Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo

Przejdź do formularza kontaktowego

Lean w IT


Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.



Opis i cele szkolenia

Lean Management jest stosowany w wielu obszarach biznesu. Taki stan rzeczy ma swoje konkretne przyczyny ukryte w konkretnych technikach i metodach wchodzących w skład Lean. W szczególności można tu mieć na myśli aktywizację pracowników, poprawienie jakości pracy, podniesienie stabilności procesów i co najważniejsze – dosłowne skupinie na kliencie. Lean często jest błędnie interpretowany, uśredniany z Agile czy Scrum, co wręcz utrudnia jego zrozumienie. Tak naprawdę Lean Management to są bardzo konkretne sposoby prowadzenia analizy i doskonalenia procesów czy też kreatywnego rozwiązywania procesów zespołowych. W trakcie zajęć szkolona grupa pozna zarówno na przykładach, jak i w ramach samodzielnie realizowanego warsztatu - „know how” użycia metod i technik Lean. Wszystko w kontekście cyklu prac IT. Można powiedzieć, iż uczestnicy poznają mało filozofii, a dużo praktycznych metod usprawniania realizacji konsultingu i analiz – w tym przypadku o charakterze technicznym.

Same zajęcie są do tego stopnia skupienie na specyfice Klienta, iż po odpowiednim wprowadzeniu stają się tak naprawdę ciągłym warsztatem.


Korzyści dla uczestników
• opanowanie metod Lean,
• zrozumienie zasada wdrażania Lean IT,
• zrozumienie na przykładach korzyści możliwych do uzyskania,
• podniesienie poziomu satysfakcji z pracy i zaangażowania,
• lepsza integracja i doskonalenie procesu rozwoju narzędzi i usług IT.

Program

Dzień 1/3

1.    Wprowadzenie:
•    Agenda zajęć,
•    Oczekiwania uczestników zajęć – cele.

2.    Omówienie specyfiki zadań i biznesu:
•    Zakres realizowanych prac uczestników szkolenia,
•    Zdefiniowanie pojęcia klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
•    Określenia tzw. definicji wartości klienta – krytyczny element dla wejścia w analizę Lean.

3.    Lean Thinking – myślenie Lean:
•    Czym jest rzeczywistość dookoła nas z pespektywy Lean,
•    Kultura organizacyjna we wsparciu działań Lean IT,
•    Pomost między Lean IT, a Lean Office,
•    Ryzyko sprzecznych celów,
•    Lean IT to nie narzędzie do „ślepego” cięcia kosztów, a raczej narzędzie do obrania strat wolne zdolności.

4.    Motywacja osobista i korzyści z praca z Lean IT:
•    Czynniki motywacyjne – 5 metod,
•    Punkty Deminga raz jeszcze,
•    Dlaczego to nie ludzie są winni, a procesy,
•    Techniki „boostowania” kreatywności osobistej,
•    Macierze/matryca kompetencji,
•    „Po co nam to” – redukcja ilości gaszonych pożarów, nieproduktywnych konfliktów,
•    Przykłady praktycznych rozwiązań stosowanych w usprawnianiu procesów i podtrzymywaniu uzyskanych dobrych praktyk w Lean IT.

5.    Dobre praktyki w formułowaniu pracy Kaizen:
•    Formalny cykl PDCA Kaizen,
•    Kaizen Blitz/Quick.

 
Dzień 2/3

1.    Etapy analizy Lean IT – sprawny warsztat sekwencji metod ćwiczonych w dalszej części zajęć:
•    Wskaźnikowe uchwycenie definicji wartości klienta,
•    Analiza procesu w obszarze VA, NVA, NVA-R,
•    Klasyfikacja NVA w NVA-R w tzw. 7+1 obszarów strat MUDA,
•    Zastosowanie metod problem solving w szczególności dla uchwycenia istotności problemów – model Pareto,
•    Stosowanie konkretnych narzędzi i technik Lean.

2.    Metody prowadzenia praca Lean – od Gemba do działań statystycznych.

3.    Analiza strumienia wartości – Value Stream w odniesieniu do wymagań klienta.

4.    Obszary strat i MUDA, MURA, MURI.

5.    Metody problem solving:
•    5W,
•    5W+1H,
•    Ishikawa diagram, analiza RCA,
•    Spaghetti diagram,
•    Formularz A3.

6.    Implementacja 5S + 1S w osobistym miejscu pracy:
•    Czym jest Visual Management i przyjemność z jego używania,
•    Selekcja,
•    Systematyka,
•    Sprzątanie/porządkowanie - ochrona i podtrzymanie systematyki,
•    Standaryzacja,
•    Samodyscyplina,
•    Safety – bezpieczeństwo.


Dzień 3/3

1.    Rozwiązania typu Poka-Yoke, czyli tworzenie rozwiązań błędo-odpornych.

2.    Użycie Kanban dla sterowania sekwencją prac, w szczególności procesem realizacji.

3.    Multitasking i pojęcie „przezbrojenia” intelektualnego wpływającego na obniżenie wydajności pracy.

4.    Wyrównywanie obciążenia pracą – Yamazumi i Levelling.

5.    Zastosowanie teorii ograniczeń TOC/MBC w promocji wydajności – koncepcje proponowane przez Goldratt’a połączone z Visual Management – wizualizacja głównych ograniczeń (zasobów).

6.    Zakończenie zajęć:
•    Podsumowanie,
•    Sesja ocen,
•    Follow up jako praca domowa,
•    Przekazanie linku do dropbox dla pobrania dodatkowych materiałów, jak i samych materiałów z zajęć, wyników warsztatów.


Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia



Miejsce: Warszawa - Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****
Rozpoczęcie: 2020-05-11 - Zakończenie: 2020-05-13


Miejsce: Poznań - Hotel Mercure Poznań Centrum****
Rozpoczęcie: 2020-09-16 - Zakończenie: 2020-09-18


Miejsce: Wrocław - Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***
Rozpoczęcie: 2020-11-18 - Zakończenie: 2020-11-20

CENA standardowa:
2190 PLN + 23% VAT = 2693.7 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
1890 PLN + 23% VAT = 2324.7 PLN

Ostatnia aktualizacja oferty 2019-12-12 15:39:51

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Lean w IT
Organizator: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |