Audyt zamówień publicznych. Audytowani i Audytorzy w rozstrzyganiu trudnych problemów związanych z realizacją zamówień publicznych. Praktyczne warsztaty.
Grupa docelowa:
Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Audytorów, Kontrolujących, Zamawiających a także Wykonawców chcących sprawdzić prawidłowość działań przy udzielaniu zamówień publicznych.
Cel szkolenia:
Szkolenie przygotuje Audytorów lub Kontrolujących do właściwej oceny systemu zamówień publicznych oraz zasad weryfikowania każdego postępowania. Zamawiający dowiedzą się jak prawidłowo powinien wyglądać system udzielania zamówień, jak przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, udoskonalą umiejętności potrzebne do prawidłowego przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, co przyczyni się do zminimalizowania błędów w tym zakresie, zmniejszy ryzyko korekt i kar nakładanych przez instytucje kontrolne.
Wykonawcy z kolei zostaną zaopatrzeni w praktyczne wskazówki jak ocenić prawidłowość działań Zamawiających i co zrobić w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w obszarze zamówień publicznych – wszystko to zwiększy ich szanse na pozyskanie zamówienia i poprawne złożenie oferty.
Wszyscy Uczestnicy otrzymają ciekawe i bardzo przydatne materiały szkoleniowe.
Program
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM W DNIU SZKOLENIA STANEM PRAWNYM.
1. Powitanie i Sprawy organizacyjne
Prezentacja trenera i Uczestników szkolenia
Poznanie oczekiwań Słuchaczy i celów szkolenia
Prezentacja materiałów szkoleniowych
Harmonogram zajęć – ustalenie zasad komunikacji
2. Ogólne zagadnienia dotyczące samego audytu
Definicje i rola audytu w dziedzinie zamówień publicznych
Audyt a kontrola – różnice i podobieństwa
Audyt a kontrola zarządcza sprawowana w zakresie zamówień publicznych
3. Nieprawidłowości w zamówieniach publicznych
Zjawiska systemowe
Tzw. „Ucieczka z systemu zamówień publicznych”
Błędna interpretacja przepisów
Czynności prawne mające na celu obejście przepisów prawa zamówień publicznych,
Działania utrudniające prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w warunkach konkurencyjnych,
Nieuzasadnione odstępstwo od trybu przetargu nieograniczonego na rzecz trybów niekonkurencyjnych
Ograniczanie konkurencji
4. Audyt systemu zamówień publicznych
Ocena organizacji udzielania zamówień publicznych
Ocena zasobów kadrowych
Ocena organizacji pracy przy udzielaniu zamówień publicznych
Ocena procesu planowania zamówień publicznych
Ocena wewnętrznych regulacji w zakresie zamówień publicznych
Ocena systemu szkoleń w zakresie zamówień publicznych
Ocena monitorowania ryzyk i zagrożeń w funkcjonującym systemie zamówień publicznych
Ocena sprawozdawczości w zakresie zamówień publicznych
5. Audyt przygotowania postępowania
Wadliwe przygotowanie procedury udzielania zamówienia publicznego
Ocena prawidłowości opisu przedmiotu zamówienia
Ocena prawidłowości oszacowania wartości zamówienia
Ocena prawidłowości doboru procedury zamówienia
Ocena organizacji pracy przy przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
6. Audyt przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Ocena poprawności ogłoszenia o zamówieniu
Ocena poprawności specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Ocena komunikacji z Wykonawcami
Ocena procedury wyjaśnień i zmiany siwz
Ocena poprawności zmiany ogłoszeń
7. Ocena poprawności dokonywania czynności:
Weryfikacji rażąco niskiej ceny,
Wezwania do złożenia wyjaśnień na podstawie art. 87 ust.1 ustawy Pzp.
Poprawienia omyłek o których mowa w art. 87 ust.2 ustawy Pzp.
Wezwania do złożenia wyjaśnień na podstawie art. 26 ust.4 ustawy Pzp.
Wezwania do złożenia uzupełnienia dokumentów na podstawie art. 26 ust.3 ustawy Pzp.
Weryfikacja oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Weryfikacja określania kryteriów pozacenowych
Weryfikacja oceny ofert
Ocena czynności informacyjnych dokonywanych przez Zamawiającego
Ocena czynności poprzedzających zawarcie umowy
8. Audyt wybranych czynności w ramach innych procedur otwartych i zamkniętych.
Przetarg ograniczony.
Negocjacje z ogłoszeniem.
Zamówienie z wolnej ręki.
Negocjacje bez ogłoszenia.
Licytacja i aukcja elektroniczna.
Dialog konkurencyjny.
9. Audyt czynności dokumentowania postępowania
Ocena poprawności dokumentowania,
Ocena poprawności udostępnienia dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Ocena przechowywania dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
10. Warsztat audytorski – prezentacja praktycznych narzędzie przydatnych w ocenie prawidłowości przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
11. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.
12. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
Informacje organizacyjne:
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 – przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia
Inwestycja:
1250 zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Warszawa: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1610 zł netto (+23% Vat)
Pozostałe miasta: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1570 zł netto (+23% Vat)
Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Kontakt:
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 4 152 810
tel. (61) 4 152 820
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwaga:
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
Zdobyta wiedza
Korzyści dla użytkowników:
Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
Każdy z Uczestników otrzyma komplet obszernych materiałów szkoleniowych pozwalających na usystematyzowanie wiedzy również po zakończeniu warsztatów.
Jeżeli, mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.
Otrzymane certyfikaty
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy

Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Specjalizacja trenerska:
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w zakresie prawa zamówień publicznych. Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów Szkoleniowiec/doradca/praktyk/ z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych w Instytucie Ekonomicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. Posiata Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX, Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.
Katalog szkoleń