
BUDOWANIE EFEKTYWNEJ WIZJI ZMIANY I JEJ KOMUNIKOWANIE PRACOWNIKOM.
CECHY I KOMPETENCJE LIDERA ZMIANY – LIDER, JAKO AGENT ZMIANY ORGANIZACYJNEJ.
AUTORYTET KIEROWNIKA, CZYLI CO ZROBIĆ, ABY MNIE SŁUCHALI?
Oczekiwania pracowników, kierownik idealny
Osobowościowe i organizacyjne aspekty skuteczności kierowania
Przywództwo wizjonerskie – znaczenie i metody prezentowania wizji
Budowanie identyfikacji pracownika z przedsiębiorstwem
WYWIERANIE WPŁYWU NA LUDZI W SYTUACJI ZMIANY. PERSWAZJA, CZYLI PRZEKONYWANIE LUDZI DO ZMIANY.
WSPARCIE DLA LIDERA ZMIAN – AGENCI ZMIAN:
Kim są i jak ich zidentyfikować?
Zadania agenta zmian w zależności rodzaju sytuacji i zmiany
Z jakich elementów powinien składać się program przygotowania „agentów zmian”?
STYLE PRZEWODZENIA, JAKO ISTOTNY ELEMENT MOTYWOWANIA I KSZTAŁTOWANIA ZACHOWANIA W PROCESIE ZMIAN W ORGANIZACJI – CHARAKTERYSTYKA I EFEKTYWNOŚĆ STYLÓW PRZYWÓDZTWA I ICH ZASTOSOWANIE WZGLĘDEM PRACOWNIKÓW W SYTUACJI ZMIANY I NIEPEWNOŚCI.
MOTYWOWANIE W ZARZĄDZANIU PRZEZ ZAANGAŻOWANIE.
Ewolucja istoty motywowania.
Warunki skutecznego motywowania w zarządzaniu przez zaangażowanie.
Poziom motywacji, a sprawność działania.
Osiąganie gotowości do zmiany – motywacja, jako narzędzie zwiększania zaangażowanie pracowników w realizację zmian.
ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW W PROCES ZMIAN W ORGANIZACJI:
Cechy zaangażowanego pracownika.
Zjawiska „pętli” i „luki” zaangażowania.
Czynniki mające wpływ na budowanie zaangażowania pracowników.
Budowanie zaangażowania pracowników.
Partycypacja i delegowanie zadań w procesie wprowadzania zmian w organizacji, jako element kształtowania postawy zaangażowania.
NAGRADZANIE I WYRAŻANIE UZNANIA W RAMACH BUDOWANIA ZAANGAŻOWANIA
Zdobyta wiedza
UDZIAŁ W SZKOLENIU POZWOLI ROZWINĄĆ UMIEJĘTNOŚCI:
Projektowania i wdrażania zmiany. Rozumienia mechanizmów zmian zachodzących w organizacji.
Rozpoznawania potencjału zespołu: jego dynamiki, mocnych i słabych stron oraz potrzeb.
Tworzenia strategii budowania zaangażowania pracowników dla organizacji.
Wywierania wpływu i przekonywania ludzi do zmiany.
Budowania autorytetu lidera w zmianie.
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy

Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Julita Pietraszko - Konsultant Biznesu, Trener, Ekspert w obszarze zarządzania, sprzedaży i rozwoju HR.
Katalog szkoleń