Kurs uczący podstaw programowania w Scratchu
Scratch to wizualny język programowania, a także środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Scratch został zaprojektowany głównie dla dzieci i młodzieży, ale jest chętnie używany przez studentów i dorosłych. Umożliwia zaprogramowanie własnych, interaktywnych historyjek, gier i animacji oraz dzielenie się swoimi dziełami ze społecznością online. Scratch uczy kreatywnego myślenia, współpracowania oraz wyciągania wniosków – czyli ważnych umiejętności potrzebnych do życia we współczesnym świecie Kurs nie tylko obejmuje dokładny opis wszystkich bloków i instrukcji, ale pokazuje też ich zastosowania praktyczne. Wyjaśniono ponadto pewne mechanizmy programowania, co może być szczególnie pomocne dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę w tej dziedzinie. Liczne przykłady mają stanowić inspirację do własnej pracy, dlatego różnorodne możliwości Scratcha pokazano w odniesieniu do edukacji z różnych przedmiotów.
Program
W module pierwszym - rozpoczynamy pracę z programem, zakładamy konto na scratch.mit.edu.pl. Zapisujemy programy w chmurze, zakładamy własne studio, przeglądamy i oceniamy udostępnione projekty.
W module drugim - piszemy pierwsze skrypty, zapisujemy je lokalnie na komputerze oraz w chmurze, modyfikujemy scenę i duszka, poznajemy różne bloki, ożywiamy duszka.
W module trzecim - przesuwamy i obracamy duszka, pozwalamy mu mówić, wydawać dźwięki, grać melodie i tańczyć.
W module czwartym - zaczynamy stosować pętle i poznajemy ich rodzaje, definiujemy i stosujemy zmienne, rysujemy różne kształty, począwszy od prostych wielokątów do skomplikowanych pajęczyn.
W module piątym - poznajemy instrukcję warunkową, budujemy złożone wyrażenia logiczne, generujemy liczby losowe, piszemy prostą grę, stosujemy czujniki.
W module szóstym - tworzymy prosty edytor graficzny, uczymy duszki komunikować się między sobą, wprowadzamy listy, liczymy kliknięcia, punkty i czas w grze oraz definiujemy własne bloki.
Zdobyta wiedza
-
pisanie skryptów
-
rysowanie kształtów
-
stosowanie pętli, zmiennych, list
-
stosowanie czujników i instrukcji warunkowych
-
budowanie złożonych wyrażeń logicznych
-
generowanie liczb losowych
-
pisanie prostej gry
-
definiowanie własnych bloków
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy
Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
TRENER MAGDALENA WACHULEC
Nauczyciel informatyki i matematyki w Liceum Ogólnokształcącym im. Cypriana Norwida oraz w Prywatnym Gimnazjum w Krakowie, egzaminator maturalny z informatyki, egzaminator ECDL, autorka kursów i materiałów e-learningowych z zakresu programowania i obsługi komputera przygotowujących do egzaminów ECDL, trener i moderator na kursach dla nauczycieli (m.in. Aktywna Edukacja, Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej, kursy ECDL).
UWAGA
Kursy można realizować w dowolnym momencie, także w wakacje oraz po ich zakończeniu
Więcej informacji o każdym z kursów, można znaleźć w zakładce "szkolenia e-learningowe" na stronie: www.ocdn.pl lub kontaktując się z naszym centrum, pod numerem telefonu (+48) 12 633 33 67.
Termin i miejsce do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.
Cena do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.
UWAGA
W opcji prezapisy, cena kursu jest obniżona o 30%. Przedsprzedaż obowiązuje tydzień przed uruchomieniem kursu.
Po więcej informacji zapraszamy na naszą stronę: www.ocdn.pl, bądź na naszego facebooka: http://www.facebook.com/nauczyciel.ocdn/
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności