Newsletter - otrzymuj oferty na e-mail. Podaj adres e-mail
Zapisz się » Wypisz się »
Asertywności można się nauczyć. Z wielu badań wynika, że zachowanie asertywne daje poczucie zadowolenia z pracy. Asertywność, to umiejętność wyrażania krytyki i opinii bez naruszania praw innych. To także zdolność do odpowiedniego reagowania na krytykę. Asertywność ma kluczowe znaczenie w procesie skutecznej komunikacji oraz przy efektywnym zarządzaniu czasem. Wzbogacona o umiejętność zachowań empatycznych pomaga w budowaniu i utrzymywaniu dobrych, partnerskich relacji w kontaktach ze współpracownikami, przełożonymi i klientami.
1. Asertywność i empatia
- dlaczego warto być asertywnym,
- koncepcje asertywności, przegląd badań,
- rozróżnienie: uległość, agresja, manipulacja, asertywność,
- prawa regulujące zachowania asertywne,
- asertywność i empatia: podobieństwa i różnice.
2. Diagnoza indywidualnego poziomu asertywności
- diagnoza asertywności ,
- indywidualny raport - omówienie.
3. Asertywne przyjmowanie pochwał i krytyki
- rodzaje krytyki (zasłużona, niezasłużona, agresywna, aluzyjna, zaskakująca),
- trzy sposoby reagowania na krytykę (atak, kontrargument, usprawiedliwienie),
- technika „zdartej płyty“,
- technika odpowiedzi na krytykę,
- technika „odkładania na później“,
- ingracjacja (komplementy) jako element manipulacji,
- reakcja na komplementy (rzeczywiste i manipulacyjne).
4. Asertywne wyrażanie emocji i opinii
- asertywny model udzielania krytyki FUO,
- zdania klucze do wyrażania emocji i opinii,
- asertywne wyrażanie oczekiwań (polecenie vs. prośba).
5. Zachowania empatyczne
- umiejętność rozpoznawania emocji,
- zaawansowane narzędzia aktywnego słuchania i wikłania w dialog,
- narzędzia budowania empatycznego kontaktu z klientem, współpracownikiem,
- pułapka nadempatyczności,
- niewerbalne komunikaty w zarządzaniu emocjami,
- narzędzia wyrażania emocji.
6. Gra integrująca wiedzę
- integracja wiedzy z obszaru empatii i asertywności.
Metody pracy:
Szkolenie ma przede wszystkim charakter warsztatowy, praktyczny. Nabyte umiejętności są możliwe natychmiast do zastosowania. Szkolenie składa się z takich elementów szkoleniowych jak: test, gra, film, studium przypadku, ćwiczenia, scenki.
Korzyści dla uczestnika:
Dorota Wiśniewska-Juszczak:
Trener praktyk z wieloletnim doświadczeniem. Prowadziła szkolenia dla działów sprzedaży, działów obsługi klienta. Obecnie specjalizuje się w szkoleniach dla kadry menedżerskiej. Jest autorką rozwiązań szkoleniowych dla wyższej kadry menedżerskiej: Wykorzystanie Potencjału Przywódczego w Organizacji, Inteligencja Emocjonalna w Zarządzaniu. Jest też autorką innowacyjnej metody pomiaru potencjału przywódczego menedżerów. Pracowała m.in. dla takich firm jak: Siemens, Polpharma, Netia, Abbott, BP, Eurobank, Eris, Polkomtel, Novo Nordisk, Roche Polska.Ukończyła pisanie pracy doktorskiej na temat władzy i przywództwa w organizacji.
Jest psychologiem społecznym z dyplomem Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Uczestniczy w programach rozwojowych, m.in. na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii.
Dla drugiej i każdej kolejnej osoby 150 zł rabatu.
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności