Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  

IT-Business Alignment


Celem szkolenia jest zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat dojrzałość dostosowania IT i Biznesu określanej z angielskiego jako IT-Business Alignment. Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani ze znaczeniem dojrzałości dopasowania dla projektów i procesów przebiegających na styku Informatyki i Biznesu.



Program szkolenia opiera się na opracowanym przez profesora Jerry’ego Luftmana z Stevens Institute of Technology (Hoboken, New Jersey, USA) Strategic Alignment Maturity Model (SAMM), który wyróżnia 41 czynników zgrupowanych w sześciu obszarach. Zostaną one omówione pod kątem wpływu na dojrzałość dopasowania, przedstawione zostaną praktyczne wskazówki działań, które pozwolą na podniesienie dojrzałości w tym obszarze.



Udział w szkoleniu nauczy jak oceniać jakość relacji, jak identyfikować podstawowe problemy na styku IT i Biznesu i wskazywać możliwości poprawy. Nie należy się spodziewać, że dostarczy ono gotowych rozwiązań organizacyjnych i umiejętności coacha, pozwoli jednak zrozumieć istotę zagadnienia i nauczy, gdzie i jak szukać pomocy.

Program

1. Podstawy IT-Business Alignment

Istota procesu

Korzyści i koszty rozwoju procesu

Model Luftmana

2. Komunikacja

Zrozumienie Biznesu przez IT

Zrozumienie IT przez Biznes

Wiedza o organizacji

Ustalone zasady – działanie w oparciu o wypracowane standardy

Dzielenie się wiedzą – wymiana informacji

Efektywność współpracy – praca zespołowa

3. Umiejętność pomiaru wartości

Metryki IT

Metryki biznesowe

Metryki równowagi

Umowy SLA

Badania porównawcze

Formalne oceny dojrzałości

Ustawiczne doskonalenie

4. Nadzór (Governance)

Planowanie strategii biznesowej

Planowanie strategii IT

Raportowanie/ Struktury organizacyjne

Nadzór budżetowy

Zarządzanie inwestycjami IT

Komitety Sterujące

Nadawanie priorytetów

5. Partnerstwo

Postrzeganie wartości IT w oczach Biznesu

Udział IT w strategicznym planowaniu biznesu

Wspólne cele, ryzyka, nagrody/kary

Zarządzanie programami IT

Współpraca/Poleganie na zaufaniu

Sponsorzy biznesowi/Liderzy

6. Zakres działania i architektura

Tradycyjna, Ułatwiająca/ Sterująca, Zewnętrzna

Czytelne standardy

Zintegrowana Architektura

Przejrzystość i elastyczność architektury

Zarządzanie nowościami technologicznymi

7. Kompetencje

Innowacyjność, przedsiębiorczość

Ośrodki władzy w organizacji

Styl zarządzania

Gotowość do zmian

Szkolenia w różnych obszarach organizacji

Uwarunkowania społecznościowe, polityczne, zaufania

Zatrudnianie i zwalnianie

8. Wykorzystanie

Warunki stosowania

Kluczowe kompetencje

Podsumowanie

Otrzymane certyfikaty

Certyfikat ukończenia szkolenia.

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Krzysztof Tomkiewicz



Magister elektroniki po wydziale automatyki, doktor nauk technicznych w dyscyplinie mechanika, zawodowy oficer, który w swojej pierwszej pracy dzielił czas między logistykę, technikę i szkolenie. Ma kilkuletnie doświadczenie naukowe i dydaktyczne - w pracy naukowej zajmował się między innymi teorią niezawodności, diagnostyką techniczną oraz komputerowym wspomaganiem projektowania, wytwarzania i eksploatacji. Nadal gościnnie wykłada na Politechnice Warszawskiej zarządzanie usługami IT. Doradzał firmom szkoleniowym i doradczym w zakresie rozwoju produktów, marketingu i analizach rynkowych. Członek HDI-Poland, itSMF Polska, PSTP i ProCAX. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych. Współpracując z wydawnictwem IDG Poland organizował konferencje koncentrujące się na wykorzystaniu systemów informatycznych w zarządzaniu, odpowiadając przede wszystkim za ich program merytoryczny. Od wielu lat aktywnie promuje wykorzystanie nowoczesnych metod zarządzania i wykorzystania narzędzi informatycznych w przemyśle, usługach i administracji. Dostrzegając znaczenie czynników ludzkich w organizacji należy do propagatorów koncepcji i metod zwracających uwagę na postawy, zachowania i kulturę organizacyjną (m.in. SAMM™, ABC of ICT™, Hogan Assessment System™, DIGMA™, Model 5P™).

UWAGA

Szkolenie jest dwudniowe i w sumie trwa 16 godzin, z czego zajęcia bezpośrednio z trenerem 13 godzin (w trakcie każdego dnia przewidziana jest godzinna przerwa na obiad i dwie 15 minutowe przerwy kawowe). Zagadnienia są prezentowane teoretycznie, omawiane na przykładach i dyskutowane z uczestnikami szkolenia.


Termin i miejsce do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

Cena do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

UWAGA

Rabaty dla  grup!
Ostatnia aktualizacja oferty 2012-05-14 16:24:12

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: IT-Business Alignment
Organizator: eduFuturo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |