Właściwie prowadzone działania Media Relations są źródłem wielu korzyści dla organizacji. Zainteresowanie mediów naszą instytucją obniża koszty reklamy, zapewnia obecność na łamach mediów, umożliwia prowadzenie ciągłego dialogu z otoczeniem. Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się jak zainteresować media, w jaki sposób pisać notatki prasowe, jak przeprowadzić skuteczną konferencję prasową, jak badań skuteczność podejmowanych działań. Omówione zostaną najczęściej popełniane błędy w relacjach z mediami. Uczestnicy przejdą praktyczny kurs organizacji konferencji prasowych, wraz z nagraniem symulacji i analizą podjętych działań.
Szczegółowe informacje nt. szkolenia znajdują się na stronie:
http://firma2000.pl/pl/akademia_pr/warsztaty_uzupelniajace/program_media_relations/
Program
Moduł 1. Media - pierwszy krok
-
Dziennikarskie źródła informacji
-
Specyfika newsa (prasa, radio, TV, Internet)
-
Miejsca
-
Charakterystyka wypowiedzi
-
Autoryzacja
-
Czym żywią się media ( prasa, radio, TV, Internet)?
-
Social media? Zasady tworzenia materiałów dziennikarskich (prasa, radio, TV, Internet) Idealny rzecznik prasowy
-
Tworzenie komunikatów PR do mediów (prasa, radio, TV, Internet)
-
Zasady budowy przekazu werbalnego
-
Wykorzystanie głosu w komunikacji
Moduł 2. Zasady doboru mediów
-
Dobór mediów
-
Analiza i badania grupy docelowej
-
Analizy i badania mediów pod kątem dotarcia do odbiorcy
-
Sprecyzowanie specyfiki branżowej firmy klienta
-
Wskaźniki związane z lubieniem mediów LOVE) oraz skupieniem uwagi (tzw. wskaźnik ATTENTION)
-
Media tradycyjne czy nowe ( specyfika social media )
-
Pomiary efektywności, rodzaje i metody badań stosowanych do oceny działań PR
-
Badania strategiczne i oceniające
-
Badania ilościowe i jakościowe, sondaże, wywiady
-
Sposoby przeprowadzenia i nadzorowania audytu komunikacyjnego
-
Inne badania
-
Ewaluacja działań PR
-
Trendy w planowaniu mediów
-
Analiza potrzeb firmy w zakresie komunikacji i określenie celów
-
Zasada Pareto
-
Tworzenie briefu mediowego
-
Opracowanie strategii mediowej
-
Wykorzystanie monitoringu mediów
-
Nowe nośniki dotarcia do odbiorcy – np. widżet
Moduł 3. Konferencja prasowa
-
Po co się ją organizuje
-
Przygotowanie, zaproszenia, materiały prasowe, miejsce
-
Rzeczy ważne dla dziennikarzy
-
Najczęstsze błędy
-
Ustalanie terminu, umiejscowienie w harmonogramie kampanii
-
Mini konferencja prasowa
-
Symulacja konferencji prasowej z udziałem uczestników szkolenia)
-
Podsumowanie, ocena wypowiedzi
Realizacja szkolenia
Szkolenie składa się z zajęć teoretyczno – praktycznych. Podczas warsztatu prowadzone są ćwiczenia z pracy z kamerą. Przeprowadzona symulacja konferencji prasowej jest nagrywana a następnie poddana gruntownej analizie.
Otrzymane certyfikaty
certyfikat potwierdzający zdobyte kwalifikacje i umiejętności
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy
Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Mirosław Żuławnik
Dziennikarz, redaktor, wydawca, wykładowca i trener
Dziennikarz, reporter, redaktor w redakcji Publicystyki TVP 1, Publicystyki Kulturalnej i Rozrywki, Publicystyki i Edukacji - TVP Kultura. Reporter, producent programu informacyjnego TVP 2 - „Panorama". Wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim, w Wyższej Szkole Bankowości, Finansów i Zarządzania w Warszawie, Wyższej Szkole Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi. Autor ponad 150 artykułów prasowych oraz telewizyjnych materiałów informacyjnych i publicystycznych. Realizator filmów edukacyjnych (IBM, TetraPak, Era, Schering). Konsultant do spraw mediów. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Telewizyjnej TVP oraz Szkoły Trenerów Biznesu Moderatora.
UWAGA
Formularz zgłoszeniowy:
https://www.firma2000.pl/formularz/formularz.php
Miejsce: Warszawa, Aleja Krakowska 218
Rozpoczęcie:
2010-11-22
- Zakończenie: 2010-11-23
Miejsce: Warszawa, Aleja Krakowska 218
Rozpoczęcie: 2011-01-15 - Zakończenie: 2011-01-16
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności