Grupa docelowa:
Dla pracowników, osób zarządzających pracownikami, specjalistów ds. HR oraz ds. BHP, kierownictwa firm oraz urzędów. Dla osób, którym zależy na kształtowaniu pozytywnych relacji międzyludzkich w zespołach i organizacjach. Dla pracowników, którzy chcą wzmocnić pewność siebie i ochronić się przed niewłaściwymi zachowaniami. Dla wszystkich, w których interesie leży poznanie specyfiki mobbingu, zwalczanie tego zjawiska i zapobieganie mu.
Cel szkolenia:
Dostarczenie kompleksowej wiedzy (aspekty psychologiczne, społeczne, prawne) na temat mobbingu oraz sposobów zapobiegania mobbingowi będące podstawą do przeciwdziałania temu zjawisku i eliminowania go na poziomie zespołów, działów oraz całych organizacji. Dodatkowo na szkoleniu ćwiczone są umiejętności reagowania na niewłaściwe zachowania mogące nosić znamiona mobbingu lub być mobbingiem: umiejętność odmawiania, umiejętność reagowania na krytykę, atak słowny oraz zachowania inwazyjne (naruszające prywatność).
Program
Program szkolenia:
1. Mobbing – definicja kodeksowa i jej konsekwencje:
- wprowadzenie do tematyki mobbingu,
- mobbing w świetle Kodeksu pracy,
- prawa pracownika i obowiązki pracodawcy,
- mobbing a dyskryminacja, molestowanie, stalking.
2. Mobbing w psychologii:
- charakterystyka zjawiska,
- 5 kluczowych obszarów zachowań mobbingowych,
- fazy mobbingu,
- skutki mobbingu,
- skąd się bierze mobbing – cechy osobowości, relacje międzyludzkie, cechy organizacji, czynniki zewnętrzne.
3. Warunki uznania zachowań za mobbing:
- co jest, a co nie jest mobbingiem,
- ile trwa mobbing,
- kto może być mobberem – prawo pracy vs. psychologia,
- odpowiedzialność za wystąpienie mobbingu (wg Kodeksu pracy).
4. Skala zjawiska mobbingu:
- występowanie w Unii Europejskiej i w Polsce,
- mobbing w instytucjach publicznych,
- mobbing w firmach.
5. Zwalczanie mobbingu:
- jak sprawdzić, czy to już mobbing,
- co może zrobić ofiara, a co świadek niewłaściwych zachowań,
- możliwe działania pracownika, którego dotknął mobbing (w organizacji i poza nią),
- droga sądowa i uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy,
- przepisy, na podstawie których można dochodzić swoich praw – Kodeks pracy, Kodeks cywilny, Kodeks karny,
- działanie pracodawcy w sytuacji wystąpienia mobbingu.
6. Profilaktyka mobbingu:
- jak przeciwdziałać mobbingowi w organizacji (wewnętrzna polityka antymobbingowa, ankiety, komisje antymobbingowe i inne narzędzia),
- zapobieganie mobbingowi w zespołach pracowniczych,
- konflikt a mobbing,
- jak może chronić siebie pracownik – umiejętność asertywnego zachowania w wybranych sytuacjach zawodowych (asertywna odmowa, reakcja na krytykę, atak słowny oraz zachowania naruszające prywatność).
7. Mobbing w orzeczeniach Sądu Najwyższego:
- przykładowe wyroki w sprawach o mobbing,
- czy łatwo jest sprawę o mobbing wygrać,
- statystyki spraw sądowych.
8. Zakończenie szkolenia:
- podsumowanie wiedzy na temat problematyki mobbingu.
Informacje organizacyjne:
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia
Inwestycja:
1190.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1550 zł netto (+23% Vat)
Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Kontakt:
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. (61) 3 070 303
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 4 152 820
tel. 508 393 926
tel. (61) 4 152 036
tel. (61) 4 152 810
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi:
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
Zdobyta wiedza
Korzyści dla uczestników:
Dla pracowników:
- szersza wiedza na temat mobbingu oraz większa świadomość praw pracownika i obowiązków pracodawcy wynikających z przepisów prawa,
- większa pewność siebie i umiejętność obrony przed niewłaściwym zachowaniem,
- wyższe prawdopodobieństwo przeciwdziałania mobbingowi w swoim najbliższym otoczeniu oraz reagowania w sytuacji zagrożenia mobbingiem lub jego wystąpienia.
Dla kierujących pracownikami, pracowników HR, członków kierownictwa firm:
- możliwość lepszego zapobiegania mobbingowi (na poziomie relacji pracowniczych oraz w całej organizacji) a także podjęcia konkretnych działań, gdy mobbing ma miejsce.
Otrzymane certyfikaty
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy

Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Emilia Sałacka-Mańka
Specjalizacja trenerska:
Certyfikowany trener biznesu, psycholog, doradca wystąpień publicznych, specjalista ds. szkoleń i rozwoju pracowników, urzędnik mianowany służby cywilnej. Absolwentka podyplomowych studiów zarządzania personelem. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi zarówno w administracji publicznej, jak i w środowisku biznesowym. Pracowała jako konsultant i rekruter w firmach doradztwa personalnego i agencji reklamowej (rekrutacje na stanowiska techniczne, IT oraz menedżerskie i marketingowe). Była zatrudniona na stanowisku psychologa w Komendzie Głównej Policji. W Zespole Zarządzania Zasobami Ludzkimi Wydziału Psychologów Policyjnych odpowiadała m.in. za przeprowadzanie rekrutacji wewnętrznych oraz szkolenie kadry kierowniczej, policjantów i pracowników. Obecnie trener wewnętrzny i specjalista ds. szkoleń i rozwoju w jednym z urzędów centralnych. Autorka wciągających prezentacji, nieszablonowych warsztatów i przydatnych ćwiczeń. Uwielbia pracować z ludźmi i występować publicznie. Nie wyobraża sobie pracy (i życia) bez ciągłego uczenia się. Nie rozstaje się z aparatem fotograficznym i książkami. Energię czerpie z pracy z ludźmi, czytania książek i możliwości bycia kreatywną. W szkoleniach stawia na dużą porcję praktyki i szczyptę efektu „wow”.
Katalog szkoleń