Celem szkolenia jest zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat dojrzałość dostosowania IT i Biznesu określanej z angielskiego jako IT-Business Alignment. Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani ze znaczeniem dojrzałości dopasowania dla projektów i procesów przebiegających na styku Informatyki i Biznesu.
Program szkolenia opiera się na opracowanym przez profesora Jerry’ego Luftmana z Stevens Institute of Technology (Hoboken, New Jersey, USA) Strategic Alignment Maturity Model (SAMM), który wyróżnia 41 czynników zgrupowanych w sześciu obszarach. Zostaną one omówione pod kątem wpływu na dojrzałość dopasowania, przedstawione zostaną praktyczne wskazówki działań, które pozwolą na podniesienie dojrzałości w tym obszarze.
Udział w szkoleniu nauczy jak oceniać jakość relacji, jak identyfikować podstawowe problemy na styku IT i Biznesu i wskazywać możliwości poprawy. Nie należy się spodziewać, że dostarczy ono gotowych rozwiązań organizacyjnych i umiejętności coacha, pozwoli jednak zrozumieć istotę zagadnienia i nauczy, gdzie i jak szukać pomocy.
Program
1. Podstawy IT-Business Alignment
Istota procesu
Korzyści i koszty rozwoju procesu
Model Luftmana
2. Komunikacja
Zrozumienie Biznesu przez IT
Zrozumienie IT przez Biznes
Wiedza o organizacji
Ustalone zasady – działanie w oparciu o wypracowane standardy
Dzielenie się wiedzą – wymiana informacji
Efektywność współpracy – praca zespołowa
3. Umiejętność pomiaru wartości
Metryki IT
Metryki biznesowe
Metryki równowagi
Umowy SLA
Badania porównawcze
Formalne oceny dojrzałości
Ustawiczne doskonalenie
4. Nadzór (Governance)
Planowanie strategii biznesowej
Planowanie strategii IT
Raportowanie/ Struktury organizacyjne
Nadzór budżetowy
Zarządzanie inwestycjami IT
Komitety Sterujące
Nadawanie priorytetów
5. Partnerstwo
Postrzeganie wartości IT w oczach Biznesu
Udział IT w strategicznym planowaniu biznesu
Wspólne cele, ryzyka, nagrody/kary
Zarządzanie programami IT
Współpraca/Poleganie na zaufaniu
Sponsorzy biznesowi/Liderzy
6. Zakres działania i architektura
Tradycyjna, Ułatwiająca/ Sterująca, Zewnętrzna
Czytelne standardy
Zintegrowana Architektura
Przejrzystość i elastyczność architektury
Zarządzanie nowościami technologicznymi
7. Kompetencje
Innowacyjność, przedsiębiorczość
Ośrodki władzy w organizacji
Styl zarządzania
Gotowość do zmian
Szkolenia w różnych obszarach organizacji
Uwarunkowania społecznościowe, polityczne, zaufania
Zatrudnianie i zwalnianie
8. Wykorzystanie
Warunki stosowania
Kluczowe kompetencje
Podsumowanie
Otrzymane certyfikaty
Certyfikat ukończenia szkolenia.
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne

Wyżywienie / serwis kawowy

Nocleg

Dyplom ukończenia

Zaświadczenie ukończenia

Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy

Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Krzysztof Tomkiewicz
Magister elektroniki po wydziale automatyki, doktor nauk technicznych w dyscyplinie mechanika, zawodowy oficer, który w swojej pierwszej pracy dzielił czas między logistykę, technikę i szkolenie. Ma kilkuletnie doświadczenie naukowe i dydaktyczne - w pracy naukowej zajmował się między innymi teorią niezawodności, diagnostyką techniczną oraz komputerowym wspomaganiem projektowania, wytwarzania i eksploatacji. Nadal gościnnie wykłada na Politechnice Warszawskiej zarządzanie usługami IT. Doradzał firmom szkoleniowym i doradczym w zakresie rozwoju produktów, marketingu i analizach rynkowych. Członek HDI-Poland, itSMF Polska, PSTP i ProCAX. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych. Współpracując z wydawnictwem IDG Poland organizował konferencje koncentrujące się na wykorzystaniu systemów informatycznych w zarządzaniu, odpowiadając przede wszystkim za ich program merytoryczny. Od wielu lat aktywnie promuje wykorzystanie nowoczesnych metod zarządzania i wykorzystania narzędzi informatycznych w przemyśle, usługach i administracji. Dostrzegając znaczenie czynników ludzkich w organizacji należy do propagatorów koncepcji i metod zwracających uwagę na postawy, zachowania i kulturę organizacyjną (m.in. SAMM™, ABC of ICT™, Hogan Assessment System™, DIGMA™, Model 5P™).
Katalog szkoleń