W dobie silnej konkurencji i przy ustawicznych zmianach zachodzących w otoczeniu gospodarczym "instynktowne" podejście do problematyki zarządzania projektami już nie wystarcza. Wymagania kontrahentów dotyczące skrócenia terminów realizacji oraz obniżenia poziomu kosztów zmuszają do poszukiwania bardziej efektywnych metod zarządzania projektami. Podczas szkolenia przedstawimy m.in.:
* Jak dostosować realizowane projekty do strategii firmy i zaplanowanej struktury organizacyjnej?
* Jak właściwie opracować i wykonać plan projektu?
* Od czego zależy sukces projektu i jakie są przyczyny niepowodzeń?
* Jak szacować i nadzorować koszty projektów oraz identyfikować czynniki ryzyka?
* Jak zarządzać czasem w trakcie realizacji projektów?
Program
Pierwszy dzień szkolenia: 15 listopada 2007r
1. Kontekst zarządzania projektami
* analiza podstawowego układu sił w przedsiębiorstwie
2. Projekty, zarządzanie projektami i zarządzanie poprzez projekty
* podstawowe pojęcia (proces, projekt, cele projektu, zarządzanie projektem, zarządzanie poprzez projekty, udziałowcy projektu, otoczenie projektu, fazy i cykl projektu, kamienie milowe)
* cechy projektów
* sukces projektu, przyczyny niepowodzeń
* klasyfikacja projektów
* procesy zarządzania projektem, grupy procesów
* główne obszary zarządzania projektami
* możliwe rozwiązania organizacyjne
3. Podstawy zarządzania projektami - główne elementy
* zarządzanie integralnością projektu
* zarządzanie zakresem projektu
* zarządzanie komunikacją projektu
* nadzorowanie realizacji projektu
* zarządzanie jakością projekt
4. Zarządzanie poprzez projekty - budowa organizacji projektowej
* określenie zakresu występowania projektów w firmie
* strategia firmy a zakres realizowanych projektów
* projektowanie struktury organizacyjnej nastawionej na projekty
* zarządzanie wiedzą w ramach zaplanowanej struktury organizacyjnej
* określenie zadań i celów Biura Projektów
* struktura organizacyjna zarządzania projektami - studium przypadku
5. Biuro projektów - zasady zarządzania portfelem projektów
* opracowanie metodyk zarządzania projektami dla całej firmy
* doskonalenie metodyk oraz architektury gromadzenia informacji o projektach
* przygotowanie metodyk kontroli finansowej realizowanych projektów
* prace nad rozpowszechnieniem wiedzy projektowej w ramach firmy
Drugi dzień szkolenia: 16 listopada 2007r.
1. Zarządzanie czasem w trakcie realizacji projektu
* struktura podziału pracy (WBS), jej wykorzystanie w planowaniu i kontroli
* zadania projektu, zależności między nimi i dodatkowe ograniczenia zadań w czasie
* sieć czynności, diagram sieciowy PERT, wykres Gantt'a
* szacowanie czasu zadania
* ścieżka krytyczna, zadania krytyczne i podkrytyczne, zapasy czasu
* określenie i przydział zasobów, rozwiązywanie problemu przeciążenia zasobów
* łańcuch krytyczny, bufor projektu, bufory zasilające i bufory zasobów
* zarządzanie czasem w trakcie realizacji projektu - studium przypadku
2. Czynnik ludzki w projekcie - podstawą osiągnięcia zamierzonych celów
* planowanie organizacji prac projektowych
* rola Biura Projektów w ramach zarządzania ludźmi w projektach
* pozyskanie zasobów ludzkich
* tworzenie efektywnych zespołów
* pojęcie zmian organizacyjno - komunikacyjnych i oporu wobec nich
* zarządzanie oporem
3. Analiza i identyfikacja ryzyka w projekcie
* rodzaje ryzyka w projekcie
* identyfikacja czynników ryzyka - narzędzia i techniki analizy ryzyka
* kwantyfikacja ryzyka
* podstawy zarządzania ryzykiem
* zarządzanie ryzykiem całości projektów firmy
4. Zarządzanie kosztami projektu
* zarządzanie kosztami projektów w aspekcie przyznanych priorytetów
* koszty, przychody, przepływy gotówkowe
* przekroje i szacowanie kosztów projektów - porównawcze, oddolne, parametryczne, szacunki kosztów
* budżetowanie jako narzędzie zarządzania projektem
* standard EVMS (Earned Value Management System); metoda Earned Value i jej zastosowania
* orientacja na korzyści projektu
* szacowanie wartości projektu
* nadzorowanie kosztów
5. Zamykanie projektu
* formalna akceptacja i zamknięcie
* wnioski dla przyszłych przedsięwzięć
* rola Biura Projektów w ramach zamknięcia projektu
Otrzymane certyfikaty
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza

Niższa kadra kierownicza
Specjalista

Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy

Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia

Konsultacje poszkoleniowe

Lunch

Serwis kawowy

Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Specjaliści i praktycy z danego zakresu wiedzy
Katalog szkoleń