Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo

Przejdź do formularza kontaktowego

Coaching menedżerski. Jak wykorzystywać podejście coachingowe w zarządzaniu?


Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.


Opis i cele szkolenia

W dobie dynamicznych zmian demograficznych, globalnych i rozproszonych zespołów oraz ewolucji na rynku pracy, każdy menadżer powinien wprowadzać nowoczesne formy zarządzania i współpracy. Coachingowy styl zarządzania odpowiada tym oczekiwaniom i choć nie każdy menadżer musi być coachem, to każdy musi umieć spawanie posługiwać się tym stylem. Styl coachingowy bazuje na wzmacnianiu i wykorzystywaniu potencjału oraz motywacji pracowników, na rozwaijaniu ich umiejętności, przeprowadzaniu przez zmiany, stawaniu i realizacji celów, zadawaniu pytań i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań. Podejście coachingowe to też budowanie atmosfery zaufania i współpracy dzięki której uczenie pracowników samodzielności i odpowiedzialności za siebie i swoją pracę daje efekty w lepszych wynikach i wysokim zaangażowaniu.

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do kadry menadżerskiej z każdego szczebla zarządzania i ma na celu:
•    Scharakteryzowanie coachingowego stylu zarzadzania bazującego na konkretnych wskaźnikach i zasadach;
•    Zdefiniowanie zadań menadżera w roli coacha - ukształtowanie postaw coacha wśród ról i funkcji menadżerskich
•    Poznanie nowej formy kierowania pracownikami;
•    Poznanie i przećwiczenie menadżerskich narzędzi coachingowych oraz rozmów coachingowych z pracownikami;
•    Usystematyzowanie procesu przygotowywania i przeprowadzania sesji coachingu menadżerskiego;
•    Uświadomienie potrzeby, a nawet konieczności stosowania coachingowego stylu zarządzania.


Korzyści dla uczestników
Udział w szkoleniu daje szansę uczestnikom na:
•    Rozwinięcie nowych kompetencji menadżerskich wychodzących poza nakazowy i kaskadowy styl zarządzania;
•    Poznanie własnego potencjału – mocnych stron i obszarów do rozwoju w roli menadżera/coacha;
•    Przećwiczenie rozmów coachingowych i ukształtowanie własnego stylu pracy z poznanymi narzędziami;
•    Zdefiniowanie korzyści wypływających wprost ze stosowania coachingu dla pracowników w zespole i dla samego menadżera;
•    Uświadomienie roli coachingu menadżerskiego i jego wpływu na rozwój organizacji i zespołu;
•    Poznanie coachingu, jako narzędzia kontaktów w procesie efektywnej komunikacji w zespole i w organizacji.


Metody szkolenia
To aktywny warsztat w całości oparty na pracy na narzędziach coachingowych, symulacjach, studiach przypadków, dyskusjach i kwestionariuszach wymagających i wymuszających aktywność każdego Uczestnika szkolenia. To warsztat wykorzystujący realne sytuacja menadżerów uczestniczących w szkoleniu, w których coaching jest możliwy do zastosowania. To zajęcia praktycznie prowadzące do zmiany perspektywy, pracy z przekonaniami i autorefleksji poprzez doświadczanie nowych metod i nowych narzędzi zarządzania.

Program

1. Istota coachingu - rola menedżera jako coacha i trenera w procesie rozwoju pracowników
• zadanie menadżerskie „rozwijanie i wspieranie” – różne formy rozwoju
• na czym polega coaching – czym jest i czym nie jest – obalanie mitów, potwierdzanie faktów
• motywacja i zaangażowanie pracowników do uczestniczenia w coachingu – co konkretnie ma na to wpływ i jak sam menadżer może na to wpływać
• warunki ramowe dla coachingu menadżerskiego – autorytet, zaufanie, kompetencje, inspirowanie i motywowanie
• kodeks etyczny coacha wg ICC - International Coaching Community, a budowanie relacji z pracownikami.

2. Model zarządzania sytuacyjnego Blanchard’a i P. Hersay’a - coaching jako styl zarządzania i rozwoju osób dorosłych
• etapy rozwoju pracownika - poziom kompetencji oraz poziom zaangażowania
• czym się charakteryzują etapy rozwoju pracownika i jak je identyfikować
• na którym etapie należy wykorzystywać coachingowy styl zarządzania, a jakie narzędzia zarządzania i rozwoju pracowników wykorzystywać na innych etapach
• jak uczą się osoby dorosłe - co o tym menadżer powinien wiedzieć
• potrzeby rozwojowe pracowników identyfikowane przez menadżera, a potrzeby zgłaszane przez pracowników na każdym etapie rozwoju
• budowanie planu wspierającego proces rozwoju umiejętności pracowników.

3. Profil coacha ,pożądane cechy osobowości ,predyspozycje
• co sprawia, że menadżer jest dobrym coachem – postawy, wartości, przekonania, nastawienia
• kompetencje niezbędne do stosowania coachingowego stylu zarzadzania
• nad czym konkretnie pracować, aby rozwijać kompetencje menadżera coacha
• indywidualne predyspozycje do stosowania różnych form rozwoju pracowników.
• styl funkcjonowania społecznego, a coachingowy styl zarządzania.

4. Kształtowanie procesu coachingowego
• model przebieg sesji coachingowej – wizja, strategia, determinacja
• kontrakt, relacja i zaufanie jako podstawy sukcesu procesu coachingowego – jak do tego podejść:
• umowa biznesowa, czyli ramy coachingu
• umowa relacji, czyli kontakt i dobra relacja
• umowa treściowa, czyli uzgodnienie celów
• cel - zamiana problemu/trudności na cel
• rzeczywistość i zasoby
• połączenie zasobów z celami, poszukiwanie rozwiązań i plan działania
• podejście holistyczne w coachingu.

5. Narzędzia w pracy menadżera stosującego coachingowi styl zarządzania
• model GROW w pracy coacha
• model Diltsa jako schemat dokonywania zmian i uczenia się
• koło kompetencji – szeroka perspektywa i dokonanie oceny
• reframing – zmiana znaczenia, zmiana kontekstu
• pytania odkrywające horyzont dostępnych możliwości
• skalowanie - GAS (goal attainment scaling) – skalowanie stopnia osiągnięcia celu
• praca z metaforą - spojrzenie na wyzwania z meta poziomu – różne rodzaje metafor
• C5 – retrospektywa
• zmiana perspektywy w 4 krokach oraz pytania kartezjańskie
• wartości – fundament działania i podejmowania decyzji – jak do nich docierać.

6. Komunikacyjne umiejętności menadżera w roli coacha
• aktywne słuchaniem– skupienia się na tym co mówi a czego nie mówi pracownik
• parafraza, klaryfikowanie, ogniskowanie
• bariery i blokady komunikacyjne – usunięcia, zniekształcenia, generalizacja - jak je niwelować i jak nad nimi pracować
• język dyrektywny i niedyrektywny w coachingu
• udzielanie informacji zwrotnej – modele, zasady, rodzaje
• praca na stylach funkcjonowania społecznego.

7. Podsumowanie szkolenia
• indywidualny PDW - Plan działań Wdrożeniowych
• zakończenie szkolenia.

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia



Miejsce: Wrocław - Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***
Rozpoczęcie: 2020-05-11 - Zakończenie: 2020-05-12


Miejsce: Warszawa - Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****
Rozpoczęcie: 2020-10-05 - Zakończenie: 2020-10-06

CENA standardowa:
1640 PLN + 23% VAT = 2017.2 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
1440 PLN + 23% VAT = 1771.2 PLN

UWAGA

Tylko teraz, przy zgłoszeniu dwóch lub większej liczby osób na dowolnie wybrane szkolenia, zaproponujemy Państwu atrakcyjny rabat od 6 % do 22 %. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12.

Przyjmujemy zgłoszenia również od osób fizycznych - specjalnie dla tych osób koszt uczestnictwa we wszystkich naszych szkoleniach zostanie pomniejszony o aktualnie obowiązujący podatek VAT. Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12.

Zdecydowana większość naszych szkoleń jest już w tym momencie potwierdzona.
Ostatnia aktualizacja oferty 2019-12-12 13:07:59

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Coaching menedżerski. Jak wykorzystywać podejście coachingowe w zarządzaniu?
Organizator: Progress Project Sp. z o. o. Szkolenia i Doradztwo


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |