Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Przejdź do formularza kontaktowego

Realizacja procesu inwestycyjnego w kontekście najnowszych zmian w prawie zamówień publicznych, prawie budowlanym, prawie wodnym, prawie ochrony środowiska i pr


Realizacja procesu inwestycyjnego w kontekście najnowszych zmian w prawie zamówień publicznych, prawie budowlanym, prawie wodnym, prawie ochrony środowiska i projektem Kodeksu Urbanistyczno-budowlanego.

Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do instytucji samorządu terytorialnego, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych takich jak: urzędy marszałkowskie, starostwa, urzędy miast i gmin, urzędy pracy, instytucje pomocy społecznej, szpitale, wyższe uczelnie, szkoły i inne instytucje oświatowe oraz innych podmiotów udzielających zamówień publicznych. Zapraszamy wszystkich, merytorycznie odpowiedzialnych za zamówienia w jednostce, kierowników zarządzających komórkami zamówień publicznych, kierowników jednostek, członków komisji przetargowych, a także wszystkich odpowiedzialnych za przygotowanie i realizację inwestycji budowlanych.

Cel szkolenia:
Dzięki szkoleniu będziesz wiedział, jak:
-Prawidłowo ustalać wartość zamówienia oraz szacować wysokość zamówienia w wypadku składania ofert częściowych i zamówień poniżej 30 000 euro,
-Zgodnie z przepisami dokumentować postępowanie o zamówienie publiczne, stosować kryterium ceny, procedurę odwróconą i terminy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
-Analizować i oceniać oferty, wzywać do wyjaśnień i uzupełniać dokumenty składane na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
-Prawidłowo prowadzić postępowanie zamówienia in-house
-Wyegzekwować solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wypadku konsorcjum,
-Przygotowywać i modyfikować umowy w wypadku realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych oraz w zamówieniach podprogowych,
-Konstruować klauzule społeczne, by wyegzekwować zatrudnienie osób defaworyzowanych, oraz klauzule aneksowe, w których należy uwzględnić zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy czy terminu realizacji zamówienia.
 

Program

Dzień I
1.Aktualny stan prawny zamówień publicznych w zakresie robót budowlanych – przyczyny i źródła nowelizacji
a. Nowe definicje związane z zamówieniami publicznymi i ich odniesienie do zamówień na roboty budowlane.
b. Katalog zamówień wyłączonych spod rygoru stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
c. Zamówienia „in house” udzielane podmiotom powiązanym z zamawiającym.
d. Elektronizacja zamówień publicznych – nowa formuła udzielania zamówień publicznych.
2.Praktyczne procedury udzielania zamówienia publicznych według znowelizowanych zasad:
Obowiązek sporządzania rocznego planu zamówień
Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane i podział zamówienia na części w robotach budowlanych – nowe rozporządzenie dot. wykazu robót budowlanych, znaczenie definicji obiektu budowlanego dla oceny tożsamości przedmiotowej zamówienia, ·Szacowanie wartości zamówień nieprzewidzianych, ·Dokumentowanie procesu szacowania wartości zamówienia.
Opis przedmiotu zamówienia:
· Podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia, w zakresie robót budowlanych i dostaw,
· Projekt budowlany lub Program funkcjonalno-użytkowy, jako podstawa, jednoznacznego i rzetelnego opisu przedmiotu zamówienia,
Umowy na dostawy, usługi oraz roboty budowlane, – jakie postanowienia trzeba uwzględnić w każdym rodzaju umów w zamówieniach podprogowych.
Modyfikacje umowy, która dotyczy realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym.
Umowy o podwykonawstwo – najczęstsze problemy.
Solidarna odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wypadku konsorcjum
Stosowanie kryteriów oceny ofert w świetle nowelizowanego Prawa zamówień publicznych:
·Koszt, jako kryterium oceny ofert,
·Cena lub koszt – zasady ustanawiania 60% poziomu istotności dla kryteriów związanych z wynagrodzeniem,
Doświadczenie i kwalifikacje, jako dopuszczalne kryterium oceny ofert,
3. Ćwiczenie: opis zamówienia dla obiektu kubaturowego i liniowego.

Dzień II
4. Przebieg procesu budowlanego w kontekście nowelizacji PZP i Prawa budowlanego:
Obowiązki inwestora.
Obowiązki uprawnionych uczestników procesu budowlanego: projektanta, kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego.
Istotne i nieistotne odstąpienia od projektu budowlanego: projekt zamienny, zmiany w projekcie, odstępstwa od projektu budowlanego lub warunków pozwolenia na budowę – studia przypadków
Zasady dokonywania zmian w projekcie oraz w kontraktach zawartych pomiędzy zamawiającym a wykonawcą
5. Zmiany w projekcie budowlanym w oparciu o Art. 36.a prawa Budowlanego – studia przypadków
Konsekwencje istotnego odstąpienia od projektu budowlanego
6. Przebieg budowlanego procesu inwestycyjnego w kontekście:
Nowelizacji ustawy prawo ochrony środowiska wraz z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Karta informacyjna przedsięwzięcia – nowe wytyczne.
Nowe kryteria dla oceny oddziaływania na środowisko.
Co powinien zawierać raport OOŚ?
Nowe przepisy dotyczące kar za naruszenie warunków, wymogów, czy obowiązków związanych z realizacją, eksploatacją lub likwidacją przedsięwzięcia.
Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego – ustalenie lokalizacji – wydanie decyzji – rejestr decyzji.
Aktualnie obowiązująca procedura decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Przebieg budowlanego procesu inwestycyjnego w kontekście nowej ustawy prawo wodne.
Nowa struktura organizacyjna – Gospodarstwo Wody Polskie.
Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, regionalne zarządy gospodarki wodnej, zarządy zlewni, nadzory wodne.
Instrumenty zarządzania zasobami.
Zgody wodno prawne; operat wodno prawny -pozwolenie wodno prawne - zgłoszenie wodno prawnego -ocena wodno prawna.
Opłaty za usługi wodne oraz inne należności.
System informacyjny gospodarowania wodami.
Kodeks urbanistyczno-budowlany – nowe regulacje w najbliższej przyszłości.
Proces inwestycyjny.
•Kategorie inwestycji (6)
•W zależności od stopnia złożoności inwestycji, wpływu na przestrzeń
•Określenie wymogów stawianych inwestycji
•Nowy model projektu budowlanego – uregulowanie wszystkich opracowań projektowych
•Podział nieruchomości – zintegrowany w procedurze uzyskania zgody inwestycyjnej
•Jednolite zasady dla przyłączy i zjazdów
•Zgoda inwestycyjna:
•na terenie z planem miejscowym – inwestor jedyną stroną
•bez planu – szeroki zakres stron
•milcząca zgoda dla najprostszych inwestycji
Inwestycje celu publicznego
Podsumowanie szkolenia.

Informacje organizacyjne:
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad

Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Inwestycja:
1250.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).


Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Warszawa: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1610 zł netto (+23% Vat)
Pozostałe miasta: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1570 zł netto (+23% Vat)

Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt:
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań


Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. (61) 3 070 303
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 4 152 820
tel. 508 393 926
tel. (61) 4 152 036
tel. (61) 4 152 810

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Uwagi:
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
 

Zdobyta wiedza

Korzyści dla uczestników:

1. Poznanie i zdobycie umiejętności w zakresie wykorzystania praktycznych procedur w praktyce przygotowania zamówień publicznych odnoszących się do, realizacji projektów budowlanych, podstawowej wiedzy dotyczących się zarządzania projektami oraz sygnalnych prawidłowości w dziedzinie skutecznych negocjacji.
2. Pozyskanie szerokiego spektrum wiedzy, dotyczącej błędów i przyczyn porażek w projektach budowlanych, na etapie ich przygotowania ogłoszeń, SIWZ i realizacji, w kontekście unormowań prawnych i organizacyjnych procesów inwestycji budowlanej.
3. Przećwiczenie na studiach przypadków stosowanych w praktyce rozwiązań dotyczących: fazy przed-inwestycyjnej, nadzoru nad realizacją procedury zamówienia, przyjętych w umowach form wynagrodzenia, kosztorysowania, odbioru robót oraz zmian zapisów w umowie w fazie jej wykonania.
 

Otrzymane certyfikaty

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER


Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Włodzimierz Gawroński
Specjalizacja trenerska:
Wybitny prawnik i ekonomista, długoletni trener biznesu, specjalizujący się w zagadnieniach kosztorysowania, prawa budowlanego, prawa europejskiego, analizy Due diligence oraz procedury FIDIC.
Brał aktywny udział w licznych przedsięwzięciach inwestycyjnych z branży budowlanej, zarówno jako konsultant jak tez w roli szkolącego trenera. Praktycznym rezultatem tych szkoleń było zrealizowanie projektów Tor 10 Banku Światowego ( między innymi: Centrum Szkolenia MSP, Inkubator Przedsiębiorczości). W latach 1998 -2001 jako Wiceprezydent Miasta odpowiedzialny za inwestycje i zamówienia publiczne nadzorował kilkanaście dużych przedsięwzięć inwestycyjnych (szczególnie te, które dotyczyły Specjalnej Strefy Ekonomicznej). W latach 2001 - 2007 jako ekspert Banku PKOBP odpowiedzialny za jednostki samorządowe i projekty europejskie dotyczące inwestycji budowlanych - szkolił wielokrotnie pracowników samorządowych i bankowych w zakresie kosztorysowania oraz prawa budowlanego w powiązaniu z Prawem Zamówień Publicznych. Stały członek i uczestnik paneli grupy „Euromoney”; Ekspert bankowy ds. UE. i Jednostek samorządowych w zakresie budowlanych przedsięwzięć inwestycyjnych. Ukończył między innymi; Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Zarządzania i informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Magisterskie Studia Menedżerskie – typu MBA, Międzynarodowe Studia Doktoranckie – Zarządzanie Kapitałem. Z wykształcenia jest prawnikiem, finansistą i menedżerem. Specjalizuje się w praktyce i teorii realizacji projektów inwestycyjnych i zarządzania ryzykiem.  


Miejsce: Poznań
Rozpoczęcie: 2020-05-28 - Zakończenie: 2020-05-29


Miejsce: Poznań
Rozpoczęcie: 2020-05-28 - Zakończenie: 2020-05-29


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2020-07-02 - Zakończenie: 2020-07-03

Cena: 1250 (PLN) + 23% VAT = 1537.5 PLN

UWAGA

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
 
Ostatnia aktualizacja oferty 2020-03-02 10:21:54

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Realizacja procesu inwestycyjnego w kontekście najnowszych zmian w prawie zamówień publicznych, prawie budowlanym, prawie wodnym, prawie ochrony środowiska i pr
Organizator: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |