Newsletter - otrzymuj oferty na e-mail. Podaj adres e-mail
Zapisz się » Wypisz się »
Sytuacje kryzysowe występują powszechnie w otaczającym nas świecie. Do zrozumienia tego, czym jest kryzys, zdaje się przybliżać nas sposób pojmowania kryzysu przez kultury Dalekiego Wschodu.
Chińczycy, pisząc słowo „kryzys” używają dwóch znaków, z których jeden opisuje „nadchodzące niebezpieczeństwo”, drugi zaś oznacza „okazję, możliwość”, rodzaj lepszej perspektywy otwierającej się w obliczu przyszłości. Pojęcie kryzysu, w swym dalekowschodnim rozumieniu, łączy w sobie coś, co jest równocześnie niebezpieczeństwem i szansą.
Uczestnicy warsztatu poznają techniki komunikacji kryzysowej, sposoby ich zastosowania w praktyce, poszukają praktycznych rozwiązań potencjalnych i rzeczywistych kryzysów. Dowiedzą się w jaki sposób pracować nad poprawą reputacji firmy i zamienić „niebezpieczeństwo” sytuacji kryzysowej w okazję i nową szansę dla swojej organizacji. Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń w 4 osobowych zespołach pod okiem ekspertów.
W trakcie warsztatów uczestnicy dowiedzą się:
Do kogo adresowane są warsztaty:
Kadry zarządzającej firm i instytucji publicznych
Osób odpowiedzialnych za kształtowanie pozycji rynkowej firmy
Osób odpowiedzialnych za prowadzenie komunikacji zewnętrznej
i wewnętrznej w firmach i instytucjach państwowych
Pracowników działów komunikacji, PR i biur prasowych firm
Sympatyków komunikacji
Czas trwania:
8 godzin szkoleniowych
Poziom kursu:
Średnio zaawansowany
Wymagany zakres wiedzy:
Ogólna wiedza na temat komunikacji
Metody prowadzenia zajęć:
Praktyczne warsztaty są najbardziej efektywną formą przyswajania wiedzy. Pracując na konkretnych przykładach, kursanci o wiele szybciej przyswajają i zapamiętują wiedzę.
Na warsztatach poznają Państwo wiele praktycznych wskazówek i case'ów, prezentowanych przez agencje Ciszewski PR oraz Ciszewski Financial Communications, które są zdobywczyniami wielu nagród i wyróżnień branżowych.
Ćwiczenia prowadzone są w 4 osobowych grupach. Każdy panel zawiera interaktywne ćwiczenia dla uczestników, które pozwalają w łatwy i aktywny sposób przyswoić materiał oraz użyć go w praktyce.
1. Wstęp – wykład z Case studies. Czym jest sytuacja kryzysowa?
2. Część warsztatowa – rozwiązywanie Case studies w ok. 4 osobowych grupach.
a. Kryzys korporacyjny – poszukiwanie rozwiązań potencjalnych i rzeczywistych sytuacji kryzysowych godzących w wizerunek firm.
Wprowadzenie – omówienie kilku najbardziej znanych kryzysów i ich dynamiki (np. BP, Nestle).
Opracowanie rozwiązania warsztatowych sytuacji kryzysowych (oparte na rzeczywistych kryzysach, w których uczestniczyli trenerzy) – praca w 3 – 4 osobowych grupach.
Przedstawienie rozwiązań kryzysów i ich omówienie – zestawienie z rzeczywistym przebiegiem wydarzeń. Brand PR - poszukiwanie rozwiązań potencjalnych i rzeczywistych sytuacji kryzysowych godzących w wizerunek firm.
b. Brand PR - poszukiwanie rozwiązań potencjalnych i rzeczywistych sytuacji kryzysowych godzących w wizerunek firm.
c. Kryzys w komunikacji wewnętrznej – jak walczyć z kryzysem wewnątrz organizacji.
W trakcie warsztatów uczestnicy dowiedzą się:
Jerzy Ciszewski
Prezes agencji Ciszewski Public Relations założonej w 1994 r. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, specjalizacja: trener/nauczyciel oraz Szkoły Mistrzostwa Sportowego (żeglarstwo). W latach 1980-82 członek kadry narodowej w olimpijskiej klasie żeglarskiej „470", wielokrotny reprezentant naszego kraju, wicemistrz Polski w 1980. W latach 90-tych pracował jako dziennikarz w Rzeczypospolitej oraz w Gazecie Wyborczej, gdzie został zastępcą szefa działu sportowego. W 2000 zorganizował kampanie społeczną „Pomoc dla powodzian" przy współpracy z Gazetą Wyborczą. W latach 2004-2005 pracował jako Główny Doradca Prezesa Rady Ministrów w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W 2005 roku był podsekretarzem, a następnie sekretarzem stanu w Ministerstwie Sportu. Jako przedstawiciel Rządu RP brał udział w przygotowaniu wspólnego projektu Polski i Ukrainy dotyczącego Euro 2012. Obecnie jest wykładowcą na podyplomowym studium PR przy Polskiej Akademii Nauk (strategia PR) oraz na Politechnice Gdańskiej (marketing polityczny). Specjalizuje się w: strategiach public relations, programach public relations, sytuacjach kryzysowych, marketingu sportowym. Szkoleniowiec z wieloletnim doświadczeniem specjalizujący się między innymi w treningu medialnym, szkoleniach przygotowujących do wystąpień publicznych oraz szkoleniach z zarządzania informacją w sytuacji kryzysowej. Interesuje się fotografią, historią II Wojny Światowej, motoryzacją i sportem, który także czynnie uprawia.
Sebastian Hejnowski
Dyrektor Zarządzający Ciszewski Public Relations i wiceprezes Związku Firm Public Relations. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ekspert w dziedzinie komunikacji kryzysowej, działań PR korporacyjnego i brandowego. Prowadził liczne kampanie społeczne w tym „Wyślij CV, ktoś czeka” na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Koordynował projekty m.in. dla Kompanii Piwowarskiej, Amrest, Carrefour i Ryanair. Doradzał przy fuzjach firm Kofola i Hoop oraz Carrefour i Ahold. Obecnie doradza m.in. Europejskiemu Centrum Solidarności w Gdańsku oraz Instytutowi Spraw Publicznych. Wielokrotnie prowadził szkolenia medialne dla Klientów CPR. Interesuje się kulturą, geografią i ekonomią. Pasjonują go podróże, odwiedził ponad 70 krajów świata.
Paweł Tomczuk
Obszarem jego specjalizacji są: PR w branży finansowej, zarządzanie kryzysowe, komunikacja marketingowa (szczególnie w branży finansowej), social media, zarządzanie reputacją firmy. Dyrektor Generalny Ciszewski Financial Communications. Specjalizuje się w działaniach public relations i marketingu dla firm i instytucji z branży finansowej. Tworzył lub realizował strategie dla firm takich jak: Amplico, Bank Millennium, Dom Maklerski BZ WBK, Credit Suisse, Capgemini, Ernst & Young, Gold Finance, Legg Mason TFI, New World Alternative Investments, Neinver, Saski Partners. Opracowywał i realizował liczne działania z zakresu komunikacji marketingowej, komunikacji z mediami wspierającej sprzedaż oraz komunikacji wizerunkowej. Prowadził liczne szkolenia oraz wielokrotnie był prelegentem na konferencjach branżowych.
Barbara Sołtysińska
Zajmuje się branżą FMCG, pracowała m.in.: dla marki Dulux, marki LECH, firmy Nivea Polska, Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach, Multikina, XXI Biegu Niepodległości, Europejskiego Centrum Solidarności, Fundacji Shalom oraz dla firmy Hoop Polska. Zajmuje się działaniami w zakresie Brand PR, Corporate PR oraz komunikacji kryzysowej. Była odpowiedzialna po stronie agencji za koordynację działań PR, które zostały uhonorowane licznymi nagrodami m.in. srebrem w konkursie Golden Drum, Kreaturą w kategorii Kampania, Złotym Spinaczem w kategorii PR Produktu, nagrodą Impactor w kategorii Projekt PR Roku, Bronze Magellan Award w kategorii Consumer Goods, tytułem Projekt PR Roku oraz wyróżnienie TOP 50 communication campaigns.
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności