Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Szkolenie HILLWAY Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany – szkolenie menedżerskie


Zarządzanie zmianą w organizacji jest procesem długofalowym. Nigdy nie przebiega według gotowych schematów i często prowadzi do rezultatów, które nie są do końca określone, ponieważ zachodzi w zespole ludzkim.

Jednym z czynników zaburzającym przebieg procesu jest opór pracowników wobec zmiany i plotki, które powodują narastanie oporu wobec zmiany, obniżoną efektywność pracy oraz rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji krążących w tym czasie w firmie. Kluczową osobą w procesie zmiany jest lider i menedżer, który powinien wesprzeć zespół w przejściu przez zmianę.

Żyjemy w czasach, w których zmiany są czymś naturalnym, są i będzie ich więcej, a dziś kluczowa staje się umiejętność z ang. znana jako ,,agility” – akceptacja i szybkie przystosowanie się do zmiany, płynne wejście w zmianę i uczynienie z niej czegoś, co nas rozwija. Rolą szefa jest nadawanie zmianie rytmu i wsparcie zespołu w elastycznym podejściu do zmiany, kształtowanie postaw zespołu sprzyjających zmianom i innowacyjnemu myśleniu.
⦁ Co to jest zmiana i jakie ma fazy?
⦁ Jak zarządzać zmianą?
⦁ Jak uniknąć oporu pracowników i jak sobie z nim poradzić?
⦁ Jak cele strategiczne Zarządu przełożyć na cele indywidualne pracowników?
⦁ Jak ukazać, że proces zmian jest drogą do rozwoju firmy i drogą do rozwoju każdego pracownika?
⦁ Jak włączyć wszystkich pracowników w aktywny udział w procesie zmian?

Szkolenie Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany skierowane jest kadry kierowniczej odpowiedzialnej za wdrożenie zmian i komunikację wewnętrzną dotyczącą przebiegu procesu (np. fuzje, przejęcia, zmiana strategii, zwolnienia) oraz kontakty z pracownikami. 

Więcej informacji na temat szkolenia na stronie: https://www.hillway.pl/zarzadzanie-zmiana-szkolenie-menedzerskie/

Program

Cele szkolenia:
⦁ Przyswojenie wiedzy i nabycie umiejętności, które pozwolą kadrze menadżerskiej na zakomunikowanie zmian w taki sposób, by wymuszone zmiany zostały przyswojone przez zespół pracowników oraz utwierdziły ich, w przekonaniu, że zmiana jest pozytywna i prowadzi do rozwoju firmy.
⦁ Przedstawienie najczęściej popełnianych błędów w procesie prezentacji zmian
⦁ Ukształtowanie postawy nastawionej na sukces i efektywne wdrożenie zmian
⦁ Podstawowym warunkiem zmiany jest jej odpowiednia komunikacja i prezentacja celów oraz kroków, które nastąpią w procesie danej zmiany

PROPONOWANY PROGRAM SZKOLENIA

Moduł I - ROLA LIDERA W PROCESIE ZMIANY
⦁ Charakterystyka skutecznego lidera w ujęciu P. Druckera
⦁ Filary efektywności osobistej lidera – czynniki wzmacniające, ograniczające i podnoszące skuteczność działania managera
⦁ Identyfikacja lidera ze zmianą
⦁ Przywódca a zmiana. Styl pracy a wizerunek
⦁ Kilka słów o emocjonalnie inteligentnym przywódcy wg Golemana

Moduł II – POTRZEBA ZMIAN
⦁ generowanie potrzeby zmiany
⦁ podtrzymanie efektywności pracowników w czasie zmian
⦁ wykorzystanie procesów zamiany do rozwoju kompetencyjnego zespołu
⦁ sytuacje, w których zmiana jest niemożliwa
⦁ koncepcja stadiów i kryzysów Greinera

Moduł III –PRZYGOTOWANIE DO ZMIAN
⦁ katalizatory zmian
⦁ proces zmiany Kurta Lewina

Moduł IV –PLANOWANIE ZMIAN
⦁ diagnoza warunków wdrażania zmian w otoczeniu Manager’a
⦁ analiza pola sił w zespole i jego otoczeniu
⦁ narzędzia aktywizujące zespół (efekt partycypacji) – burza mózgów, metoda myślących kapeluszy

Moduł V - PSYCHOLOGICZNE REAKCJE NA ZMIANĘ
⦁ potrzeby ludzkie w procesie przechodzenia przez zmianę
⦁ nastawienie pracowników do zmian
⦁ zarządzanie nastawieniem do zmian
⦁ bariery i opory wobec zmian
⦁ arkusz diagnostyki oporu wobec zmian
⦁ metody postępowania przy oporze
⦁ kierownicy jako źródło generowania kontrolowanych oporów

Moduł VI -KRZYWA ZMIANY
poznanie specyfiki poszczególnych etapów zmiany


Moduł VII -KOMUNIKACJA PODCZAS ZMIANY
⦁ definicja komunikacji- analiza projekcji pracownika, algorytmy utrudniające zrozumienie
⦁ komunikacja dwukierunkowa
⦁ analiza publiczności, czyli jak dopasować styl i rodzaj komunikacji do określonych grup pracowników?
⦁ 4 zasady komunikacji w trakcie zmian: reguła prawdziwości, informacyjności, rzeczowości i skutecznej organizacji wypowiedzi
⦁ matryca priorytetów w komunikacji
⦁ kategorie komunikatów Rogersa – dobór komunikatów w funkcji sytuacji generowanych przez zmiany
⦁ zasady precyzyjnego przekazywania informacji
⦁ zaplanowanie komunikacji góra=> dół => góra
⦁ określenie zakresu komunikacji
⦁ przebieg spotkania Expose komunikujące zmianę

Moduł VIII -KOMUNIKACJA SZEFA W PROCESACH OPERACYJNYCH W WARUNKACH ZMIANY
⦁ cykl komunikacji
⦁ rozmowy planujące
⦁ rozmowy monitorujące
⦁ rozmowy podsumowujące
⦁ błędy popełniane w komunikacji

Moduł IX - REAKCJE PRACOWNIKÓW NA ZMIANY
⦁ konsekwencje interakcji nacisku sytuacji w funkcji kontroli sytuacji
⦁ Trudne postawy pracownicze
⦁ Efekt Churchill’a

Moduł X - PODTRZYMYWANIE ZMIAN
⦁ managerowie jako agenci zmian
⦁ role kierownicze w zarządzaniu zmianą (role Mintzberga)
⦁ wykorzystanie koncepcji „Wielkie Trójki” Kanter’a
⦁ 3 ruchy organizacji
⦁ 3 formy zmiany
⦁ 3 rodzaje ról uczestników zmian

Moduł XI - ETAPY PROCESU ZARZĄDZANIA ZMIANĄ WG J.P.KOTTERA
⦁ Uświadamianie potrzeby wprowadzenia zmian
⦁ Tworzenie zespołu kierującego procesem zmian
⦁ Tworzenie wizji i strategii zmian
⦁ Komunikowanie wizji i strategii zmian
⦁ Upełnomocnienie
⦁ Osiąganie szybkich sukcesów
⦁ Podtrzymanie motywacji i zaangażowania
⦁ Utrwalenie osiągniętych efektów

Moduł XII -NARZĘDZIA PRACY MENADŻERA
⦁ Formułowanie i komunikowanie wizji zmian
⦁ Formatowanie i komunikowanie celów w procesie zarządzania zmianą
⦁ SMART
⦁ Ustalanie priorytetów
⦁ Budowanie zaangażowania i poparcia w zespołach pracowników Liderzy zmian

Moduł XIII - UGRUNTOWANIE ZMIANY

Podsumowanie
Uczestnicy dokonują analizy zdobytej wiedzy i określają indywidualną ścieżkę rozwoju.
⦁ Wypełnienie IPD Indywidualnych Planów Działania przez każdego uczestnika szkolenia
⦁ Ocena szkolenia – wypełnienie ankiet reakcji
⦁ Wręczenie dyplomów


Metody Szkoleniowe:
– Prezentacje multimedialne i wykłady.
– Warsztaty praktyczne i studia przypadków.
– Ćwiczenia grupowe i indywidualne.
– Symulacje sytuacji z życia zawodowego.   


Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?
Zapraszamy do kontaktu!
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.   
https://www.hillway.pl/      

Zdobyta wiedza

Korzyści dla uczestników szkolenia:
✅ poszerzenie wiedzy kadry kierowniczej w zakresie zmian w przedsiębiorstwie

✅ rozwój umiejętności stosowania różnych narzędzi wspierających przeprowadzanie zmian

✅ zrozumienie istoty zmiany organizacyjnej, etapów cyklu zmiany, źródeł oporu oraz metod ich przezwyciężania

✅ kształtowanie postaw sprzyjających inicjowaniu oraz wdrażaniu zmian

✅ rozwój umiejętności pozyskiwania poparcia dla projektu zmian w organizacji

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej, gdzie znajduje się więcej informacji na temat naszych wykwalifikowanych Trenerów i Trenerek oraz ich specjalizacji. Dowiedz się więcej o naszych ekspertach i ich doświadczeniu, które może przyczynić się do skutecznego rozwoju Twojej organizacji: https://www.hillway.pl/trenerzy/

Termin i miejsce do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

Cena do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

Ostatnia aktualizacja oferty 2024-03-15 13:24:05

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Szkolenie HILLWAY Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany – szkolenie menedżerskie
Organizator: HILLWAY Training & Consulting


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |