Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: ASYLON Ośrodek Psychoedukacyjny

Przejdź do formularza kontaktowego

TRENING TRENERÓW / INSTRUKTORÓW




W czasie szkolenia uczestnicy poznają i przećwiczą narzędzia wspomagające proces szkoleniowy: od zaplanowania szkolenia poprzez jego realizację do zakończenia.



Będą mieli okazję sprawdzić się w treningu autoprezentacji, który umożliwi wgląd  w osobiste kompetencje trenerskie, „podgląd” innych trenerów - czerpanie dobrych wzorców a unikanie błędów, zmotywuje do rozwoju w roli trenera.



Rezultatem szkolenia będzie uzyskanie pewności siebie w pełnionej roli oraz zwiększenie efektywności prowadzonych szkoleń.

Program



1.      Podstawowe kompetencje osobiste i zawodowe trenera/instruktora - trening



       konstruktywnej autoprezentacji i komunikacji



·         efekt pierwszego wrażenia - pozytywna prezentacja w roli trenera



·         jak zjednać słuchaczy i przekonać ich do tematu? - postawa eksperta merytorycznego



·         pozytywna autoprezentacja  (wizerunek statyczny i dynamiczny)



·         komunikacja niewerbalna - dostosowanie gestów, postawy i sposobu poruszania się w grupie słuchaczy



·         techniki efektywnej pracy głosem - głośność, tempo wypowiedzi, operowanie ciszą



·         radzenie sobie z tremą - szybkie techniki relaksacyjne



·         jaki typ trenera? (test temperamentu)



·         na co mam postawić w moim trenerstwie, a czego unikać?



·         komunikacja jednokierunkowa i dwukierunkowa



·         aktywne słuchanie (parafraza i klaryfikacja)



2.      Proces uczenia dorosłych - andragogika



·         wpływ doświadczenia, stereotypów, pragmatyzmu i oporu przed zmianą na postawę wobec uczenia się - jak sobie z tym poradzić          i zmienić na pozytywnie nastawienie opornych słuchaczy



·         uwzględnianie właściwości krzywej zapamiętywania Ebbinghausa, krzywej uczenia się i motywacji Yerkesa oraz krzywej wydajności pracy umysłowej w procesie przekazywania informacji i wiedzy



·         style uczenia się wg Kolba (aktywator, teoretyk, pragmatyk, kontemplator)



·          stożek doświadczenia Deale’a             



 3.      Efektywne szkolenie



·         definicja efektywnego szkolenia - cechy dobrych i złych szkoleń



·         ustalanie norm i zasad szkoleniowych - kontrakt szkoleniowy  trenera z grupą



·         powiedziane, ale nieusłyszane - jakimi środkami możemy wpłynąć na zainteresowanie słuchaczy?



·         usłyszane, ale niezrozumiane - dostosowania formy prezentacji           do treści szkolenia i możliwości słuchaczy



·         zrozumiane, ale nie zaakceptowane - przekonanie słuchaczy do korzyści osobistych i zawodowych z zaangażowania się w szkolenie



·         struktura diamentu podstawą dobrej prezentacji



·         profesjonalne posługiwania się sprzętem dydaktycznym: rzutnik   z laptopem, flipchart; kiedy mówić, kiedy pokazywać, kiedy wręczać materiały



·         monitorowanie odbioru wiedzy przez uczestników (pytania, powtórzenie)



·         podsumowanie - powtórzenie najważniejszych informacji przez trenera lub/ i sesja pytań i odpowiedzi



·         sztuka prowadzenia dyskusji



4.      Dynamika grupy szkoleniowej



·         pobudzanie dynamiki grupy: atmosfera zajęć, akceptowane cele, motywacja trenera i uczestników, interaktywność



·         pokonywanie oporu grupy i pojedynczych osób poprzez analizę sytuacji szkoleniowych i wspólne szukanie satysfakcjonujących rozwiązań



·         wykorzystanie efektu synergii grupowej



5.      Sytuacje kryzysowe w trakcie szkolenia - warsztat  



·         czy istnieją „trudni” słuchacze? - jak ich zrozumieć i zaangażować?



·         opór, brak dyscypliny, nietypowe zachowania słuchaczy, nieprzewidziane sytuacje - jak sobie z nimi radzić



·         trening asertywnych zachowań trenerskich w kontakcie ze słuchaczami - wyrażanie i przyjmowanie krytyki, chwalenie, radzenie sobie                z niewygodnymi pytaniami, zastosowanie asertywnych komunikatów „wytrychów”



·         jak się nie dać wyprowadzić z równowagi - techniki panowania nad emocjami



 



6.   Uzupełnienia programowe - tematy i problemy zgłoszone przez uczestników szkolenia



 



 



 



 


Zdobyta wiedza



Po zakończeniu szkolenia, uczestnik powinien:



ü       mieć świadomość swoich mocnych i słabych stron jako trenera  (wzmacniać mocne, osłabiać słabe)



ü       zwiększyć swoją pewność (asertywność) w roli trenera



ü       umieć zaplanować i  prowadzić szkolenie z uwzględnieniem  psychologii uczenia ludzi dorosłych



ü       poznać techniki prezentacji i  dyskusji



ü       poznać zasady opracowywania konspektu szkolenia, materiałów tematycznych



      i prezentacyjnych



ü       odpowiednio pracować głosem



ü       poradzić sobie z tremą i stresem związanym z prowadzeniem szkoleń



ü       umieć słuchać aktywnie, zadawać pytania i udzielać precyzyjnych odpowiedzi



ü       trafnie diagnozować blokady komunikacyjne w kontakcie trener - słuchacz    i zastosować efektywne narzędzia komunikacji



ü       poradzić sobie z „oporem” słuchaczy oraz trudnymi relacjami i sytuacjami szkoleniowymi


Otrzymane certyfikaty



ü       certyfikat ukończenia szkolenia zgodny z rozporządzeniem  Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 roku w sprawie uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych (Dz.U. Nr 31/2006r., poz. 216)



Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

TERESA SASAK


Od 20 lat właścicielka i dyrektor firmy ASYLON OP.

Doświadczony trener zarządzania i  rozwoju, coach i konsultant, superwizor, mediator. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie dla kadry kierowniczej i trenerów oraz w coachingu indywidualnym i zespołowym, a także w Assessment/Development Centre.               

Prowadzi także szkolenia wizerunkowe, komunikacyjne, negocjacyjne.

Pracuje metodami autorskimi, warsztatowymi.

Absolwentka Wydziału Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.

Ukończyła podyplomowe studium PAN „Nowoczesne strategie i techniki psychologiczne w zarządzaniu i biznesie”, szkołę Gestalt, wiele kursów i staży w zakresie stosowania psychologii w zarządzaniu i  rozwoju.

Założycielka i wieloletni terapeuta Młodzieżowego Ośrodka Pomocy Psychologicznej MOPS). Kierowała także ogólnopolską placówką doskonalenia nauczycieli.                         

W  pracy pedagogicznej otrzymywała nagrody Ministra Edukacji i Kuratora Oświaty oraz została odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.

Jest mediatorem sądowym z listy Sądu Apelacyjnego w Warszawie oraz Polskiej Korporacji Mediatorów.

Wykładowca w Podyplomowym Studium Zarządzania Kadrami PFPK, Business Centre Club, Szkole Głównej Handlowej, Akademii Sztuk Pięknych oraz w Centrum Metodycznym Psychologii i Pedagogiki MEN.

Autorka publikacji, artykułów i wywiadów z zakresu psychoedukacji, zarządzania, negocjacji.

Brała udział jako moderator w wielu konferencjach i seminariach z zakresu zarządzania i psychologii stosowanej w biznesie.

Członek kilku profesjonalnych organizacji (m.in. Fundacja Levi Strauss, Bussines Centre Club, Harvard Club Polska, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Polska Korporacja Mediatorów).


UWAGA

Warszawa Centrum, ul. Trębacka 4 (siedziba Krajowej Izby Gospodarczej), w pobliżu Teatru Wielkiego.



Miejsce: ul. Trębacka 4, Warszawa
Rozpoczęcie: 2011-12-05 - Zakończenie: 2011-12-06

Cena: 1800 (PLN) + 23% VAT = 2214 PLN

UWAGA

Zniżki na www.asylon.pl/szkolenia otwarte
Ostatnia aktualizacja oferty 2011-09-22 12:28:42

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: TRENING TRENERÓW / INSTRUKTORÓW
Organizator: ASYLON Ośrodek Psychoedukacyjny


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |