Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Przejdź do formularza kontaktowego

Zarządzanie projektami zgodnie z metodyką Project Cycle Management - PCM.


Zarządzanie projektami zgodnie z metodyką Project Cycle Management - PCM.



Grupa docelowa:

Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.



Cel szkolenia:

Zarządzanie projektem zgodnie z PCM:

W 1992 roku Komisja Europejska rozpoczęła pracę nad własną, autorską metodologią zarządzania projektami. Nadano jej nazwę Zarządzanie Cyklem Projektu (ang. Project Cycle Management- PCM). PCM jest oficjalną metodyką zarządzania projektami i programami realizowanymi z zaangażowaniem środków europejskich. Przyjmuje ona założenie, że projekt jest działaniem cyklicznym, który ma pięć faz: programowanie, identyfikacja, formułowanie, wdrażanie oraz ewaluacja i audyt. Program tego szkolenia, zawiera między innymi: Podstawy wiedzy o zarządzaniu projektami wg standardu PMC, praktyczne wskazania dotyczące metod, technik i procedur oraz przedstawienie na przykładach aktualnie stosowanych rozwiązań w tym zakresie. Najistotniejszym przesłaniem i celem szkolenia jest przedstawienie wraz z zasobami wiedzy, skutecznych sposobów jej wdrażania w konkretnych projektach.

Program

Program szkolenia:

I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.

 Prezentacja trenera i uczestników.
 Omówienie głównych elementów warsztatów szkoleniowych.

II. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI.

 Definicje projektu i programu.
 Definiowanie podstawowych pojęć zarządzania projektem PCM.
 Aktualne trendy w zarządzaniu projektami w relacji do PCM.
 Przyczyny zainteresowania firm obszarem zarządzania projektami.
 Kluczowe czynniki wpływające na realizacje projektu.
 Cykl życia projektu w kontekście opracowania oferty i realizacji zakresu.
 Podstawowe obowiązki kierownika projektu i członków zespołu.
 Kodeks etyczny zespołu i kierownika projektu.

III. ZARZĄDZANIE CYKLEM PROJEKTU

 Cykl życia projektu – PCM.
 Narzędzia planowania i zarządzania PCM.
 Podejście oparte na ramie logicznej (LFA) – narzędzie planowania i analizy.
 Faza analizy.
 Faza planowania.
 Matryca Logiczna.
 Poziom celów – drzewo problemów, drzewo celów.
 Założenia i czynniki zapewniające trwałość.
 Obiektywnie weryfikowalne mierniki.
 Ocena możliwych źródeł weryfikacji skuteczności osiągniętych założeń.
 Użycie matrycy logicznej do utworzenia harmonogramu działań i wykorzystania zasobów.
 Lista kontrolna do przygotowania harmonogramu działań.
 Lista kontrolna do określenia środków i planowania kosztów.
 Charakterystyka projektu, jako przedsięwzięcia organizacyjnego:
o Cele projektu.
o Typy projektów.
o Czynności koordynacyjne i kierownicze w ramach projektu.
o Warunki wstępne efektywnego zarządzania projektem.
o Ograniczenia dotyczące: czasu, zakresu, budżetu.

IV. PRAKTYCZNE INICJOWANIE PROJEKTU - OBSZARY W ZARZĄDZANIU PROJEKTEM.

 Konspekt Projektu - Matryca priorytetów (ćwiczenie).
 Budowa zespołu projektowego - Uczestnicy projektu, struktura zespołu.
 Wskaźniki produktu (ćwiczenia w grupach).
 Wskaźniki rezultatu (ćwiczenia w grupach).
 Wskaźniki oddziaływania (ćwiczenia w grupach).

V. PRZYKŁADY W ZAKRESIE PLANOWANIA PROJEKTU - CYKL ŻYCIA PROJEKTU.

 Struktura podziału zadań – studia przypadku.
 Planowanie zasobów.
 Metody szacowania czasu trwania i kosztów zadań projektowych.
 Schemat sieciowy projektu (metoda ścieżki krytycznej).
 Harmonogram projektu.

VI. DEFINIOWANIE ZAKRESU PROJEKTU – POGŁĘBIENIE WIEDZY.

 Znaczenie roli i funkcji sponsora.
 Analiza interesariuszy projektu.
 Estymacja głównych potrzeb do realizacji zakresu projektu.
 Metody i techniki estymacji kosztów.
 Wykorzystanie metody SMART do ustalania celów, wymogów i podstawowych mierników.

VII. WYKORZYSTANIE TECHNIK ALOKACJI I ESTYMACJI WYKORZYSTANIA ZASOBÓW W PROJEKTACH.

 Omówienie elementów związanych z monitorowaniem i kontrolą kosztów projektu.
 Przedstawienie głównych technik szacowania zasobów w projektach.
 Podział kosztów w projektach i metodyki ich szacowania.
 Przedstawienie różnych poziomów szacowania eksperckiego w kontekście potrzeb decyzyjnych.
 Uwzględnienie ograniczeń i bilansowanie zasobów.
 Szacowanie ryzyka i konieczność uwzględnienia działań w harmonogramie projektu.

VIII. PLANOWANIE PROJEKTU.

 Planowanie zakresu i struktury podziału pracy projektu.
 Definiowanie głównych kamieni milowych.
 Opracowanie harmonogramu realizacji za pomocą techniki: PERT, CPM i Gantta.
 Mind Mapping jako skuteczne narzędzie do tworzenia koncepcji realizacji zakresu projektu.
 Techniki planowania kosztów projektu (od etapu próby pozyskania oferty po realizację zakresu).
 Model potrójnego ograniczenia.
 Stworzenie planu komunikacji, jakości i macierzy odpowiedzialności.
 Identyfikacja podstawowych błędów i sposobów ich eliminacji w planowaniu projektu.

IX. WYZNACZANIE PLANU BAZOWEGO I MONITOROWANIE REALIZACJI ZADAŃ ZGODNIE Z PRZYJĘTYM HARMONOGRAMEM.

 Znaczenie planu bazowego w kontekście monitorowania uzyskanych wyników.
 Definiowanie i znaczenie typów planów bazowych.
 Metoda wartości wypracowanej i ocena rentowności przedsięwzięcia.
 Cele projektu (główne i cząstkowe), tzw. „drzewo celów”.
 Koszty, przychody, przepływy gotówkowe
 Przekroje i szacowanie kosztów projektów
 Budżetowanie jako narzędzie zarządzania projektem standard EVMS (Earned Value Management System)
 Metoda Earned Value i jej zastosowanie.
 Orientacja na korzyści projektu.
 Szacowanie wartości projektu.

X. WPŁYW DOKONYWANYCH ZMIAN NA HARMONOGRAM PROJEKTU I ALOKACJĘ ZASOBÓW.

 Proces zarządzania zmianą i jego implementacja w harmonogramie.
 Szacowanie kosztów zmiany i jej konsekwencje na cele biznesowe przedsięwzięcia.
 Metody gradacji i selekcji proponowanych zmian w projekcie.
 Proces komunikacji zmiany w projekcie.
 Aktualizacja planu bazowego i wyznaczanie nowych planów bazowych.

XI. TECHNIKI MONITOROWANIA PROJEKTU.

 Diagnozowanie przyczyn wystąpienia odchyleń i konieczność wprowadzania aktualizacji harmonogramu.
 Wykorzystanie harmonogramu w budowaniu pozytywnych relacji i oczekiwań z głównymi interesariuszami projektu.
 Kontrola kosztów i zalokowanych zasobów na różnych etapach cyklu życia projektu.
 Ocenia końcowa uzyskanych efektów i zapewnienie właściwej komunikacji.
 Orientacja na korzyści projektu
 Szacowanie wartości projektu

XII. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PROJEKCIE.

 Identyfikacja czynników ryzyka.
 Rodzaje ryzyka w projektach.
 Kwantyfikacja ryzyka - szacowanie ryzyka.
 Analiza ryzyka.
 Ocena skuteczności podjętych działań.

XIII. REALIZACJA I ZAMKNIECIE PROJEKTU.

 Akceptacja planu projektu przez sponsora projektu i klienta.
 Struktura i organizacja zespołu projektowego.
 Aktywne zarządzanie ryzykiem.
 Zarządzanie zamówieniami w projekcie.
 Weryfikacja, raportowanie i monitorowanie zakresu projektu.
 Zamkniecie formalne projektu.

XIV. ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W PROJEKCIE.

 Procedury oceny potrzeb projektu.
 Określenie kryteriów kontroli zmian.
 Wybór narzędzi i technik zapewniających realizację oczekiwań klientów.
 Główne kryteria sukcesu.

XV. PRZYCZYNY PORAŻEK PROJEKTÓW.

XVI. PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE.

Informacje organizacyjne:
-szkolenie trwa 2 dni (16h);
-zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz w godzinach 9.00-17.00 drugiego dnia;
-ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób;
-w każdym dniu szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz lunch.

Inwestycja:
1390zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne,
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu/kursie prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy wypełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia dostępną w formacie pdf lub word a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (061 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Na podstawie przesłanych informacji skontaktujemy się z Państwem aby potwierdzić Państwa uczestnictwo w wybranym wydarzeniu.

Kontakt:
Zespół Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
tel:(61) 8102 194 lub 508 393 926

Uwaga:
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pllub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Zdobyta wiedza

Korzyści dla użytkowników:

Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie opanowania metodyki PCM, identyfikacji innowacyjnych cech projektów i oceny ich powiązania z wytycznymi danego programu. Opanowanie podstawowych zasad przygotowania konkursów na projekty innowacyjne i ponadnarodowe z uwzględnieniem trybu i metodyki ich rankingowania oraz monitorowania i końcowego rozliczenia. Uzupełniającym ważnym celem tego szkolenia będzie również przekazanie wiedzy dotyczącej ryzyk na etapie projektowania, realizacji i rozliczenia projektów unijnych oraz umiejętności skutecznego przeciwdziałania tym zagrożeniom.



Uczestnicy będą wiedzieli:



1. W jaki sposób skutecznie wykorzystać metodykę PCM w praktyce.

2. Kto jest odpowiedzialny za realizacje projektu.

3. W jaki sposób definiować zakres projektu w oparciu o oczekiwania odbiorców.

4. Jak skutecznie wykorzystać koncepcje i techniki zarządzania projektem.

5. Jak zarządzać ryzykiem poprzez dobieranie odpowiednich narzędzi i technik zarządczych.

6. Jak przeprowadzić i zakończyć projekt z sukcesem.

7. Jak zastosować metodykę zarządzania projektami do realizacji własnych projektów.



Uczestnicy będą potrafili:



1. Inicjować, planować i organizować realizacje przedsięwzięć projektowych w oparciu o metodykę PCM.

2. Stawiać realne i wymierne cele, aby zapewnić korzystne dla przedsiębiorstwa efekty.

8. Opracować: zakres projektu, harmonogram jego realizacji oraz plan komunikacji i jakości.

9. Określać i alokować wymagane zasoby ludzkie, finansowe i rzeczowe.

10. Opracować system kontroli i monitorowania projektu.



Metodologia:

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.

Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.

Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów. 

Otrzymane certyfikaty

certyfikat semper

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Specjalizacja trenerska:

Zaawansowane negocjacje.

Kontrola zarządcza.

Zarządzanie projektami: wykorzystanie metodyk zarządzania projektami PMBoK, PRINCE2, Agile, SCRUM do optymalizacji działań biznesowych.Zarządzanie produktami i innowacjami gospodarczymi: zastosowanie m.in. metodyki Six-Sigma, filozofii Kaizen, a także poszukiwanie synergii marketingowej do zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw.



Kompetencje:



2009-10 do 2010-06 PWSBIA, Studia podyplomowe: Audyt i Kontrola Wewnętrzna.

2005-10 do 2008-10 Uniwersytet Łódzki, Stopień naukowy: Doktor Nauk Ekonomicznych w Dziedzinie Zarządzania.

2008-02 do 2009-01 Politechnika Łódzka, Studia podyplomowe: Zarządzanie Projektami.

2006-10 do 2007-10 Wyższa Szkoła Bankowa, Studia podyplomowe: Zarządzanie Jakością.

2005-02 do 2006-04 Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, Studia podyplomowe: MBA.

2003-10 do 2005-06 Politechnika Poznańska, Studia magisterskie, kierunek: Informatyka.



Kursy i szkolenia specjalistyczne:

Audyt wewnętrzny (2009-07).

Certyfikat PRINCE2 (2009-05).

Certyfikat ITIL ver.3. (2010-03-11).



Doświadczenie zawodowe:

Dr inż., jest ekspertem w zakresie zarządzania strategicznego i zarządzania projektami, jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdyscyplinarnymi. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracował z zespołami realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 10 mln zł. Pełnił szereg funkcji i ról w największych polskich przedsiębiorstwach, najbardziej dumny jest z udziału swojego zespołu w projektach związanych z optymalizacją procesów biznesowych i zwiększaniem ich konkurencyjności. Posiada ponad 5 letnią praktykę trenerską w kreowaniu wartości biznesowych i zarządzania ograniczeniami.



od 2010-10 Adiunkt, Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach.

od 2009-01 Menedżer Zarządzania Problemami/Audytor Wewnętrzny, Asseco Poland.

2008-03 do 2008-09 Starszy Analityk Biznesowy, Departament Rozwoju Systemów, Polkomtel S.A.

2007-06 do 2008-02 Kierownik Wydziału/Kierownik Projektu, Pion Marketingu, Departament Rozwoju Biznesu, Telekomunikacja Polska.

2006-07 do 2007-05 Kierownik Działu, Departament Planowania i Wsparcia Operacyjnego, Telekomunikacja Polska.



Wybrane projekty:

2010 - Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych: Badania marketingowe, Zarządzanie Projektami, Zarządzanie Procesami, Zarządzanie Zmianą.

2010 – Wielkopolski Bank Kredytowy: Zarządzanie Projektami.

2010 – Wyższa Szkoła Bankowa, Zarządzanie Projektami.

2010 – Szkolenia otwarte: Negocjacje biznesowe.

2010 - Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie: Kontrola zarządcza i skuteczne zarządzanie ryzykiem.

2009 - Wdrożenie procesu zarządzania ryzykiem w projekcie IT realizowanym dla Klienta w branży Administracji Publicznej.

2009 - Modelowanie i wdrożenie procesu utrzymanie systemów IT zgodnie z najlepszymi praktykami ITIL i standardem ISO 9001.

2008 Konfiguracja i standaryzacja procesów wdrażania nowych operatorów komórkowych (MVNO).

2007 - Opracowanie i wdrożenie procesu zarządzania portfolio projektowym dla rynku B2C.

2007 - Wykorzystanie metodyki SIX-SIGMA do optymalizacji procesu inwestycyjnego.



Miejsce: Kraków
Rozpoczęcie: 2012-11-22 - Zakończenie: 2012-11-23


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2012-12-03 - Zakończenie: 2012-12-04


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2012-09-24 - Zakończenie: 2012-09-25

Cena: 1390 (PLN)

Ostatnia aktualizacja oferty 2012-08-16 13:00:55

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Zarządzanie projektami zgodnie z metodyką Project Cycle Management - PCM.
Organizator: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |