Newsletter - otrzymuj oferty na e-mail. Podaj adres e-mail
Zapisz się » Wypisz się »
W czasie szkolenia uczestnicy poznają i przećwiczą narzędzia wspomagające proces szkoleniowy: od zaplanowania szkolenia poprzez jego realizację do zakończenia.
Będą mieli okazję sprawdzić się w treningu autoprezentacji, który umożliwi wgląd w osobiste kompetencje trenerskie, „podgląd” innych trenerów - czerpanie dobrych wzorców a unikanie błędów, zmotywuje do rozwoju w roli trenera.
Rezultatem szkolenia będzie uzyskanie pewności siebie w pełnionej roli oraz zwiększenie efektywności prowadzonych szkoleń.
1. Podstawowe kompetencje osobiste i zawodowe trenera/instruktora - trening
konstruktywnej autoprezentacji i komunikacji
· efekt pierwszego wrażenia - pozytywna prezentacja w roli trenera
· jak zjednać słuchaczy i przekonać ich do tematu? - postawa eksperta merytorycznego
· pozytywna autoprezentacja (wizerunek statyczny i dynamiczny)
· komunikacja niewerbalna - dostosowanie gestów, postawy i sposobu poruszania się w grupie słuchaczy
· techniki efektywnej pracy głosem - głośność, tempo wypowiedzi, operowanie ciszą
· radzenie sobie z tremą - szybkie techniki relaksacyjne
· jaki typ trenera? (test temperamentu)
· na co mam postawić w moim trenerstwie, a czego unikać?
· komunikacja jednokierunkowa i dwukierunkowa
· aktywne słuchanie (parafraza i klaryfikacja)
· wpływ doświadczenia, stereotypów, pragmatyzmu i oporu przed zmianą na postawę wobec uczenia się - jak sobie z tym poradzić i zmienić na pozytywnie nastawienie opornych słuchaczy
· uwzględnianie właściwości krzywej zapamiętywania Ebbinghausa, krzywej uczenia się i motywacji Yerkesa oraz krzywej wydajności pracy umysłowej w procesie przekazywania informacji i wiedzy
· style uczenia się wg Kolba (aktywator, teoretyk, pragmatyk, kontemplator)
· stożek doświadczenia Deale’a
3. Efektywne szkolenie
· definicja efektywnego szkolenia - cechy dobrych i złych szkoleń
· ustalanie norm i zasad szkoleniowych - kontrakt szkoleniowy trenera z grupą
· usłyszane, ale niezrozumiane - dostosowania formy prezentacji do treści szkolenia i możliwości słuchaczy
· zrozumiane, ale nie zaakceptowane - przekonanie słuchaczy do korzyści osobistych i zawodowych z zaangażowania się w szkolenie
· struktura diamentu podstawą dobrej prezentacji
· profesjonalne posługiwania się sprzętem dydaktycznym: rzutnik z laptopem, flipchart; kiedy mówić, kiedy pokazywać, kiedy wręczać materiały
· monitorowanie odbioru wiedzy przez uczestników (pytania, powtórzenie)
· podsumowanie - powtórzenie najważniejszych informacji przez trenera lub/ i sesja pytań i odpowiedzi
· sztuka prowadzenia dyskusji
· pobudzanie dynamiki grupy: atmosfera zajęć, akceptowane cele, motywacja trenera i uczestników, interaktywność
· pokonywanie oporu grupy i pojedynczych osób poprzez analizę sytuacji szkoleniowych i wspólne szukanie satysfakcjonujących rozwiązań
· wykorzystanie efektu synergii grupowej
5. Sytuacje kryzysowe w trakcie szkolenia - warsztat
· czy istnieją „trudni” słuchacze? - jak ich zrozumieć i zaangażować?
· opór, brak dyscypliny, nietypowe zachowania słuchaczy, nieprzewidziane sytuacje - jak sobie z nimi radzić
· trening asertywnych zachowań trenerskich w kontakcie ze słuchaczami - wyrażanie i przyjmowanie krytyki, chwalenie, radzenie sobie z niewygodnymi pytaniami, zastosowanie asertywnych komunikatów „wytrychów”
· jak się nie dać wyprowadzić z równowagi - techniki panowania nad emocjami
6. Uzupełnienia programowe - tematy i problemy zgłoszone przez uczestników szkolenia
Po zakończeniu szkolenia, uczestnik powinien:
ü mieć świadomość swoich mocnych i słabych stron jako trenera (wzmacniać mocne, osłabiać słabe)
ü zwiększyć swoją pewność (asertywność) w roli trenera
ü umieć zaplanować i prowadzić szkolenie z uwzględnieniem psychologii uczenia ludzi dorosłych
ü poznać techniki prezentacji i dyskusji
ü poznać zasady opracowywania konspektu szkolenia, materiałów tematycznych
i prezentacyjnych
ü odpowiednio pracować głosem
ü poradzić sobie z tremą i stresem związanym z prowadzeniem szkoleń
ü umieć słuchać aktywnie, zadawać pytania i udzielać precyzyjnych odpowiedzi
ü trafnie diagnozować blokady komunikacyjne w kontakcie trener - słuchacz i zastosować efektywne narzędzia komunikacji
ü poradzić sobie z „oporem” słuchaczy oraz trudnymi relacjami i sytuacjami szkoleniowymi
ü certyfikat ukończenia szkolenia zgodny z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 roku w sprawie uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych (Dz.U. Nr 31/2006r., poz. 216)
Od 20 lat właścicielka i dyrektor firmy ASYLON OP.
Doświadczony trener zarządzania i rozwoju, coach i konsultant, superwizor, mediator. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie dla kadry kierowniczej i trenerów oraz w coachingu indywidualnym i zespołowym, a także w Assessment/Development Centre.
Prowadzi także szkolenia wizerunkowe, komunikacyjne, negocjacyjne.
Pracuje metodami autorskimi, warsztatowymi.
Absolwentka Wydziału Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.
Ukończyła podyplomowe studium PAN „Nowoczesne strategie i techniki psychologiczne w zarządzaniu i biznesie”, szkołę Gestalt, wiele kursów i staży w zakresie stosowania psychologii w zarządzaniu i rozwoju.
Założycielka i wieloletni terapeuta Młodzieżowego Ośrodka Pomocy Psychologicznej MOPS). Kierowała także ogólnopolską placówką doskonalenia nauczycieli.
W pracy pedagogicznej otrzymywała nagrody Ministra Edukacji i Kuratora Oświaty oraz została odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
Jest mediatorem sądowym z listy Sądu Apelacyjnego w Warszawie oraz Polskiej Korporacji Mediatorów.
Wykładowca w Podyplomowym Studium Zarządzania Kadrami PFPK, Business Centre Club, Szkole Głównej Handlowej, Akademii Sztuk Pięknych oraz w Centrum Metodycznym Psychologii i Pedagogiki MEN.
Autorka publikacji, artykułów i wywiadów z zakresu psychoedukacji, zarządzania, negocjacji.
Brała udział jako moderator w wielu konferencjach i seminariach z zakresu zarządzania i psychologii stosowanej w biznesie.
Członek kilku profesjonalnych organizacji (m.in. Fundacja Levi Strauss, Bussines Centre Club, Harvard Club Polska, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Polska Korporacja Mediatorów).
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności