Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Przejdź do formularza kontaktowego

Warunki kontraktowe FIDIC w świetle polskich regulacji prawnych i praktyki budowlanej - 2-dniowe warsztaty z analizą błędów i przyczyn niepowodzeń w projektach


Warunki kontraktowe FIDIC w świetle polskich regulacji prawnych i praktyki budowlanej - 2-dniowe warsztaty z analizą błędów i przyczyn niepowodzeń w projektach budowlanych.

Grupa docelowa:
Warsztaty skierowane są do wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego: szkolenie zostało przygotowane z myślą o pracownikach urzędów administracji publicznej, pracownikach firm działających w branży budowlanej oraz wszystkich osobach, które uczestniczą w procesie budowlanym. Szkolenie pozwoli na rozszerzenie umiejętności i kompetencji w zakresie zastosowanie procedur i warunków FIDIC w praktyce.

Cel szkolenia:
Podstawowym celem szkolenia jest przekazanie wiedzy z zakresu możliwości stosowania warunków kontraktowych FIDIC w projektach inwestycyjnych realizowanych w oparciu o przepisy ustawy prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, prawo cywilne i przepisy prawa wodnego oraz o ochronie środowiska.

Na każdym etapie szkolenia omawiane zasady i techniki procedury FIDIC, będą odnoszone do krajowych regulacji prawnych, w szczególności do prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego i kodeksu cywilnego. Uczestnicy szkolenia otrzymają między innymi odpowiedź, popartą konkretnymi przykładami, jak dokonywać zmian w kontrakcie, zgłaszać roszczenia, dokonywać odbiorów, rozliczać poszczególne etapy realizacji, itp.

Jak przeprowadzić procedury zamówień dodatkowych i uzupełniających w kontraktach FIDIC?

Podczas prezentacji studiów przypadków, szczególnie dokładnie zostaną omówione zagadnienia związane z projektem w okresie zakończenia realizacji (implikacje dla Serwisu z okresu realizacji), przekazania do gwarancji, prowadzenia w okresie gwarancyjnym, zakończenia gwarancji i projektu (rozliczenia projektu), kwestie rękojmi. Będzie to miało ścisły związek z treścią istotnych dokumentów projektowych, oraz wskazaniem na praktyczne aspekty wdrażania zasad współpracy w czasie realizacji kontraktu.

Bardzo Istotnym celem tego szkolenia jest również przekazanie uczestnikom szkolenia informacji na temat roli, jaką pełnią oni w procesie inwestycyjnym oraz o ciążących na nich obowiązkach. Szkolenie pomoże im uniknąć częstych błędów popełnianych na etapie przygotowania, monitorowania, realizacji i rozliczenia końcowego inwestycji, jak również nauczy, lepiej egzekwować odpowiedzialność pozostałych stron procesu (w szczególności Inżyniera Kontraktu).

Omawiane podczas szkolenia studia przypadków, wskażą uczestnikom, jak działać w ramach ustalonych uwarunkowań organizacyjnych i finansowych oraz przy optymalnym wykorzystaniu potencjału inwestora i firmy realizującej zamówienie. Jak dobrze przygotować się do projektu? Jak zweryfikować zapisy studium wykonalności, pełniące w czasie realizacji inwestycji rolę dokumentu weryfikującego? Jak dobrać wykwalifikowaną kadrę, doświadczoną w realizacji tego typu przedsięwzięć? Dlaczego tak ważne jest możliwie jak najwcześniejsze przeanalizowanie materiałów służących do realizacji projektu, czyli projektów technicznych, programów funkcjonalno-użytkowych, uregulowanego stanu prawnego gruntów, decyzji i uchwał np. w zakresie zwolnienia wykonawcy z opłat za zajęcia pasów drogowych itp?

Wiedza, zdobyta podczas szkolenia pomoże uczestnikom, w lepszym monitorowaniu postępów w realizacji projektów, również tych, które są finansowane z funduszy strukturalnych.  

Program

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

Dzień I
1.Wprowadzenie – krótka historia i cel procedur FIDIC – narodziny FIDIC i jego ewolucja
2.Aktualne trendy w zakresie stosowania procedur budowlanych FIDIC.
3.Rodzaje kontraktów realizowanych według FIDIC,
4.Książki FIDIC – Czerwona, Żółta, Srebrna i Biała – różnice, zalety i wady oraz zasady zastosowania tych procedur przy realizacji projektów budowlanych.
5.Warunki Ogólne FIDIC - 20 Klauzul - od definicji do rozstrzygania sporów
6.Omówienie i dokładna analiza poszczególnych Klauzul.
7.„Czerwona książka”- studia przypadków
8.„Żółta książka” – przykład pilotażu „zaprojektuj i wybuduj”
9.„Srebrna książka”- czyli kiedy najważniejszy jest czas – przykład stadion Wrocław
10.Ćwiczenie w rozpoznawaniu klauzul
11.Warunki szczególne FIDIC
12.Podmioty kontraktu; pozycja w kontrakcie
13.Prawa i obowiązki Zamawiającego oraz Wykonawcy – stosowane modele rozwiązań ( wady i zalety, konflikt interesów) w realizacji projektu – studia przypadków.
14.Pozycja Zamawiającego w odniesieniu do Inżyniera Kontraktu
15.Zasady i metodyka współdziałania zamawiającego, Wykonawcy i Inżyniera w ramach Kontraktu.
16.Przebieg procesu inwestycyjnego w procedurze FIDIC od momentu składania oferty, przygotowywania koncepcji zadania, poprzez realizację zadania do momentu odbioru inwestycji.
17.Uwarunkowania stosowania procedur FIDIC w warunkach polskich uregulowań prawnych.
18.Szczegółowy przegląd obszarów potencjalnie konfliktowych:
19.Prawo budowlane - przykłady
20.Prawo cywilne – studia przypadków– obszary szczególnej „wrażliwości”
21.Prawo zamówień publicznych- przykłady
22.Ustawa Prawo wodne - przykłady
23.Akty wykonawcze i wytyczne, – czyli „diabeł tkwi w szczegółach” - przykłady.

Dzień II
1.FIDIC w umowie z Inżynier
2.Zakres i reguły stosowaniem Kontraktu
3.Zakres i reguły stosowania - przykłady
4.Praktyczne aspekty wykorzystania procedur w realizacji projektów.
5.Ćwiczenie: Umowa dla Inżyniera Kontraktu
6.Dalszy ciąg ćwiczenia: Umowa dla Inżyniera Kontraktu
7.Błędy, porażki – przyczyny i skutki
8.Typowe błędy w praktyce stosowania FIDIC w poszczególnych fazach;
9.Faza przygotowania projektu, Faza realizacji, i Faza rozliczania
10.Metodyka diagnozowania i naprawy błędów
11.Konflikty w procesie realizacji kontraktu i metodyka ich rozwiązywania
12.Zagadnienia gwarancji, rękojmi oraz zobowiązań serwisowych oraz zmiany w kontrakcie FIDIC
13.Zagadnienia związane z projektem w okresie zakończenia realizacji (implikacje dla Serwisu z okresu realizacji), przekazania do gwarancji, prowadzenia w okresie gwarancyjnym, zakończenia gwarancji i projektu (rozliczenia projektu), kwestie rękojmi
14.Procedura zmian w fazie realizacji projektu – relacje; FIDIC - PZP
15.Wykorzystanie metodyki i procedur zarządzania projektami – szczegółowe omówienie podstaw prawnych i metodyki postępowania.
16.Jak powinien się przygotować zamawiający podejmując negocjacje w sprawie zmian ze stronami Kontraktu?
17.Błędy, które popełniamy najczęściej - prezentacja
18.Końcowy test utrwalający wiedzę
19.Podsumowanie szkolenia.
20.Sesja informacji zwrotnej.


Informacje organizacyjne:
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Inwestycja:
1250.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Warszawa: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1610 zł netto (+23% Vat)
Pozostałe miasta: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1570 zł netto (+23% Vat)

Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).


Kontakt:
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. (61) 3 070 303
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 4 152 820
tel. 508 393 926
tel. (61) 4 152 036
tel. (61) 4 152 810

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl


Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA

Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Uwagi:
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pllub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
 

Zdobyta wiedza

Korzyści dla uczestników:

1. Poznanie i zdobycie umiejętności w zakresie wykorzystania praktycznych procedur w praktyce przygotowania, monitorowani realizacji i rozliczania projektów budowlanych, podstawowej wiedzy dotyczącej zarządzania projektami oraz sygnalnych prawidłowości w dziedzinie skutecznych negocjacji.

2. Pozyskanie szerokiego spektrum wiedzy, dotyczącej błędów i przyczyn porażek w projektach budowlanych, w kontekście unormowań prawnych i organizacyjnych procesów inwestycji budowlanej.

3. Przećwiczenie na studiach przypadków stosowanych w praktyce rozwiązań dotyczących: fazy przedinwestycyjnej, organizacji  

Otrzymane certyfikaty

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Włodzimierz Gawroński
Specjalizacja trenerska:

Wybitny prawnik i ekonomista, długoletni trener biznesu, specjalizujący się w zagadnieniach kosztorysowania, prawa budowlanego, prawa europejskiego, analizy Due diligence oraz procedury FIDIC.

Brał aktywny udział w licznych przedsięwzięciach inwestycyjnych z branży budowlanej, zarówno jako konsultant jak tez w roli szkolącego trenera. Praktycznym rezultatem tych szkoleń było zrealizowanie projektów Tor 10 Banku Światowego ( między innymi: Centrum Szkolenia MSP, Inkubator Przedsiębiorczości). W latach 1998 -2001 jako Wiceprezydent Miasta odpowiedzialny za inwestycje i zamówienia publiczne nadzorował kilkanaście dużych przedsięwzięć inwestycyjnych (szczególnie te, które dotyczyły Specjalnej Strefy Ekonomicznej). W latach 2001 - 2007 jako ekspert Banku PKOBP odpowiedzialny za jednostki samorządowe i projekty europejskie dotyczące inwestycji budowlanych - szkolił wielokrotnie pracowników samorządowych i bankowych w zakresie kosztorysowania oraz prawa budowlanego w powiązaniu z Prawem Zamówień Publicznych. Stały członek i uczestnik paneli grupy „Euromoney”; Ekspert bankowy ds. UE. i Jednostek samorządowych w zakresie budowlanych przedsięwzięć inwestycyjnych. Ukończył między innymi; Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Zarządzania i informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Magisterskie Studia Menedżerskie – typu MBA, Międzynarodowe Studia Doktoranckie – Zarządzanie Kapitałem. Z wykształcenia jest prawnikiem, finansistą i menedżerem. Specjalizuje się w praktyce i teorii realizacji projektów inwestycyjnych i zarządzania ryzykiem. 


Miejsce: Wrocław
Rozpoczęcie: 2019-10-10 - Zakończenie: 2019-10-11


Miejsce: Wrocław
Rozpoczęcie: 2019-12-09 - Zakończenie: 2019-12-10


Miejsce: Kraków
Rozpoczęcie: 2019-12-16 - Zakończenie: 2019-12-17

Cena: 1250 (PLN) + 23% VAT = 1537.5 PLN

UWAGA

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

  
Ostatnia aktualizacja oferty 2019-07-05 10:40:03

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Warunki kontraktowe FIDIC w świetle polskich regulacji prawnych i praktyki budowlanej - 2-dniowe warsztaty z analizą błędów i przyczyn niepowodzeń w projektach
Organizator: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |