Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  

Audytor TPM


Podczas warsztatów Audytor TPM opracowywane i tworzone są metody oceny efektywności procesu zarządzania obsługą techniczną zgodnie z filozofią TPM. Moduł ten obejmuje zagadnienia dotyczące przygotowania oraz przeprowadzenia oceny dojrzałości wdrażanych narzędzi w ramach poszczególnych filarów systemu TPM. Wdrożenie efektywnego procesu audytowania systemu TPM pozwoli na pełną kontrolę działań mających na celu poprawę niezawodności pracy maszyn i urządzeń poprzez integrację wszystkich pracowników w funkcjonowanie poszczególnych filarów TPM. W ramach integracji audyt ma na celu pokazania mocnych i słabych stron w wykorzystanie dostępnych zasobów w systemie TPM.



Cele:



– wypracowanie dobrych praktyk w ramach wdrażania poszczególnych filarów TPM,



– opracowanie standardów oceny dojrzałości systemu TPM,



– zbudowanie benchmarkingu TPM w obrębie zakładu, korporacji, branży,



– stworzenie procedury prowadzenia audytu systemu TPM,



– opracowanie metodyki opracowania raportów poaudytowych,



– wykształcenie audytorów wewnętrznych systemu TPM,



– stworzenie mapy pokazującej kierunek ciągłego doskonalenia w ramach systemu TPM,



– przedstawienie podstawowych koncepcji oceny systemu TPM,



– opracowanie scenariusza prowadzenia audytu systemu TPM,



– przedstawienie technik prowadzenia audytu na GEMBA.

Program

1. Czym jest Audyt?

Definicja Audytu

Znaczenie procesu audytowania w przedsiębiorstwie

Jak wykorzystywać wyniki audytu w codziennej praktyce?

Audyt jako narzędzie do systemu doceniania zaangażowania pracowników w przedsiębiorstwie



2. Rola audytora



Rola audytora w systemie TPM

Jak powinien zachowywać się audytor podczas oceny poszczególnych filarów systemu TPM?

Kodeks postępowania audytora TPM

Audytor jako mentor systemu TPM



3. Kryteria oceny systemu TPM



Jak oceniać poszczególne filary systemu TPM?

Ocena opisowa czy punktowa?

Przegląd kryteriów oceny poszczególnych filarów zgodnie ze standardami JIPM

Metodyka tworzenia pytań kontrolnych do oceny poszczególnych filarów systemu TPM

Omówienie podstawowych koncepcji oceny systemu TPM



4. Benchmarking TPM



Czym jest benchmarking?

Czemu ma służyć benchmarking?

Budowa wewnętrznego systemu porównawczego uzyskanych wyników z audytu

Omówienie różnych rodzajów benchmarkingu: wewnątrzzakładowego, wewnątrzkorporacyjnego, międzyzakładowego, międzybranżowego

Metodyka tworzenia benchmarkingu wewnątrzzakładowego jak i międzyzakładowego

Wykorzystanie uzyskanych wyników do tworzenia strategii zarządzania obsługą techniczną



5. Raport poaudytowy



Czym jest raport poaudytowy?

Jakie informacje umieszczać w raporcie?

Budowa raportu

Metodyka tworzenia raportu poaudytowego

Raport jako kierunkowskaz podejmowanych działań doskonalących w ramach prowadzonych zadań systemu TPM





Warsztat 1. Planowanie dnia audytowego



Tworzenie scenariusza przeprowadzenia oceny systemu TPM

Planowanie poszczególnych sesji prowadzonego audytu

Tworzenie szczegółowej agendy audytu

Tworzenie scenariuszy na sytuacje trudne



Warsztat 2. Budowa list kontrolnych poszczególnych filarów TPM



Opracowanie pytań kontrolnych dla poszczególnych filarów systemu TPM

Opracowanie systemu pomiaru dojrzałości

Budowa matrycy benchmarkingowej różnego typu

Opracowanie standardowych formularzy audytowych

Stworzenie ankiety oceniającej postawę pracowników przedsiębiorstwa

Przygotowanie pakietu dokumentacji audytowej



Warsztat 3. Tworzenie struktury raportu



Budowa raportu po audytowego

Określenie poszczególnych rozdziałów raportu

Zastosowanie narzędzi wizualizacji do prezentacji wyników

Wstępne przygotowanie raportu (dokument jak i prezentacja)



Warsztat 4. Przeprowadzenie audytu TPM



Praktyczne przeprowadzenie audytu na podstawie stworzonych list kontrolnych

– Ocena funkcjonowana Strategii TPM

– Ocena funkcjonowania filaru FI

– Ocena funkcjonowania filaru zarządzania niezawodnością

– Ocena funkcjonowania filaru PM

– Ocena funkcjonowania filaru AM

– Ocena funkcjonowania filaru Szkoleń i Treningów

– Ocena funkcjonowania filaru Planowania i Harmonogramowania Pracami TPM

Prowadzenie wywiadów z pracownikami poszczególnych działów



Warsztat 5. Tworzenie raportu z przeprowadzonego audytu TPM



Opracowanie wyników z list kontrolnych

Stworzenie mapy mocnych stron systemu TPM

Stworzenie mapy potencjałów do doskonalenia systemu TPM

Opracowanie wyników ankiet z przeprowadzonych wywiadów z pracownikami

Stworzenie planu działań do dalszego doskonalenia systemu TPM



Warsztat 6. Prezentacja wyników audytu



Tworzenie prezentacji z wynikami zawartymi w raporcie

Budowa scenariusza prowadzenia prezentacji wg modelu 3 aktów

Przypisanie ról podczas prezentacji wyników

Zaprezentowanie wyników przed dyrekcją zakładu

Moderowanie panelu dyskusyjnego po przeprowadzeniu prezentacji

Metody radzenia sobie z trudnymi nieprzewidywalnymi sytuacjami

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Wojciech Mączyński – Reliability and Maintenance Practitioner – doradca z zakresu TPM, inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności i logistyki UR.



Studiował na wydziale elektrycznym na Politechnice Wrocławskiej oraz na wydziale mechanicznym na Uniwersytecie Zielonogórskim. Przeszedł wiele certyfikacji z zakresu diagnostyki niezawodnościowej, TPM oraz Lean/Kaizen Management System.



Założyciel i właściciel WoMa Solution od 2005 roku. Jeden z najbardziej charyzmatycznych doradców z zakresu inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności oraz logistyki ur. Pasja z jaką prowadzi szkolenia sprawia, że wiedza sama wchodzi do głowy oraz zawsze odnosi się pewien niedosyt. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie zajmując stanowiska managerskie testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Nieustająca chęć poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi i utrzymania ruchu doprowadziła do osiągania spektakularnych wyników, zarówno operacyjnych, jak i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.



Obecnie jako trener i konsultant w dalszym ciągu realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W codziennej pracy w sposób nieszablonowy, pełen dynamizmu, pragmatyki oraz niezliczonej ilości przykładów uczy i przedstawia narzędzia wchodzące w skład systemu zarządzania utrzymaniem ruchu. Jego wieloletnia praktyka, zarówno jako etatowego pracownika na stanowiskach managerskich, jak również trenera/konsultanta, pomogła w stworzeniu autorskiego programu zarządzania obsługą techniczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Program ten nosi nazwę Total Professional Maintenance Management System – jest to połączenie klasycznego TPM w pewnej modyfikacji oraz inżynierii niezawodnościowej. W systemie znajdują się autorskie rozwiązania poszczególnych narzędzi takich jak: RCMLight, Quick Planing and Scheduling, Technical Statisical Proces of Spare Parts.



Jest autorem nowoczesnych form szkoleniowych, które z powodzeniem łączą teorię z praktyką:

- Certyfikowany Praktyk TPM Learning by Doing,

- Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz,

- Logistyka UR Try and Choose.

Termin i miejsce do uzgodnienia. Skontaktuj się z organizatorem.

Cena: 2100 (PLN) + 23% VAT = 2583 PLN

Ostatnia aktualizacja oferty 2019-06-13 08:31:26

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Audytor TPM
Organizator: WoMa Solution Wojciech Mączyński


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |