Zarządzanie przez cele (ZPC) to jeden z najefektywniejszych systemów zarządzania, umożliwiający m.in. sprawne planowanie i koncentrację na najważniejszych działaniach firmy, jasne wyartykułowanie oczekiwań wobec pracownika oraz ich egzekwowanie czy optymalizację struktury organizacji. Dzięki ZPS łatwiej jest monitorować działania firmy z perspektywy zarówno pojedynczej jednostki jak i całego przedsiębiorstwa.
Wdrożenie systemu ZPC to sposób na znaczną poprawę wyników firmy, motywację pracowników oraz efektywny monitoring.
Podczas szkolenia:
-
dowiesz się jak poszerzyć swoją wiedzę oraz zdobędyć praktyczne umiejętności z zakresu skutecznego wyznaczania celów
-
poznasz metody motywowania pracowników za pomocą ustalania celów indywidualnych, które wpływają na dalszy rozwój zawodowy pracowników
-
poznasz poszczególne etapy wyznaczania i kontrolowania realizacji celów.
Szczegółowe informacje o szkoleniu:
https://www.hillway.pl/zarzadzanie-przez-cele-szkolenie/
Program
Model zarządzania przez cele
-
Założenia ZPC
-
Cel – jego identyfikacja i opisanie
-
Droga do celu – plan działania
-
Środowisko i zasoby – oddziaływanie na plan
-
Punkty pomiaru – wskaźniki
-
Systemowa korekta planów – zarządzanie
-
Kilka celów w tym samym czasie – priorytety
-
Efektywność realizacji w danym obszarze /firmie/ – zarządzanie przez cele MBO
-
Dobre praktyki – jak budować świadomość i motywację do zarządzania przez cele
Kluczowe elementy zarządzania przez cele (ZPC)
-
Zasada partycypacji – wspólne ustalanie celów przez menedżera i pracowników
-
Powiązanie celów indywidualnych z celami nadrzędnymi organizacji
-
Autonomia w realizacji celów
-
Ocena wyników pracy pracownika
-
Zarządzanie przez cele a Balanced Scorecard – BSC (Strategiczna Karta Wyników) – jako instrument prezentujący różne obszary funkcjonowania organizacji
Funkcje zarządzania przez cele
-
Koordynacja i sterowanie celami organizacji
-
Uwrażliwienie pracowników na cele przedsiębiorstwa
-
Sterowanie procesami zespołowymi
-
Zalety i wady zarządzania przez cele
Cykl zarządzania przez cele
-
Kaskadowanie – proces przekazywania celów
-
Cele jako siła napędowa działań realizowanych przez zespół
-
Etapy procesu zarządzania przez cele – rozwijanie kierowniczych kompetencji strategicznego planowania
-
Rozmowa z pracownikiem ustalająca cele – informowanie i przekonywanie pracowników do realizacji celów
-
Sytuacje trudne w rozmowach ustalających cele
Skuteczna komunikacja – podstawą umiejętnego ustalania i przekazywania celów
-
Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się
-
Spójność komunikacyjna
-
Elementy skutecznej komunikacji z pracownikiem (mowa ciała, głos, słowa)
-
Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika – dialog konstruktywny
-
Konstruktywna informacja zwrotna – feedback jako narzędzie rozwoju pracownika
-
Zaangażowanie w rozmowę – aktywne słuchanie
Metodologia wyznaczania celów – metody do identyfikacji i wartości celów
-
Wykorzystanie strategicznej karty wyników BSC
-
Identyfikacja procesów kluczowych i ich wskaźników KPI
-
Metoda SWOT w ocenie celów
-
Macierz BCG w ocenie celów
-
Metoda opisania celu/zadania SMART
Wyznaczanie priorytetów – świadoma opłacalność/wydajność
-
Zasady wyznaczania celów i zadań
-
Wyznaczanie priorytetów
-
Reguła Pareto i jej zastosowania (80/20)
-
Metoda Eisenhowera
-
Reguła ABC DE
-
Prawo Parkinsona
Systemy zarządzania strategią przy wykorzystaniu Balanced Scorecard
-
Przesłanki powstania Balanced Scorecard (zrównoważonej karty wyników)
-
Budowa Balanced Scorecard i jej integracja z koncepcją zarządzania strategicznego
-
Zasady wdrażania Balanced Scorecard w organizacji
-
Projektowanie Balanced Scorecard w oparciu o studium przypadku
-
Balanced Scorecard jako system zarządzania strategią oraz gotowość informacyjna organizacji
-
Samodzielne projektowanie Balanced Scorecard przez uczestników warsztatów
Cykl komunikacyjny w zarządzaniu poprzez cele
-
Zlecanie zadań i delegowanie – precyzowanie celów i oczekiwanych wyników, ustalanie sposobu wykonania, określenie zasobów, ustalenie sposobu rozliczania zadań i konsekwencji
-
Monitorowanie działań pracownika. Cele i przebieg rozmowy monitorującej. Diagnoza. Zbieranie informacji i ocena sytuacji. Reakcja. Problemy związane z realizacją zadań
-
Ocena wykonania zadania i udzielanie informacji zwrotnej. Funkcja motywująca i rozwojowa oceny, kilka zasad udzielania informacji zwrotnej
Monitorowanie, kontrola i pomiar realizacji zadań zbieżnych z celami firmy
-
Koordynacja i sterowanie celami organizacji a samokontrola pracownika
-
Metody monitorowania i zbierania informacji o realizacji celów przez pracownika (obserwacja)
-
Podsumowanie obserwacji
-
Analiza zakłóceń, błędów, braku oczekiwanych efektów, wyciąganie wniosków
-
Controling w ustalaniu celów i wskaźników oceny (KPI – Kluczowe Wskaźniki Sukcesu)
-
Pomiar realizacji zadań
Indywidualne plany rozwoju
-
Identyfikacja własnych obszarów rozwoju oraz określenie sposobów pracy nad nimi
-
Wypracowanie action planu dla uczestników. Cel to wzmocnienie chęci do działania zgodnie z zasadami omawianymi i wypracowanymi na szkoleniu
-
Stworzenie IPR. Uczestnicy mają zastanowić się i zapisać jakie konkretne zobowiązanie/działanie podejmą do realizacji w zakresie zagadnień omawianych na szkoleniu
Zapraszamy do kontaktu!
Zobacz inne progarmy szkoleniowe HILLWAY!
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
Trenerzy prowadzący
Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez doświadczonych praktyków biznesu oraz najlepszych ekspertów posiadających szeroką wiedzę z zakresu realizacji strategii firmy, wyznaczania celów oraz zarządzania jednostka i pracownikami przez cele. Trener prowadzący szkolenie Zarządzanie przez nie tylko dzieli się wiedzą i doświadczeniem, ale również wspiera i zachęca uczestników do samodzielnej analizy swojej pracy i wymiany doświadczeniami. Szczegółowe informacje o trenerze prowadzącym szkolenie przesyłamy po otrzymaniu zapytania.
Kontakt
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności