SZKOLENIE FSD – EFEKTYWNA KOMUNIKACJA
WARSZAWA, 10-11 lutego 2014
KOSZT: 1290 zł
TRENER: Renata Wasylów
ZAPISY: http://www.fsd.edu.pl/ai1ec_event/efektywna-komunikacja
Zapraszamy na szkolenie "Efektywna komunikacja", którego zadaniem jest unaocznienie roli komunikacji w życiu nowoczesnego przedsiębiorstwa. Pokażemy, że komunikacja wewnętrzna ma ogromny wpływ na budowie pozytywnego wizerunku organizacji w oczach jego pracowników. Na warsztatach pokażemy również, jak rozwijać umiejętności warunkujące efektywną komunikacją pomiędzy działami w organizacji, pracownikami, a tym samym, jak budować współpracujące zespoły, skoncentrowane na zadaniach.
Cel szkolenia:
* Poznanie teorii, zasad oraz kanałów przepływu komunikacji
* Poznanie mechanizmów, narzędzi i technik wpływających na skuteczną komunikację w organizacji: zarówno pomiędzy działami organizacji jak i pomiędzy pracownikami i przełożonymi
* Rozwijanie umiejętności efektywnej komunikacji interpersonalnej
Szkolenie adresowane jest dla wszystkich osób, które są zainteresowane rozwojem własnej osobowości, pomysłowości, komunikacji, oraz zdolności twórczych, m.in.: kadry menadżerskiej, pracowników działów HR, promocji, a także osób prowadzących serwisy intranetowe.
Program
Moduł I: Komunikacja w organizacji
Przykładowe zagadnienia:
* Znaczenie i kierunki komunikacji w organizacji
* Rodzaje formalnej i nieformalnej komunikacji
Moduł II: Podstawowe zasady komunikacji
Przykładowe zagadnienia:
* Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
* Intonacja – jeden z kluczowych czynników wywierania wpływu
* Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
* Błędy w komunikowaniu się
* Plan komunikacji wewnętrznej
Moduł III: Narzędzia usprawniające efektywną komunikację
Przykładowe zagadnienia:
* Podstawowe techniki aktywnego słuchania – parafraza, klaryfikacja, podsumowywanie, aktywne słuchanie
* Rodzaje i funkcje pytań
* Przekazywanie informacji zwrotnej
* Pozytywne formułowanie – komunikowanie pozytywnego nastawienia
Moduł IV: Komunikacja i jasny przekaz informacji od szefów do podwładnych
Przykładowe zagadnienia:
* Rola lidera zespołu w koordynowaniu komunikacji
* Lejek komunikacyjny – od tego, co mówimy do tego, co odbiorca zapamiętuje
* Decyzje szefa: jak je uzasadniać, by pracownik nie czuł się skrzywdzony
* Rozmowa delegująca. Konstrukcja informacji, co ma być zrobione, zdefiniowanie nagród i sankcji, (co pracownik będzie miał z wykonania zadania)
* Bariery komunikacyjne na linii pracownik-przełożony – jak sobie z nimi radzić
Moduł V: Przepływ informacji między poszczególnymi działami w firmie, omówienie struktur komunikacyjnych firmy
Przykładowe zagadnienia:
* Praca, cele i zadania z perspektywy każdego działu
* Ukryte i jawne konflikty między działami firmy
* Sprawne procedury odnośnie przepływu informacji między działami
* Spójność komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy
Moduł VI: Komunikaty werbalne i komunikaty drukowane – rola i znaczenie dla budowania wagi komunikatu. Kanały komunikacji wewnętrznej
Przykładowe zagadnienia:
* Efektywna komunikacja przez telefon
* Efektywne zebrania
* Raportowanie
* Komunikacja pisemna
* Komunikacja przez Internet
* Wykorzystanie Intranetu
Moduł VII: Jak budować zaufanie do organizacji poprzez otwartą i autentyczną komunikację?
Przykładowe zagadnienia:
* Cztery wymiary zaufania: Zaufanie do organizacji, zaufanie do zarządzających, zaufanie do pracowników i zaufanie między pracownikami
* Integrowanie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy
* Budowanie strategii otwartej komunikacji firmy
* Rozwijanie dialogu między kadrą zarządzającą a pracownikami
Szczegółowy program szkoleni znajduje się na stronie: http://www.fsd.edu.pl/ai1ec_event/efektywna-komunikacj
Zdobyta wiedza
* Uświadomienie uczestnikom roli komunikacji
* Pokazanie roli komunikacji wewnętrznej w budowie pozytywnego wizerunku organizacji w oczach jego pracowników.
* Uzyskanie umiejętności warunkujących efektywną komunikacją pomiędzy działami w organizacji, pracownikami, tym samym budowanie współpracujących zespołów, skoncentrowanych na zadaniach.
Otrzymane certyfikaty
Każdy z uczestników otrzyma
Zapewniamy poszkoleniowe wsparcie i konsultacje trenerskie i coachingowe dla każdego uczestnika szkolenia.
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy
Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Renata Wasylów jest doświadczonym menadżerem. W swojej karierze zarządzała takimi markami jak Michelin, Nurofen, Vanish, Air Wick, Strepsils. Certyfikowany Trener Biznesu & Coach ICF. Specjalista w zakresie rozwoju osobistego i przywódczego.
Biznes i zarządzanie:
Przez 13 lat była menedżerem w Masterfoods, Michelin i Reckitt Benckiser.
Wspierała w procesach marketingowych i zarządzania markami firmy motoryzacyjne, farmaceutyczne i FMCG . Pełni także rolę doradcy strategicznego, między innymi, w sektorze publicznym.
Zarządza zaawansowanymi projektami z zakresu pozycjonowania produktów przedsiębiorstw, tworzenia koncepcji i realizacji wizerunkowych kampanii reklamowych.
Prowadzenie szkoleń:
Pierwsze szkolenie przeprowadziła 20 lat temu, z negocjacji.
Ma na swoim koncie ponad 1000 godzin szkoleniowych dla biznesu i sektora publicznego.
Stosuje coaching grupowy, czyli metodę zmiany zachowań, postaw a także osiągania wyznaczonych indywidualnych celów, w oparciu o indywidualną pracę każdego uczestnika grupy w procesie coachingu.
Coaching:
Przeprowadziła ponad 200 godzin aktywnego coachingu podczas sesji indywidualnych i grupowych. Specjalizuje się w tematyce przywództwa, komunikacji i zarządzania.
Prowadzi coaching grupowy zgodnie ze standardami ICF.
Unikalność jej procesu coachingowego polega na połączeniu pragmatycznego podejścia skupionego na rezultatach i zmianie postaw przy zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym.
Publikacje:
Autorka książki „Poradnik urzędnika” – książki na temat tworzenia i kształtowania szeroko pojętego wizerunku urzędnika i urzędów w Polsce.
Autorka cyklu artykułów dotyczących budowania marki osobistej „Być jak Zorro”.
Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności