Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

Przejdź do formularza kontaktowego

PRAWNE ASPEKTY OBSŁUGI REKLAMACJI


Każda sprzedaż produktu czy usługi pociąga za sobą konsekwencje prawne w postaci możliwości podnoszenia roszczeń przez konsumentów np. reklamacji w razie wady produktu oraz obowiązków nałożonych na przedsiębiorców przez ustawę i umowę w zakresie realizacji reklamacji.

Proponowane szkolenie pozwoli Państwu w pełni poznać i zrozumieć powiązania na poziomie przedsiębiorca-konsument, zwłaszcza w zakresie prawnych aspektów reklamacji oraz trybu ich realizacji.

NAJLEPSZE SZKOLENIA W B&O NAVIGATOR!

Program

Program szkolenia

1. Ogólne omówienie regulacji prawnych kształtujących proces reklamacji.
- Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
- Projekt ustawy Ministerstwa Sprawiedliwości o zmianie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
- Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów – zagadnienia dotyczące konsumentów.
- Ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
- Kodeks Cywilny – zagadnienia dotyczące rękojmi za wady oraz gwarancji.
- Umowa zawarta z konsumentem.

2. Działalność komórki ds. reklamacji w firmie.
- Organizacja komórki ds. reklamacji.
- Odpowiedzialność komórki ds. reklamacji.
- Rodzaje reklamacji i ich definicje.
- Karta gwarancyjna.
- Organizacja i opis postępowania reklamacyjnego w firmie.
- Zasady działania serwisantów.

3. Pozycja konsumenta w procesie reklamacyjnym.
- Prawa i obowiązki konsumenta.
- Tryb zgłaszania reklamacji.

4. Pozycja Rzecznika Praw Konsumentów (RPK) w procesie reklamacyjnym.
- Prawa i obowiązki RPK.
- Tryb postępowania przed RPK.

5. Postępowanie polubowne w zakresie reklamacji (arbitraż).
- Ugoda z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji.
- Sądownictwo polubowne działające przy Inspekcji Handlowej.

6. Postępowanie sądowe w zakresie reklamacji.
7. Zawieranie umów – zakazane klauzule umowne.
8. Przykłady praktyczne oraz ćwiczenia w w/w zakresie.

Zdobyta wiedza

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest:
1. Uświadomienie faktu, iż sposób rozpatrywanych reklamacji wpływa na wizerunek firmy.
2. Poznanie podmiotów oraz przedmiotu reklamacji.
3. Poznanie uprawnień kupującego/zamawiającego, gdy ujawni się wada w towarze.
4. Poznanie obowiązków sprzedawcy.
5. Poznanie odpowiedzialności sprzedawcy w sytuacji, gdy towar jest niezgodny z umową.
6. Nabycie praktycznych umiejętności oraz prawnej wiedzy w zakresie realizacji procesu reklamacji.

Dzięki wiedzy zdobytej na szkoleniu:

Dowiecie się Państwo, jak właściwie i zgodnie z prawem przeprowadzić proces reklamacji w firmie.
Szkolenie obejmie rozpatrywanie reklamacji od pierwszego kontaktu z klientem, kiedy zgłasza wadę sprzedawcy, poprzez proces rozpatrywania i informowania klienta o rozpatrywanej reklamacji, aż do zakończenia procesu reklamacji – tzn. odmowy lub jej uwzględnienia.
W przypadku odmowy reklamacji dowiecie się Państwo o sposobach reagowania na roszczenia składane przez konsumentów na drodze Sądowej oraz o możliwości rozwiązywania sporów na drodze polubownej.

Otrzymane certyfikaty

Certyfikat B&O Navigator

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia



Miejsce: OŚRODEK SZKOLENIOWY EXPLORIS W WARSZAWIE
Rozpoczęcie: 2007-10-19 - Zakończenie: 2007-10-19

Cena: 985 (PLN)



 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: PRAWNE ASPEKTY OBSŁUGI REKLAMACJI
Organizator: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |