Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

Przejdź do formularza kontaktowego

ZARZĄDZANIE I OBSŁUGA REKLAMACJI


Badania rynkowe pokazały, że klienci są niezadowoleni z dokonanych zakupów w około 25% przypadków.

Jak często składają reklamacje?

Zaskakującym spostrzeżeniem jest to, że tylko 5 % z nich składa reklamacje. Pozostałe 95 % albo sądzi, że nie warto zawracać sobie głowy reklamacją albo nie wie jak lub, do kogo się z tym zwrócić.

Chociaż potrzeba załatwienia reklamacji w satysfakcjonujący klienta sposób jest kwestią niepodlegającą dyskusji, tylko około 50% z tych 5% klientów, którzy składają reklamacje twierdzi, że sprawę załatwiono w satysfakcjonujący ich sposób.

Klient usatysfakcjonowany dzieli się swymi pozytywnymi doświadczeniami średnio z trzema innymi ludźmi, klient niezadowolony żali się aż 11 osobom.

Jeśli każdy z nich przekaże to jeszcze innym, to liczba ludzi, którzy usłyszeli negatywną opinię może wzrosnąć wielokrotnie.

Program szkolenia

1) REKLAMACJA – ZŁO KONIECZNE?
a) Co to jest reklamacja?
b) Dlaczego nie lubimy reklamacji?
c) Klient zgłaszający reklamację to nie wróg.
d) Okazja dla zbadania rynku.

2) PRZYJMOWANIE REKLAMACJI.
a) Obsługa reklamacji jako integralna część obsługi klienta.
b) Komunikacja – zbieranie informacji od klienta.
c) Reklamacje pisemne – formularze.

3) PSYCHOLOGIA KONTAKTÓW Z KLIENTAMI.
a) Oczekiwania klientów w ogóle.
• Zjawisko dysonansu.
• Ocena oczekiwań klienta związanych ze zgłaszanym problemem.
b) Co niezadowoleni klienci mówią, robią i czego chcą?
c) Typologia klientów.
d) Rodzaje zachowań klientów.
• Rozpoznawanie emocjonalnych zachowań klienta.
• Charakterystyka zachowań racjonalnych.

4) KOMUNIKACJA Z KLIENTEM SKŁADAJĄCYM REKLAMACJĘ.
a) Reagowanie na emocje.
b) Radzenie sobie z krytyką klienta.
c) Stawianie granic klientowi.
d) Techniki lingwistyczne – słowa, które uspokajają.
e) Słowa, które wyzwalają gniew klienta.

5) REKLAMACJE UZASADNIONE.
a) Jak i kiedy zaprezentować rozwiązanie problemu?
b) Formuła 8 kroków, czyli jak otrzymać prezent.

6) REKLAMACJE NIEUZASADNIONE.
a) Jak udzielić informacji o odmowie reklamacji (asertywna odmowa).
b) Jak zadbać o dalsze relacje z klientami?


NAJLEPSZE SZKOLENIA W B&O NAVIGATOR!

Program

Badania rynkowe pokazały, że klienci są niezadowoleni z dokonanych zakupów w około 25% przypadków.

Jak często składają reklamacje?

Zaskakującym spostrzeżeniem jest to, że tylko 5 % z nich składa reklamacje. Pozostałe 95 % albo sądzi, że nie warto zawracać sobie głowy reklamacją albo nie wie jak lub, do kogo się z tym zwrócić.

Chociaż potrzeba załatwienia reklamacji w satysfakcjonujący klienta sposób jest kwestią niepodlegającą dyskusji, tylko około 50% z tych 5% klientów, którzy składają reklamacje twierdzi, że sprawę załatwiono w satysfakcjonujący ich sposób.

Klient usatysfakcjonowany dzieli się swymi pozytywnymi doświadczeniami średnio z trzema innymi ludźmi, klient niezadowolony żali się aż 11 osobom.

Jeśli każdy z nich przekaże to jeszcze innym, to liczba ludzi, którzy usłyszeli negatywną opinię może wzrosnąć wielokrotnie.

Program szkolenia

1) REKLAMACJA – ZŁO KONIECZNE?
a) Co to jest reklamacja?
b) Dlaczego nie lubimy reklamacji?
c) Klient zgłaszający reklamację to nie wróg.
d) Okazja dla zbadania rynku.

2) PRZYJMOWANIE REKLAMACJI.
a) Obsługa reklamacji jako integralna część obsługi klienta.
b) Komunikacja – zbieranie informacji od klienta.
c) Reklamacje pisemne – formularze.

3) PSYCHOLOGIA KONTAKTÓW Z KLIENTAMI.
a) Oczekiwania klientów w ogóle.
• Zjawisko dysonansu.
• Ocena oczekiwań klienta związanych ze zgłaszanym problemem.
b) Co niezadowoleni klienci mówią, robią i czego chcą?
c) Typologia klientów.
d) Rodzaje zachowań klientów.
• Rozpoznawanie emocjonalnych zachowań klienta.
• Charakterystyka zachowań racjonalnych.

4) KOMUNIKACJA Z KLIENTEM SKŁADAJĄCYM REKLAMACJĘ.
a) Reagowanie na emocje.
b) Radzenie sobie z krytyką klienta.
c) Stawianie granic klientowi.
d) Techniki lingwistyczne – słowa, które uspokajają.
e) Słowa, które wyzwalają gniew klienta.

5) REKLAMACJE UZASADNIONE.
a) Jak i kiedy zaprezentować rozwiązanie problemu?
b) Formuła 8 kroków, czyli jak otrzymać prezent.

6) REKLAMACJE NIEUZASADNIONE.
a) Jak udzielić informacji o odmowie reklamacji (asertywna odmowa).
b) Jak zadbać o dalsze relacje z klientami?


NAJLEPSZE SZKOLENIA W B&O NAVIGATOR!

Zdobyta wiedza

Cele szkolenia

Nasze szkolenie uczy właściwego podejścia do klientów, którzy dają wyraz niezadowoleniu z firmy, produktu, usługi lub jakości obsługi oraz do klientów zachowujących się w sposób emocjonalny.

Nabyte umiejętności pomogą kontrolować także własne emocje oraz dostosować zachowanie do sytuacji oraz zachowania klienta.


Dzięki szkoleniu uczestnicy:
- Uświadomią sobie, czym jest reklamacja dla klienta i firmy.
- Będą znali rolę jakości, systemu i standardów obsługi.
- Będą potrafili budować pozytywne nastawienie do zastrzeżeń Klientów i reklamacji.
- Poznają strategię i taktykę radzenia sobie z reklamacjami.
- Dowiedzą się jakie są etapy w procesie przyjmowania i załatwiania reklamacji.
- Nabędą praktycznych umiejętności dotyczących zasad przyjmowania i rozpatrywania reklamacji klientów.
- Będą umieli radzić sobie z gniewem klientów.

Zdobyta podczas szkolenia wiedza i umiejętności pozwolą budować długotrwałe relacje z klientem, podtrzymać lojalność oraz przyniosą satysfakcję z jakości obsługi

Otrzymane certyfikaty

Certyfikat B&O Navigator

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik



Miejsce: Centrum Szkolenia GEOVITA w Jadwisinie
Rozpoczęcie: 2007-10-04 - Zakończenie: 2007-10-05

Cena: 1895 (PLN)



 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: ZARZĄDZANIE I OBSŁUGA REKLAMACJI
Organizator: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |