Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Gremium - Instytut Doskonalenia Kadr

Przejdź do formularza kontaktowego

NIEUCZCIWA KONKURECJA, TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA, PRAWO AUTORSKIE – czyli jak nie dać się zjeść w biznesie?


Szanowni Państwo
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom pogłębionej wiedzy na temat praw ochrony konkurencji, tajemnicy przedsiębiorstwa, praw autorskich oraz reklamy. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się reklamować produkty nie naruszając prawa, jak legalnie konkurować z innymi, co stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa i jak ją egzekwować od pracowników, oraz jak skutecznie współpracować z mediami. Szkolenie prowadzone przez prawnika wzbogacone będzie o analizę studium przypadku skomplikowanych procesów cywilnych dotyczących w/w problematyki. Zapraszamy!

Program

1. Akty prawne regulujące zagadnienie dotyczące nieuczciwej konkurencji, prawa znaków towarowych, praw autorskich, reklamy, ochrony konsumentów.
2. Informacje ogólne dotyczące ochrony przed nieuczciwą konkurencją – wyjaśnienie pojęć potocznych i ustawowych: konsument i przedsiębiorca, reklama, czyn nieuczciwej konkurencji, znaki towarowe.
3. Czyny nieuczciwej konkurencji – typologia, przykłady, cazusy.
- Przykłady czynów nieuczciwej konkurencji.
- Błędne oznaczenie przedsiębiorstwa .
- Nieprawdziwe oznaczenie towaru lub usługi.
- Korupcja jako niedopuszczalna praktyka nieuczciwej konkurencji.
- Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji.
- Odpowiedzialność za czyn nieuczciwej konkurencji: odpowiedzialność cywilna, odpowiedzialność karna.
4. Tajemnica przedsiębiorstwa.
- Przesłanki uznania informacji za tajemnicę przedsiębiorstwa.
- Uprawnienia płynące z prawa tajemnicy przedsiębiorstwa.
- Tajemnica przedsiębiorstwa w kontekście ochrony danych osobowych, ochrony baz danych, patentów, programów komputerowych.
- Odpowiedzialność za naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa.
- Przykłady tajemnicy przedsiębiorstwa w orzecznictwie sądowym.
5. Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa.
- Sytuacje, w których najczęściej dochodzi do ujawnienia tajemnicy przedsiębiorstwa.
- Sposoby zapobiegania ujawnieniu tajemnicy przedsiębiorstwa.
- Tajemnica przedsiębiorstwa w kontekście relacji z pracownikami oraz osobami trzecimi.
- Umowy o zachowanie poufności, zakazy konkurencji w umowach- aspekty prawne i praktyczne.
6. Umowa o zakazie konkurencji z pracownikiem.
- Treść i forma.
- Zakres obowiązywania w czasie i po ustaniu stosunku pracy.
- Sposoby rozwiązania umowy o zakazie konkurencji bez wypłaty odszkodowania.
7. Dobra osobiste osób prawnych.
- Wizerunek, marka firmy – jak się bronić przed naruszeniem dóbr osobistych przedsiębiorcy.
- Odpowiedzialność z tytułu naruszenia dóbr osobistych firmy.
8. Prawo reklamy i prawo autorskie w kontekście prowadzenia działalności gospodarczej.
9. Katalog definicji prawnych i potocznych - wyjaśnienie różnic.
10. Formy i metody promocji firmy a autor i jego dzieło – w jaki sposób chronić prawa autorskie przy tworzeniu strategii marketingowej firmy.
11. Projekty marketingowe i ich ochrona- ulotki, katalogi, foldery, znaki, marki itp.
12. Prawa osobiste i majątkowe twórcy dzieła.
13. Umowy o przeniesienie praw autorskich- podstawowe zasady, klauzule umowne stosowane w umowach o przeniesienie praw autorskich, przeniesienie praw autorskich a umowa o pracę.
14. Reklamy naruszające prawo i reklamy zakazane.
15. Orzeczenia sądowe – skomplikowane procesy cywilne- stadium przypadku.

Otrzymane certyfikaty

zaświadczenie

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

mec. MONIKA BRZOZOWSKA
prawnik w Kancelarii Adwokackiej Grudzień, Kalinka, Pardus i Partnerzy specjalizujący się w prawie prasowym, cywilnej ochrony dóbr osobistych oraz prawie autorskim. Wykładowca w Wyższej Szkole Pedagogicznej ZNP w Warszawie. Doświadczony znawca problematyki.


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2007-07-18 - Zakończenie: 0000-00-00

Cena: 410 (PLN) (zwolnione z VAT)



 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: NIEUCZCIWA KONKURECJA, TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA, PRAWO AUTORSKIE – czyli jak nie dać się zjeść w biznesie?
Organizator: Gremium - Instytut Doskonalenia Kadr


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |