Szkolenie Techniki utrzymania klienta – trening umiejętności handlowych skierowane jest do osób odpowiedzialnych za prowadzenie rozmów mających na celu utrzymanie Klienta.
Celem szkolenia jest zwiększenie skuteczności i efektywności rozmów dotyczących utrzymania Klienta.
Szkolenie ma na celu przekazanie dobrych praktyk, użytecznych konstrukcji i technik komunikacyjnych oraz doszlifowanie języka komunikacji handlowej, tak aby komunikacja była jeszcze bardziej efektywna i przekładała się na dalszą współpracę Klienta z organizacją.
Szczegółowe informacje o szkoleniu: https://www.hillway.pl/utrzymanie-klienta-szkolenie/
Program
PROGRAM SZKOLENIA
ROLA KLIENTA DLA FIRMY I PRACOWNIKA – AKTUALNE WZYWANIA ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ KLIENTA
-
Kim jest Klient – rola Klienta w firmie i jego oczekiwania wobec Firmy na nasyconym rynku usług
-
Firma to ty – ty to firma – Twoje nastawienie to podstawa sukcesu!
-
Proaktywność w kontakcie z Klientem
-
Złota i Platynowa zasada obsługi Klienta
KLIENT CHCE ODEJŚĆ I CO DALEJ? – POWODY ODEJŚĆ
-
Dlaczego Klienci usług tak często migrują?
-
Reklamacja jako prezent dla firmy – ,,góra lodowa” w reklamacjach
-
Stopnie reakcji klienta spowodowane niezadowoleniem z usługi
-
Czynniki wpływające na poziom satysfakcji Klienta
-
Triada satysfakcji klienta – potrzeby merytoryczne, proceduralne i psychologiczne
PSYCHOLOGIA ODEJŚĆ REKLAMACYJNYCH
-
Zastrzeżenia o podłożu emocjonalnym i racjonalnym
-
Zastrzeżenia zasadne i niezasadne
-
Psychologiczny schemat odpowiedzi na reklamacje, zastrzeżenie Klienta – formuła prezentu
TYPOLOGIA KLIENTA CHCĄCEGO ODEJŚĆ
-
Rozpoznanie typu Klienta
-
Dostosowanie sposobu obsługi do typu Klienta
ROZMOWA UTRZYMANIOWA – CZYLI CO ZROBIĆ, BY KLIENT CHCIAŁ Z NAMI DALEJ ROZMAWIAĆ?
-
PPP – pierwsze pozytywne wrażenie – odpowiednie rozpoczęcie rozmowy utrzymaniowej – ćwiczenia
-
Identyfikowanie konkretnych potrzeb Klienta/oczekiwań/zastrzeżeń
-
Pokonywanie oporu i niechęci rozmówcy
-
Reagowanie na zarzuty i zastrzeżenia
-
Analiza emocji i faktów w rozmowie z Klientem
BUDOWANIE ZAUFANIA I TWORZENIE POZYTYWNEJ ATMOSFERY ROZMOWY – PODSTAWA ROZMOWY UTRZYMANIOWEJ
-
Budowanie zaufania w rozmowie z Klientem
-
Umiejętność słuchania i potwierdzanie słuchania
-
Umiejętność profesjonalnego zadawania pytań – ,,Ten kontroluję rozmowę, kto zadaje pytania” – pytania sugerujące, ukierunkowujące
-
Kontrola rozmowy z Klientem
-
Ustalenie niezbędnych informacji
-
Precyzyjne formułowanie komunikatów
SKUTECZNA PREZENTACJA OFERTY UTRZYMANIOWEJ
-
Wykorzystanie otrzymanych informacji do prezentacji oferty
-
Prezentacja oferty dopasowanej do Klienta z użyciem języka korzyści
-
Zaspokajanie potrzeb Klienta produktem wyższej jakości
-
Zaspokajanie potrzeb Klienta tańszym produktem
-
Techniki komunikacyjne i perswazja
-
Empatia i kreatywność w doborze rozwiązań
-
Radzenie sobie z obiekcjami
NEGOCJACJE UTRZYMANIOWE
-
Rozmowa negocjacyjna krok po kroku
-
Stopniowanie korzyści dla Klienta – czyli nie wszystko od razu
-
Słabe strony odejścia dla Klienta (np. formalności)
-
Analiza działań konkurencji – bądź na bieżąco z ofertami i miej kontrargumenty
-
Motywowanie Klienta do dalszej współpracy
-
Techniki finalizacji rozmowy utrzymaniowej
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania bądź oczekiwania?
Zapraszamy do kontaktu!
E-mail: info@hillway.plTel: +48 22 250 22 82
www.hillway.pl
Informujemy, że na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.
Trenerzy prowadzący
https://www.hillway.pl/trenerzy/
Katalog szkoleń