Zarządzanie przez cele (ZPC) to jeden z najefektywniejszych systemów zarządzania, umożliwiający m.in. sprawne planowanie i koncentrację na najważniejszych działaniach firmy, jasne wyartykułowanie oczekiwań wobec pracownika oraz ich egzekwowanie czy optymalizację struktury organizacji. Dzięki ZPS łatwiej jest monitorować działania firmy z perspektywy zarówno pojedynczej jednostki jak i całego przedsiębiorstwa.
Wdrożenie systemu ZPC to sposób na znaczną poprawę wyników firmy, motywację pracowników oraz efektywny monitoring.
Podczas szkolenia:
dowiesz się jak poszerzyć swoją wiedzę oraz zdobędyć praktyczne umiejętności z zakresu skutecznego wyznaczania celów
poznasz metody motywowania pracowników za pomocą ustalania celów indywidualnych, które wpływają na dalszy rozwój zawodowy pracowników
poznasz poszczególne etapy wyznaczania i kontrolowania realizacji celów.
Szczegółowe informacje o szkoleniu:
https://www.hillway.pl/zarzadzanie-przez-cele-szkolenie/
Program
Model zarządzania przez cele
Założenia ZPC
Cel – jego identyfikacja i opisanie
Droga do celu – plan działania
Środowisko i zasoby – oddziaływanie na plan
Punkty pomiaru – wskaźniki
Systemowa korekta planów – zarządzanie
Kilka celów w tym samym czasie – priorytety
Efektywność realizacji w danym obszarze /firmie/ – zarządzanie przez cele MBO
Dobre praktyki – jak budować świadomość i motywację do zarządzania przez cele
Kluczowe elementy zarządzania przez cele (ZPC)
Zasada partycypacji – wspólne ustalanie celów przez menedżera i pracowników
Powiązanie celów indywidualnych z celami nadrzędnymi organizacji
Autonomia w realizacji celów
Ocena wyników pracy pracownika
Zarządzanie przez cele a Balanced Scorecard – BSC (Strategiczna Karta Wyników) – jako instrument prezentujący różne obszary funkcjonowania organizacji
Funkcje zarządzania przez cele
Koordynacja i sterowanie celami organizacji
Uwrażliwienie pracowników na cele przedsiębiorstwa
Sterowanie procesami zespołowymi
Zalety i wady zarządzania przez cele
Cykl zarządzania przez cele
Kaskadowanie – proces przekazywania celów
Cele jako siła napędowa działań realizowanych przez zespół
Etapy procesu zarządzania przez cele – rozwijanie kierowniczych kompetencji strategicznego planowania
Rozmowa z pracownikiem ustalająca cele – informowanie i przekonywanie pracowników do realizacji celów
Sytuacje trudne w rozmowach ustalających cele
Skuteczna komunikacja – podstawą umiejętnego ustalania i przekazywania celów
Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się
Spójność komunikacyjna
Elementy skutecznej komunikacji z pracownikiem (mowa ciała, głos, słowa)
Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika – dialog konstruktywny
Konstruktywna informacja zwrotna – feedback jako narzędzie rozwoju pracownika
Zaangażowanie w rozmowę – aktywne słuchanie
Metodologia wyznaczania celów – metody do identyfikacji i wartości celów
Wykorzystanie strategicznej karty wyników BSC
Identyfikacja procesów kluczowych i ich wskaźników KPI
Metoda SWOT w ocenie celów
Macierz BCG w ocenie celów
Metoda opisania celu/zadania SMART
Wyznaczanie priorytetów – świadoma opłacalność/wydajność
Zasady wyznaczania celów i zadań
Wyznaczanie priorytetów
Reguła Pareto i jej zastosowania (80/20)
Metoda Eisenhowera
Reguła ABC DE
Prawo Parkinsona
Systemy zarządzania strategią przy wykorzystaniu Balanced Scorecard
Przesłanki powstania Balanced Scorecard (zrównoważonej karty wyników)
Budowa Balanced Scorecard i jej integracja z koncepcją zarządzania strategicznego
Zasady wdrażania Balanced Scorecard w organizacji
Projektowanie Balanced Scorecard w oparciu o studium przypadku
Balanced Scorecard jako system zarządzania strategią oraz gotowość informacyjna organizacji
Samodzielne projektowanie Balanced Scorecard przez uczestników warsztatów
Cykl komunikacyjny w zarządzaniu poprzez cele
Zlecanie zadań i delegowanie – precyzowanie celów i oczekiwanych wyników, ustalanie sposobu wykonania, określenie zasobów, ustalenie sposobu rozliczania zadań i konsekwencji
Monitorowanie działań pracownika. Cele i przebieg rozmowy monitorującej. Diagnoza. Zbieranie informacji i ocena sytuacji. Reakcja. Problemy związane z realizacją zadań
Ocena wykonania zadania i udzielanie informacji zwrotnej. Funkcja motywująca i rozwojowa oceny, kilka zasad udzielania informacji zwrotnej
Monitorowanie, kontrola i pomiar realizacji zadań zbieżnych z celami firmy
Koordynacja i sterowanie celami organizacji a samokontrola pracownika
Metody monitorowania i zbierania informacji o realizacji celów przez pracownika (obserwacja)
Podsumowanie obserwacji
Analiza zakłóceń, błędów, braku oczekiwanych efektów, wyciąganie wniosków
Controling w ustalaniu celów i wskaźników oceny (KPI – Kluczowe Wskaźniki Sukcesu)
Pomiar realizacji zadań
Indywidualne plany rozwoju
Identyfikacja własnych obszarów rozwoju oraz określenie sposobów pracy nad nimi
Wypracowanie action planu dla uczestników. Cel to wzmocnienie chęci do działania zgodnie z zasadami omawianymi i wypracowanymi na szkoleniu
Stworzenie IPR. Uczestnicy mają zastanowić się i zapisać jakie konkretne zobowiązanie/działanie podejmą do realizacji w zakresie zagadnień omawianych na szkoleniu
Zapraszamy do kontaktu!Zobacz inne progarmy szkoleniowe HILLWAY!
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
Trenerzy prowadzący
Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są przez doświadczonych praktyków biznesu oraz najlepszych ekspertów posiadających szeroką wiedzę z zakresu realizacji strategii firmy, wyznaczania celów oraz zarządzania jednostka i pracownikami przez cele. Trener prowadzący szkolenie Zarządzanie przez nie tylko dzieli się wiedzą i doświadczeniem, ale również wspiera i zachęca uczestników do samodzielnej analizy swojej pracy i wymiany doświadczeniami. Szczegółowe informacje o trenerze prowadzącym szkolenie przesyłamy po otrzymaniu zapytania.
Kontakt
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności