Przygotowanie do skutecznej realizacji strategii marketingowych i komunikacyjnych w obszarze Social Media (serwisy społecznościowe, fora, blogi i mikroblogi).
Proponujemy przeprowadzenie szkolenia w formie wykładów przeplatanych formami warsztatowymi, które utrwalają wiedzę i w praktyce uczą planować kampanie, zarządzać nimi
i oceniać efektywność realizowanych działań.
Standardowy program szkolenia obejmuje 2 dni szkoleniowe połączone z warsztatami.
Program
Przewidywany plan szkolenia
-
Ogólna wiedza na temat obszaru Social Media.
-
Co to jest Social Media? Krótka charakterystyka obszaru mediów społcznościowych
-
Charakterystyka zachowań ( aktywności) polskich użytkowników Social Media w obszarze poszczególnych serwisów www: Facebook, Nasza Klasa, Grono, Blip, Twitter, Gadu-Gadu, fora, blogi i mikroblogi.
-
Przegląd zagranicznych serwisów, które wyznaczają trendy w obszarze Social Media.
-
Sposoby oceniania informacji przez użytkowników w poszczególnych serwisach.
-
Modele rozprzestrzeniania się informacji w obszarze omawianych serwisów.
-
Zasięg, widoczność i potencjał Social Media.
-
Rola Social Media w budowaniu potencjału marek dzisiaj i w przyszłości.
-
Przerwa kawowa ( 10 minut )
-
Stworzenie projektu kampanii komunikacyjnej dla nowego projektu.
-
Kampania w całości oparta będzie o Social Media. Z założenia powinna ona angażować i lojalizować użytkowników co najmniej 3 różnych serwisów społecznościowych . Jeżeli liczba uczestników jest równa bądź większa niż 4 osoby zostają oni podzieleni na grupy. Każda z grup otrzymuje odrębny Brief przygotoway w porozumieniu z klientem i uwzględniający jego konkretne potrzeby, w której jasno określone zostaną cele, grupa docelowa, harmonogram kampanii i budżet. Konstrukcja briefów ćwiczebnych zostanie oparta o prawdziwe formaty telewizyjne i skonsultowana z klientem. Praca nad briefem zostanie podzielona na krótkie etapy:
-
Omówienie celów
-
Opracowanie konceptów komunikacyjnych i omówienie scenariuszy działań
-
Dobór serwisów z obszaru Social Media, które umożliwiają realizację kampanii
-
Przerwa obiadowa
-
Warsztat
-
Rozpisanie scenariusza komunikacyjnego z dopasowaniem do wybranych serwisów i harmonogramu działań. Nakreślenie oczekiwanych rezultatów działań i sposobu w jaki będą mierzone i oceniane – kryteria oceny. Próba szacowania i cięcia kosztów – efektywne zarządzanie.
-
Prezentacja konceptów i ocena pracy
-
Przerwa kawowa
-
Prezentacja
-
Standardy działań w obszarze Social Media, omówienie na przykładach konkretnych kampanii: Reserved, Cropp, Milka – Razem dla Tatr, Danone , Wyborowa, Wódka Żołądkowa, Ikea, projekty TVN w kanale Facebook, profile gwiazd, Canal + ( W pierwszym dniu uczestnicy planują własną kampanię w oparciu o ogólną wiedzę dotyczącą Social Media. 2 dzień szkoleniowy zaczynamy od omówienia konkretnych przykładów. Wraz z uczestnikami wskazujemy słabe i mocne strony omawianych kampanii . Tworzymy zbiór złotych zasad dotyczących realizacji takich działań oraz wykaz ewidentnych błędów popełnianych przez biznes w kontaktach z konsumentami on-line. )
-
Przerwa kawowa
-
Warsztat
-
Zakładanie strony: Fan Page, grupy dyskusyjnej i wydarzenia na Goldenline i Profilu w serwisie gg.pl
-
Zakładanie Fan Page krok po kroku
-
Omówienie wyników statystycznych dla FanPage
-
Współpraca z podwykonawcami przy realizacji kampanii marketingowych i PR w obszarze Social Media. Dobór podwykonawców. Omówienie efektywnych modeli współpracy
-
Wykład i warsztat 2h ( do wyboru ):
-
NetPr: Konstruowanie informacji na potrzeby dystrybucji on-line. Internetowe agregatory artykułów. Rozpoznawanie źródeł informacji i liderów opinii. Narzędzia umożliwiające śledzenie opinii interneutów. Komunikowanie się z konsumentami w Internecie. Zwiększanie efektywności kampanii PR dzięki narzędziom Social Media. Kryzys i działania antykryzysowe
-
SocialMedia, a programy motywacyjne i lojalnościowe
-
Social Media w budowaniu reputaci biznesowej przedsiębiorstwa B2B
-
Mierzenie efektywności działań w obszarze Social Media
-
Stworzenie Briefu badawczego na potrzeby konkretnej kampanii. Ćwiczenie utrwala wiedzę dotyczącą sposobów mierzenia efektywności konkretnych działań
-
E-branding: Projekt marki i działań ją promujących w Internecie. Dopasowanie do grupy docelowej, budowanie świadomości, promocja i sprzedaż.
-
Google marketing : Warsztat zaznajamiający z narzędziami Google wspierającymi działania marketingowe firm. Min. SEO i SEM oraz Alerty Google.
-
Usability: Konstruowanie menu serwisów www i lending pages.
-
Użyteczność w procesie tworzenia serwisu www.
-
Testy usability
-
User-Centered Design - projektowanie zorientowane na użytkownika. Heurystyki Jakoba Nielsena, normy ISO i inne standardy w użyteczności.
-
Optymalizacja interfejsu.
-
Testowanie prototypu.
-
Ocena ekspercka.
-
Testowanie z użytkownikami (umiejętności moderacji).
-
Zbieranie i analizowanie danych usability, miary i metryki.
-
Laboratorium testów użyteczności (pomieszczenia testowe, sprzęt do testów, eye tracking.
-
Narzędzia testowania użyteczności (darmowe i komercyjne).
-
Programu afiliacyjne. Pozyskiwanie partnerów i modele współpracy
-
Aplikacje internetowe. Rola, planowanie i tworzenie
Zdobyta wiedza
Uczestnicy zyskają wszechstronną wiedzę umożliwiającą skuteczne promowanie marki, brandu czy idei (CSR) dzięki działaniom w obszarze Social Media i Facebook’a.
Otrzymane certyfikaty
Świadectwo ukończenia kursu wraz z opisem nabytych kompetencji
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy
Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Małgorzata Nieciecka
New Media & Marketing Expert, Business Partner Xevin-Consulting
Ma kilkanaście lat doświadczenia w realizacji projektów innowacyjnych z wykorzystaniem nowych technologii komunikacji. Była managerem Webtel-Interactive przez 7 lat w grupie Communication One Inc, następnie dr. ds. wsparcia platformy e-marketing i e-commerce w Internet Group i Dyrektorem ds. rozwoju komunikacji interaktywnej w agencji marketingu zintegrowanego Peppermint. Obecnie od 2 lat doradza spółkom wdrażającym rozwiązania innowacyjne wspierające procesy zarządzania, marketing i sprzedaż. Odpowiada za wsparcie dla projektów typu startup starających się o finansowanie oraz na etapie inwestycji , inkubacji i rozwoju.
UWAGA
Organizujemy szkolenia na życzenie na terenie całej Polski. Program może zostać dodatkowo dostosowany do potrzeb klienta.
Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie:
2011-03-28
- Zakończenie: 2011-03-30
Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2011-04-18 - Zakończenie: 2011-04-19
Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2011-06-16 - Zakończenie: 2011-06-17
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności