John Maxwel - światowey ekspert w dziedzinie zarządzania - uchodzi za największy współcześnie autorytet z zakresu przywództwa. Według Niego przywództwo to w głównej mierze wpływ, czyli oddziaływanie na swoich pracowników.
Zapraszamy do udziału w szkoleniu HILLWAY Przywództwo według Maxwella , podczas którego uczestnicy odkryją 5 poziomów przywództwa, będących kluczem do efektywnego zarządzania zespołem.
Podczas szkolenia:
-
Zwiększysz własną efektywność i skuteczność, dzięki wykorzystywaniu podstawowych kompetencji przywódczych.
-
Odkryjesz różnice między Menedżerem a Przywódcą oraz poznasz różne koncepcje przywództwa.
-
Poznasz metody wzrostu efektywności pracowników i zespołów.
-
Poznasz techniki ułatwiające porozumiewanie się ze współpracownikiem, aby efektywniej realizować cele.
Szczegółowe informacje o szkoleniu: https://www.hillway.pl/przywodztwo-wedlug-maxwella/
Program
Poziom 1 – Performance Leadership
Podstawowa grupa kompetencji składających się na przywództwo, to umiejętność wpływania na ludzi w taki sposób, aby wykonywali swoją pracę efektywnie:
-
rekrutacja (rozpoznawanie kompetencji miękkich i twardych podległych ludzi, dobór odpowiednich ludzi do zespołu, delegowanie zadań zgodnie z profilem kompetencji, instruowanie i stawianie celów rozwojowych, etc.),
-
komunikacja (komunikowanie i wdrażanie wartości i zasad, stawianie celów i zarządzanie poprzez cele, planowanie, zobowiązywanie, motywowanie, radzenie sobie z oporem i obiekcjami, etc.),
-
monitoring (obserwacja i zbieranie informacji, raportowanie i kontrola, etc.),
-
uczenie (udzielanie feedbacku, coaching, mentoring, czasem również szkolenia),
-
wzmacnianie (ocena, kara i nagroda, ścieżki kariery i awanse oraz zwalnianie pracowników).
Poziom 2 – Team Leadership
Wyzwaniem dla lidera są umiejętności związane z budowaniem i zarządzaniem zespołem ludzi. Kluczowym elementem jest zrozumienie, że każdy zespół ma swoją specyficzną osobowość, która nie jest prostą sumą osobowości poszczególnych ludzi. Osobowości osób razem tworzą unikalną dynamikę i system, który, podobnie jak poszczególne osoby, posiada swoje fazy rozwoju, kryzysy, swoje ciemne i jasne strony.
-
W jaki sposób być liderem zespołu?
-
Jak utrzymywać zespół w takim stanie i w takim sposobie zorganizowania albo unormowania, by zespół ten działał jak najbardziej efektywnie i aby ludzie mieli motywację i przyjemność płynącą z pracy w tym zespole?
-
Kroki jakie powinien podjąć menedżer w dążeniu do rozwoju i zaangażowania podwładnych w praktyce – poziomy rozwoju pracownika.
Poziom 3 – Personal Leadership
Osobiste przywództwo, które często bywa nazywane charyzmą. Tworzą ją kluczowe elementy postawy lidera, które sprawiają, że ludzie mu ufają, szanują, uważają za autorytet i „idą za nim”, a raczej razem z nim. Określono 5 elementów takiej postawy:
-
Bądź przykładem – jeżeli czegokolwiek oczekujesz od swoich ludzi, najpierw musisz oczekiwać tego od siebie. Bądź spójny – czyny głośniej przemawiają niż słowa.
-
Inspiruj do wspólnej wizji – wizja jest elementem przywództwa w zespole, lider musi sprawić, aby ludzie podążali w stronę realizacji i spełnienia wizji. To oznacza, że muszą w nią uwierzyć i czuć się jej częścią, muszą ją zaakceptować, a jeszcze lepiej, jeśli będą ją współtworzyć.
-
Umiejętność rzucenia wyzwania procesowi – cokolwiek i jakkolwiek robisz, załóż, że możesz robić to lepiej, sprawniej. Konieczność ciągłego doskonalenia procesów, nie wynika tylko z konkurencyjności na rynku, ale jest jedną z podstawowych potrzeb ludzki – potrzebą rozwoju. Doskonalenie i zmienianie status quo wymaga otwartości na krytykę, na obiekcje, na kwestionowanie utartych, wypróbowanych sposobów.
-
Ułatwianie innym działania – rolą lidera jest stwarzać warunki do tego, by ludzie czuli się podmiotami i dali z siebie najlepsze. Jednym z prostych przykładów takiej postawy lidera jest to, jak często mówi „ja”, a jak często mówi „my”. Jednocześnie lider zdaje sobie sprawę z talentów i mocnych stron poszczególnych osób. Potrafi zarządzić tymi zasobami i organizować pracę tak, by ludzie odnosili sukces, ale również aby się rozwijali. Dba też o to, by żeby niwelować niezdrową konkurencyjność i zazdrość wewnątrz zespołu.
-
Świętowanie i docenianie ludzkich osiągnięć oraz wspieranie ich, gdy tracą wiarę i ulegają zmęczeniu – sukcesy jednego członka zespołu są świętowane i są sukcesami całego zespołu.
Poziom 4 – Organizational Leadership
Kolejny poziom przywództwa to umiejętność przewodzenia zmianom i wdrażanie inicjatyw wewnątrz organizacji. Z jednej strony każdy lider zespołu w dużej organizacji musi ją dobrze znać i dbać to, aby zespół miał zapewnione warunki do realizacji swoich celów i jednocześnie umiał współpracować z innymi działami, które mają inne cele, często nawet konkurencyjne. Z drugiej strony organizacje często zmieniają się i transformują, dzielą się, łączą, restrukturyzują, optymalizują – rozwijają się. Jeśli to rzeczywiście ma być to rozwój, a nie tylko zmiana – potrzebni są liderzy, którzy potrafią poprowadzić i zaangażować ludzi poprzez proces zmian.
Poziom 5 – Strategic Leadership
Przejawia się jako umiejętność rozumienia, na czym polega nasza strategia i w jaki sposób cele strategiczne przekładają się na cele i procesy w moim dziale, za które my odpowiadamy. Każda strategia jest tak dobra, jak jej wdrożenie. To średni management jest w dużej mierze odpowiedzialny za przełożenie założeń strategicznych na konkretne działania.
-
Na którym poziomie jest moje przywództwo? Dalszy rozwój lidera, budowa kompetencji.
-
Style przywództwa w praktyce
-
Diagnozowanie własnego stylu przywództwa.
-
Cztery podstawowe style przywództwa.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
Zapraszamy do kontaktu!
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
www.hillway.pl
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy
Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności