Cele szkolenia:
Standaryzacja zasad obsługi Klienta oraz prezentacja modeli zachowań, form kontaktu z Klientem
Omówienie znaczenia obsługi Klienta na różnych etapach procesu sprzedaży: pozyskanie Klienta, sprzedaż, obsługa posprzedażowa, up sell do aktualnych Klientów
Przekazanie uczestnikom podstawowych zasad komunikacji z Klientami w sytuacjach obsługowych, podczas załatwiania reklamacji i spraw trudnych
Budowa postawy pro aktywnej – wykorzystywanie kontaktów obsługowych do sprzedaży
Omówienie narzędzi wykorzystywanych w obsłudze Klienta: call center, komunikacja przez Internet, obsługa on-line, systemy typu CRM
Szczegółowe informacje o szkoleniu: https://www.hillway.pl/strategie-obslugi-klienta-obsluga-klienta-strategiczna-przewaga-firmy-szkolenie-otwarte-dla-menadzerow/
Program
PROGRAM SZKOLENIA
Organizacja nastawiona na Klienta
Budowa klimatu wewnątrz organizacji sprzyjającego dobrej obsłudze Klienta.
Tworzenie kultury obsługi Klienta na każdym poziomie zarządzania w firmie.
Budowa zespołu nastawionego na potrzeby Klientów.
Wpływ dobrej obsługi na wyniki firmy, jej postrzeganie i zadowolenie zespołu pracowników.
Łańcuch obsługi – dlaczego każda osoba w organizacji ma wpływ na satysfakcję i lojalność Klienta?
Jak lojalność Klientów przekłada się na zysk, a brak lojalności na straty?
Koncepcja „Wszyscy jesteśmy Klientami”- Klienci wewnętrzni i zewnętrzni, interesariusze.
Obsługa Klienta jako element marketing mix – marketingowe 5 P
Obsługa Klienta na etapie „przed sprzedażą”
Obsługa Klienta w trakcie procesu zakupowego
Obsługa Klienta „po sprzedaży”
Cykl życia Klienta – jak pozyskać, zatrzymać i utrzymać Klienta na długie lata?
Obsługa Klienta jako kluczowy element marketing mix w firmach usługowych.
Personel i zasady obsługi Klienta – budowanie standardów obsługi w zespole
Analiza punktów styku na linii Klient – firma – identyfikacja punktów kontaktu.
Określenie zasad postępowania w każdym punkcie styku „firma-Klient”.
Czynniki wpływające na percepcję Klienta – czyli jak Klienci dokonują oceny obsługi.
Łańcuch obsługi Klienta – dlaczego doskonała obsługa ma swój początek wewnątrz firmy. Analiza komunikacji z Klientem przez wszystkie działy firmy.
Rekrutacja zespołu obsługi Klienta: „Zatrudniaj za postawę – ucz umiejętności”. Cechy charakteru / osobowości są najbardziej oczekiwane u pracowników mających kontakt z Klientem?
Podstawowe zasady komunikacji w obsłudze Klienta
Komunikacja werbalna i niewerbalna w obsłudze Klienta.
Co nam przeszkadza w efektywnej komunikacji- bariery komunikacyjne
Różnice w komunikacji bezpośredniej i telefonicznej- zasady.
Profesjonalne zachowanie w sytuacji skargi i reklamacji.
Darowanie nigdy nie przynosi ryzyka straty – czyli techniki wywierania wpływu na ludzi w obsłudze Klienta.
Wykorzystanie zasad komunikacji do załatwienia reklamacji – schemat procesu reklamacyjnego i rozmowy reklamacyjnej
Postawa prosprzedażowa w obsłudze Klienta- każdy kontakt z Klientem okazją do sprzedaży
Czym jest pro aktywna obsługa Klienta?
Jak kontakty „obsługowe” przekuć na dodatkowe przychody dla firmy?
Jak ustrzec się przed utratą Klientów wraz z utratą kluczowych pracowników w firmie- bazy danych i historia kontaktów z Klientem.
Budowanie relacji pod przyszłe sprzedaże, planowanie kolejnych kontaktów z Klientem.
Za pierwszą sprzedaż do Klienta odpowiada sprzedaż, za każdą kolejną – serwis i obsługa.
Narzędzia w obsłudze Klienta
Miejsca kontaktu z Klientem
Systemy bazodanowe – CRM
Narzędzia internetowe komunikacji z Klientem: formularze internetowe, live –chat, komunikacja e-mail
Wykorzystanie call center do obsługi Klienta: infolinie, aktywny telemarketing, obsługa Klienta z wykorzystaniem call center
Programy lojalnościowe, Kluby Klienta
Badania satysfakcji Klienta
Projekty member get member.
Obsługa reklamacji
Wewnętrznie czy outsourcing? Organizacja obsługi Klienta
Wewnętrznie czy outsourcing – kryteria podjęcia decyzji o wewnętrznym lub zewnętrznym dziale obsługi Klienta.
Contact center i strona internetowa jako wirtualne Biuro Obsługi Klienta- zadania, funkcje, korzyści.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta czy sprzedaży?
Zapraszamy do kontaktu!
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
www.hillway.pl
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności