Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Przejdź do formularza kontaktowego

Dostęp oraz ponowne wykorzystanie informacji publicznej - 2-dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium wiedzy o metodach oraz narzędziach przekazywania informacji


Dostęp oraz ponowne wykorzystanie informacji publicznej - 2-dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium wiedzy o metodach oraz narzędziach przekazywania informacji publicznych.

Grupa docelowa:
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o:
-pracownikach jednostek samorządowych
-pracownikach administracji publicznej
-wszystkich osobach odpowiedzialnych za publikację informacji w Biuletynie Informacji Publicznej
-osobach zainteresowanych omawianą podczas szkolenia tematyką.

Cel szkolenia:
-Głównym celem szkolenia jest przekazanie kompleksowej wiedzy o stosowaniu przepisów w zakresie udostępniania informacji publicznej.
-Szkolenie wskaże jaki zakres przedmiotowy i podmiotowy obejmuje prawo do informacji publicznej oraz jakie informacje zostają objęte ograniczeniami dostępu do informacji.
-Szkolenie będzie wyczerpującym źródłem wiedzy o metodach oraz narzędziach przekazywania informacji publicznych.
-Szkolenie pozwoli odpowiedzieć na pytania w jaki sposób należy rozpatrywać wniosek o dostęp do informacji publicznej.
-Dzięki szkoleniu Uczestnicy dowiedzą się z jaką odpowiedzialnością karną wiąże się nieudostępnienie informacji publicznej.  

Program

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

Szkolenie oparte będzie o najnowsze orzecznictwo dotyczące stosowania przepisów o dostępie do informacji publicznej.

1. Źródła prawa krajowego w zakresie dostępu do informacji publicznej oraz ponownego wykorzystania tych informacji.
2. Czym jest informacja publiczna?
a. Treść informacji publicznej a ochrona praw autorskich;
b. Autorstwo informacji publicznej a prawo dostępu do tej informacji;
c. Informacja prosta a informacja przetworzona.
3. Zakres prawa do informacji publicznej
4. Ograniczenia dostępu do informacji
a. Anonimizacja informacji prawnie chronionych;
b. Ujawnianie danych osobowych dotyczących osób pełniących funkcje publiczne;
c. Ujawnianie informacji publicznej uzyskiwanej w trakcie postępowań o zamówienia publiczne;
d. Jawność umów cywilnoprawnych – pełna czy ograniczona?
e. Jawność informacji o majątku publicznym.
5. Biuletyn Informacji Publicznej jako podstawowe narzędzie przekazywania informacji:
a. Bezczynność organu a brak informacji w BIP.
6. Udostępnienie wnioskowe i pozawnioskowe:
a. Związanie organu wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej;
b. Koszty związane z przygotowaniem informacji publicznej – możliwość obciążenia nimi wnioskodawcy;
c. Przesłanki wydania decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej.
7. Wstęp na posiedzenia kolegialnych organów samorządu terytorialnego oraz ich jednostek pomocniczych
a. Wstęp na posiedzenia kolegialnych organów samorządu zawodowego.
8. Wyłożenie, wywieszenie oraz zainstalowanie urządzeń służących zapoznaniu się z informacją publiczną.
9. Instrumenty prawne przysługujące osobie zainteresowanej – odwołanie oraz skarga do sądu administracyjnego;
a. Czy konieczne jest zażalenie się na bezczynności organu nieudostępniającego informacji publicznej?
b. Kiedy przekroczenie terminu na udostępnienie informacji publicznej należy uznać za znaczne?
c. Zakres spraw do rozstrzygnięcia przez sąd w sprawie o bezczynność organu związanego z dostępem do informacji publicznej.
10. Odpowiedzialność karna za nieudostępnienie informacji publicznej
11. Ponowne wykorzystanie informacji publicznej.
12. Cel i powody uregulowania instytucji ponownego wykorzystania informacji publicznej w prawie polskim.
13. Czym jest ponowne wykorzystanie informacji publicznej?
a. Dyrektywa 2003/98/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 listopada 2003 r. w sprawie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego (Dz. Urz. UE L 345 z 31.12.2003, str. 90);
b. Art. 23a ust. 1 udip.
14. Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
a. Możliwość ponownego wykorzystania informacji publicznej znajdującego się w zasobach Polskiego Komitetu Normalizującego;
b. Udostępnienie specyfikacji technicznej protokołu KSI MAIL przez ZUS
15. Podmioty zobowiązane do udostępnienia informacji publicznej w celu jej ponownego wykorzystania
16. Podmioty zobowiązane do przekazania danych ze zbioru informacyjnego do centralnego repozytorium
17. Podmioty zwolnione z obowiązku udostępnienia informacji publicznej w celu jej ponownego wykorzystania.
18. Zwolnienie przedmiotowe z obowiązku udostępnienia informacji w celu jej ponownego wykorzystania
19. Zasady dotyczące ponownego wykorzystania informacji
a. Koszty związane z udostępnienie informacji w celu jej ponownego wykorzystania – czynniki wpływające na wysokość opłat;
b. Warunki ponownego wykorzystania informacji publicznej;
c. Równość w zakresie możliwości wykorzystania informacji publicznych;
d. Udostępnienie na wniosek;
e. Udostępnienie z inicjatywy podmiotu zobowiązanego.
20. Terminy rozpoznania wniosku o przekazanie informacji w celu ponownego wykorzystania.
21. Pytania.
22. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych.

Informacje organizacyjne:
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Inwestycja:
1090.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Warszawa: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym i kolacją: 1450 zł netto (+23% Vat)

Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt:
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. (61) 3 070 303
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 4 152 820
tel. 508 393 926
tel. (61) 4 152 036
tel. (61) 4 152 810

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Uwagi:
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego. 

Zdobyta wiedza

Korzyści dla uczestników:

-Dzięki szkoleniu Uczestnicy będą potrafili w sposób swobodny poruszać się po przepisach ustawy o dostępie do informacji publicznej.
-Uczestnicy dowiedzą się kogo i w jakim zakresie dotyczy obowiązek udzielania informacji publicznej.
-Uczestnicy poznają również metody oraz narzędzia przekazywania informacji publicznej.
-Szkolenie wyposaży Uczestników w wiedzę z zakresu obrotu informacją publiczną, jej wykorzystaniem oraz zasadami koniecznymi do zastosowania w przypadku powielania informacji.
-Dzięki szkoleniu Uczestnicy będą wiedzieli jak właściwie postąpić w związku z odmową udostępnienia informacji publicznej.
-Analiza przypadków pozwoli Uczestnikom przeanalizować sytuacje, z którymi spotykają się w pracy zawodowej.

Otrzymane certyfikaty

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Krzysztof Sługocki
Specjalizacja trenerska:

Zawodowy trener, konsultant i wykładowca. Szkolenia, kursy i wykłady prowadzi od 1991 roku. Posiada certyfikat trenerski (Trener Biznesu) Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Główne obszary specjalizacji trenerskiej to prawo ochrony danych osobowych oraz dostęp do informacji publicznej. W dziedzinie zagadnień stosowania prawa specjalizuje się także w zakresie prawa nowych technologii (informatyzacja, podpis elektroniczny, dostęp do informacji publicznej) oraz w zakresie prawa oświatowego.
Obecne umiejętności związane z prowadzeniem szkoleń – praktyczna znajomość technik szkoleniowych, skutecznych form komunikacji, przekazywania wiedzy oraz umiejętność łączenia zagadnień prawnych z zagadnieniami informatycznymi i biznesowymi – pozwoliły ostatnio także na intensywne i profesjonalne uprawianie działalności szkoleniowej w szczególności w zakresie zaawansowanych zastosowań arkusza kalkulacyjnego (ukończył w tym celu ostatnio dodatkowo unikatowe studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu poświęcone tematyce zastosowań arkusza kalkulacyjnego Excel/VBA/SQL w controllingu na poziomie zaawansowanym).
Często prowadzi szkolenia, które w swych celach i treściach łączą różne dziedziny wiedzy, zastosowań i doświadczeń. W ocenach i opiniach jego pracy trenerskiej podkreślano wielokrotnie umiejętności jasnego i prostego przedstawiania często skomplikowanych i złożonych tematów i zagadnień, profesjonalizm i głębokie zrozumienie tematu oraz swobodę i łatwość w przekazywaniu treści.
W prowadzeniu szkoleń jest skuteczny i osiąga pożądane stany ducha i umysłu u uczestników szkoleń; dysponuje wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem w interesujących i pożądanych przez słuchaczy dziedzinach wiedzy i jej zastosowań i potrafi korzystać ze swych umiejętności: przekazywać wiedzę oraz kreować inspirujące, oczekiwane i pożądane struktury owej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; stosuje swobodnie różne dostępne techniki, narzędzia i technologie; potrafi szkolić, wspierać, inspirować, kreować, nauczać, tłumaczyć,…; ma poczucie humoru; jest zrównoważony i przewidywalny; ma także pozbawioną ograniczeń chęć ciągłego powiększania swojej wiedzy, umiejętności i doświadczenia.


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2020-02-24 - Zakończenie: 2020-02-25


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2020-04-09 - Zakończenie: 2019-04-10


Miejsce: Warszawa
Rozpoczęcie: 2020-06-08 - Zakończenie: 2020-06-08

Cena: 1090 (PLN) + 23% VAT = 1340.7 PLN

UWAGA

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Ostatnia aktualizacja oferty 2019-08-02 15:33:57

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Dostęp oraz ponowne wykorzystanie informacji publicznej - 2-dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium wiedzy o metodach oraz narzędziach przekazywania informacji
Organizator: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |