Przedmiot szkolenia:
Przedmiotem szkolenia jest zapoznanie przyszłych Audytorów i Pełnomocników z metodami audytowania, wdrażania, utrzymywania oraz ciągłego doskonaleniem systemu zarządzania jakością w przemyśle motoryzacyjnym wg ISO/TS 16949:2009, który nadzorują.
Celem jest także przekazanie istotnej wiedzy w zakresu metod i narzędzi, które są stosowane w branży motoryzacyjnej.
Pełnomocnik to nie tylko osoba posiadająca wiedzę i doświadczenie z zakresu normy metod wdrażania i utrzymania systemu, ale to także pracownik potrafiący pracować w grupie, zarządzający grupą, zarządzający czasem, a także posiadający umiejętności radzenia sobie z konfliktami i ich rozwiązywaniem, dlatego szkolenie to ma także przybliżyć Państwu tematykę „umiejętności miękkich”, które są niezwykle pomocne w pracy Pełnomocnika.
Oprócz wiedzy teoretycznej przekazywanej przez doświadczonych trenerów, szkolenie będzie opierało się na ćwiczeniach praktycznych w których uczestnicy będą autorami większości rozwiązań.
Podczas ćwiczeń praktycznych uczestnicy będą nie tylko rozwiązywali problemy lecz poznawali narzędzia jakościowe jakie można stosować w codziennej pracy pełnomocnika (burza mózgów, diagram Ishikawy, FTA itp.).
Szkolenie na pewno „zmusi” Państwa do wprowadzania zmian w swoich systemach lub chociaż do zastanowienia się, co można byłoby w nich udoskonalić, jakie dodatkowe rozwiązania zastosować.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do kandydatów na Pełnomocników i Audytorów, do praktykujących Pełnomocników, a także do wszystkich osób zainteresowanych uzyskaniem nowych kwalifikacji zawodowych oraz pragnących zdobyć podstawową wiedzę dotyczącą zasad i metod wdrażania, audytowania, utrzymywania i doskonalenia systemów zarządzania jakością.
Ukończenie szkolenia i zdanie egzaminu uprawnia do pełnienia funkcji Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością w Przemyśle Motoryzacyjny wg ISO/TS 16949:2009 oraz Audytora Wewnętrznego ds Systemu Zarządzania Jakością w Przemyśle Motoryzacyjnym wg ISO / TS 16949:2009.
Program
Program szkolenia:
I Wprowadzenie
-
Powitanie uczestników, przedstawienie się trenera, prezentacja uczestników
-
Ćwiczenie integracyjne - Budowanie zespołu
-
Omówienie szkolenia
II TQM jako podstawa norm z grupy ISO 9000 i specyfikacji ISO/ TS 16949:2009 oraz
-
podejście procesowe do Systemu Zarządzania Jakością.
III Podstawowe pojęcia dotyczące audytów
-
Pojęcia audytowe
-
Cele auditu
-
Rodzaje auditów
-
Powody przeprowadzania audytów
IV Wymagania specyfikacji technicznej ISO/ TS 16949:2009
-
Historia branżowych norm motoryzacyjnych
-
Wymagania specyfikacji ISO/TS 16949:2009
-
Interpretacja wymagań ISO/TS 16949:2009
-
Ćwiczenie - Interpretacja wybranych punktów normy na przykładach
-
Szukanie dowodów na spełnienie wymagań normy (podawanie konkretnych dowodów na spełnienie wymagań)
V Zasady klasyfikowania i formułowania niezgodności
VI Wymagania normy ISO 19011 dotyczącej audytowania
-
Prowadzenie auditów
-
rodzaje prowadzonych auditów
-
Wymagania wobec audytorów
-
Definiowanie niezgodności / spostrzeżeń
-
Efektywność procesu audytowania
-
Ćwiczenie - Case study – scenki audytowe
VII Proces przeprowadzania audytu
-
Przygotowanie auditu (analiza dokumentacji, lista pytań),
-
Spotkanie otwierające,
-
Przeprowadzenie auditu: zadawanie pytań, formułowanie niezgodności, szukanie dowodów (scenki audytowe),
-
Spotkanie zamykające,
-
Sporządzanie dokumentacji poaudytowej.
VIII Mowa ciała audytora
-
Komunikacja werbalna i niewerbalna w audycie
IX Działania korygujące i zapobiegawcze, (PDCA)
X Budowanie świadomości grupy, organizacja pracy i czasu w grupie
XI Zarządzenie dokumentacją w firmie
-
Wymagania ISO/TS 16949 w stosunku do dokumentacji,
-
Ćwiczenia praktyczne.
XII Prezentacje i wystąpienia publiczne
XIII Prezentacja metod z branży automotiv
-
Zaawansowane planowanie jakości - APQP,
-
Zatwierdzanie wyrobów przez klienta - PPAP,
-
Analizę systemów pomiarowych - MSA,
-
Statystyczne sterowanie procesem - SPC,
-
Zapobieganie błędom – FMEA.
XIV Konflikty i metodyka ich rozwiązywania
-
Zakończenie i podsumowanie szkolenia, Egzamin Pisemny.
Zdobyta wiedza
Korzyści ze szkolenia:
-
Przybliżenie wiedzy z zakresu normy ISO/TS 16949,
-
Możliwość przećwiczenia i przedyskutowania praktycznych rozwiązań dotyczących wdrażania, utrzymywania i doskonalenia systemu ISO/TS 16949,
-
Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie metod i narzędzi obligatoryjnych do stosowania w Automotive (np. SPC, FMEA itp.),
-
Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie metod i narzędzi jakościowych,
-
Poznanie „dobrej praktyki" w zakresie zarządzania grupą, zarządzania czasem, rozwiązywania konfliktów
-
Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie planowania i nadzorowania programu audytów wewnętrznych wg ISO/TS 16949:2009,
-
poznanie „dobrej praktyki" w zakresie wykonywania audytów wewnętrznych jakości wg ISO/TS 16949:2009,
-
możliwość przećwiczenia i przedyskutowania praktycznych aspektów audytowania w branży motoryzacyjnej ze specjalistą-praktykiem,
-
możliwość optymalizacji stosowanego podejścia pod kątem zwiększenie skuteczności auditów wewnętrznych w identyfikacji możliwości poprawy jakości i eliminacji strat wynikających z niedoskonałości systemu.
Otrzymane certyfikaty
Tak
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne

Wyżywienie / serwis kawowy
Nocleg

Dyplom ukończenia

Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Trener
TQM Training & Consulting Polska Sp. z o.o.
Katalog szkoleń