Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Metody wyceny przedsiębiorstwa – szacowanie wartości spółki własnej lub kontrahenta


Niektórzy inwestorzy wychodząc z założenia, że dane aktywa są warte dokładnie tyle ile w danym momencie są w stanie zapłacić. Podczas wyceny wartości kierują się względami emocjonalnymi czy estetycznymi. Wycena wartości przedsiębiorstwa nie powinna opierać się wyłącznie na przeświadczeniu, że w przyszłości znajdzie się inwestor, który będzie w stanie zaoferować wyższą cenę. Opierając cenę aktywa jedynie na założeniu, że w przyszłości ktoś będzie skłonny zapłaci za nie wyższą cenę może okazać się bardzo kosztowe. Dokonując zakupu przewartościowanego przedsiębiorstwa inwestor nie powinien oczekiwać dalszego wzrostu jego wartości. Rynek w przyszłości zweryfikuje wartość przedsiębiorstwa, a inwestor poniesie koszty niewiedzy na temat faktycznej wartości w momencie zakupu.

Podstawową zasadą każdego inwestora powinno być założenie, że nie należy kupować aktywów po cenie wyższej niż ich realna wartość. Cena jaką inwestor jest w stanie zapłacić za dane aktywo nie powinna być wyższa niż oczekiwane przyszłe przepływy pieniężne generowane przez przedsiębiorstwo.

Przedstawiona zasada wydaje się być bardzo oczywista oraz logiczna, nawet banalna, jednak często inwestorzy zdają się o niej zapominać lub, co bardziej niepokojące, lekceważyć ją. Wartość wyceny spółki zależy w znacznej mierze od kilku czynników. Kłopotliwe staje się określenie znaczenia danego czynnika, które zmienia się w zależności m.in. od branży w jakiej działa wyceniana spółka. Ponadto nacisk na znaczenie poszczególnych czynników wpływających na wartość przedsiębiorstwa będzie się zmieniał w zależności od fazy rozwoju na jakim znajduje się firma. Dla spółek dopiero rozpoczynających działalność znaczenie będzie miała dynamika przychodów, okres po jakim osiągnięte zostaną marże docelowe czy prawdopodobieństwo przetrwania spółki. Dla wartości przedsiębiorstw zagrożonych upadkiem istotne natomiast będzie prawdopodobieństwo niewypłacalności, skutki ogłoszenia upadłości czy wartość możliwa do osiągnięcia przy założeniu kontynuowania działalności.

Szczegóły szkolenia:
http://www.hillway.pl/szkolenie-metody-wyceny-przedsiebiorstwa/

Skontaktuj się z nami już dziś

http://www.hillway.pl
HILLWAY Training & Consulting Sp. J.
ul. Grażyny 13/15
02-548 Warszawa
e.mail: info@hillway.pl

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.

Zapraszamy do kontaktu i pozdrawiamy!
Zespół HILLWAY!

Program

1. Wprowadzenie do wyceny przedsiębiorstw:

Wartość godziwa, wartość rynkowa a wartość księgowa
Elementy kształtujące wartość przedsiębiorstwa

2. Zrozumienie procesu tworzenia wartości przedsiębiorstwa:

Klasyfikacja metod wyceny – majątkowe, dochodowe, porównawcze
Ekonomiczna wartość dodana (EVA) a rynkowa wartość dodana (MVA), wyznaczanie i interpretacja mierników kreowania wartości przedsiębiorstwa

3. Metody dochodowe wyceny przedsiębiorstwa:

Charakterystyka procesu wyceny przedsiębiorstw metodami dochodowymi
Procedura wyceny metodą FCFF
Procedura wyceny metodą FCFE
Procedura wyceny metodą APV
Zastosowanie wyceny metodą EVA
Kalkulacja kosztu kapitału
Błędy i czynniki ryzyka podczas wyceny metodami dochodowymi
Możliwości zastosowania wycen dochodowych
Case study – model wyceny wartości

4. Metody porównawcze wyceny przedsiębiorstwa:

Charakterystyka procesu wyceny przedsiębiorstw metodami porównawczymi
Zasady sporządzania wyceny metodami porównawczymi
Błędy i czynniki ryzyka podczas wyceny metodami porównawczymi
Zastosowanie metod porównawczych
Zastosowanie w wycenie wskaźników EV/EBITDA, EV/EBIT, P/E, V/S
Studium przypadku

5. Metody majątkowe wyceny przedsiębiorstwa:

Metoda skorygowanych aktywów netto
Metoda odtworzeniowa
Wycena metodą likwidacyjną

6. Zastosowanie poszczególnych metod wyceny w procesach gospodarczych:

Fuzje i przejęcia
Emisja publiczna
Zarządzanie wartością

7. Dobre praktyki w przygotowaniu wycen przedsiębiorstw.

8. Podsumowanie i zakończenie.

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia


Termin i miejsce do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

Cena do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

Ostatnia aktualizacja oferty 2018-10-11 13:47:10

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Metody wyceny przedsiębiorstwa – szacowanie wartości spółki własnej lub kontrahenta
Organizator: HILLWAY Training & Consulting


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |