Zakłopotanie, uległość, bezradność, złość- to uczucia , których doznajemy często w kontaktach z innymi.
Jeżeli ktoś pożyczył od Ciebie pieniądze (lub jakąś inna rzecz) i od dłuższego czasu zalega z oddaniem czy wspominasz mu o tym?
Jeżeli, ktoś zachowuje się wobec Ciebie w sposób niesprawiedliwy lub krzywdzący czy zwracasz mu na to uwagę?
Czy często zdarza Ci się robić coś na co nie masz ochoty, tylko dlatego, że nie potrafisz przeciwstawić się otoczeniu?
Jak komunikować innym nasze uczucia-tak, żeby zachować się zgodnie z własnymi wartościami i zarazem nie krzywdzić innych?
Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania zapraszamy na warsztaty:
„Jak być asertywnym i poprawić jakość swojego życia”.
Program
„Jak być asertywnym i poprawić jakość swojego życia”
1. CO TO JEST ASERTYWNOŚĆ?
· Do czego jest potrzebna, w czym może pomóc?
· Elementy warunkujące bycie asertywnym
· Czy tylko asertywna postawa wobec współpracowników gwarantuje nawiązanie efektywnych kontaktów?
· Obszary asertywności
2. SAMOŚWIADOMOŚĆ- CZY JESTEM ASERTYWNY?
· Co przeszkadza Ci w kontaktach z ludźmi? - autodiagnoza pozycji życiowej
· Na ile pozwalasz zbliżyć się ludziom do siebie? - dystans psychologiczny
3. ROZWIJANIE I WZMACNIANIE ASERTYWNOŚCI U SIEBIE
· Jak wzmacniać samego siebie w byciu asertywnym- monolog wewnętrzny
· Konstruowanie własnych, asertywnych praw
· Kontakt z opinią
· Obrona granic w sytuacjach osobistych /społecznych
· Wyrażanie próśb
· Asertywne wyrażanie złości (4 stopniowa procedura Pameli Butler)
· Jak odbierać uczucia rozmówcy?
4. ROZWIJANIE I WZMACNIANIE ASERTYWNOŚCI U INNYCH POPRZEZ:
a) oddziaływanie na ich zachowanie
b) otrzymywanie i przekazywanie rzetelnych (asertywnych) komunikatów-
Uwarunkowania skutecznego dialogu- Jak skutecznie się porozumiewać? (informacje zwrotne)
· Komunikaty interpersonalne „ja” – „ty”
· Wyrażanie i przyjmowanie ocen
· Jak szanować prawa innych osób z otoczenia?
5. ASERTYWNOŚĆ JAKO STRATEGIA RADZENIA SOBIE ZE STRESEM (PODSTAWY)
„ASERTYWNOŚCI MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ !”
W PROGRAMIE KURSU:
· obrona granic psychologicznych
· wyrażanie i przyjmowanie krytyk / pochwał
· werbalny i niewerbalny aspekt asertywności
· asertywne przedstawienie własnego stanowiska
· podstawowe zasady skutecznej komunikacji
· redukcja niekorzystnego napięcia psychicznego
Zdobyta wiedza
CO DAJE KURS „WARSZTAT ASERTYWNOŚCI” :
· nauczysz się formułować własne prawa
· dowiesz się na czym polega asertywność
· zwiększysz szacunek do samego siebie i innych
· wzmocnisz pewność siebie
· poprawisz swoje relacje z ludźmi
· skutecznie wyrazisz własną indywidualność
· nauczysz się adekwatnie reagować
· nauczysz się radzić sobie z napięciem jakie wiąże się z wykonywaną pracą
Otrzymane certyfikaty
Zaświadczenie o ukończeniu warsztatu
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne

Wyżywienie / serwis kawowy

Nocleg

Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia

Konsultacje poszkoleniowe

Lunch

Serwis kawowy

Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Ewa Wiśniewska Brzoza
Pedagog, doradca rozwoju osobistego, konsultant ds. rekrutacji i szkoleń, specjalista w zakresie zarządzania kadrami, trener. W zawodzie aktywnie pracuje od 11 lat. Stale pogłębia swoją wiedzę i doskonali praktykę.
Twórca wielu programów szkoleniowych dotyczących komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, sztuki sprzedaży, asertywności, twórczości, motywacji, negocjacji. Specjalizuje się w organizowaniu i prowadzeniu szkoleń m.in. z zakresu: „Zarządzania sobą w czasie”, „Kierowania motywującego”, „Negocjacji handlowych”, „Technik sprzedaży”, „Autoprezentacji”, „Mowy ciała” oraz szkoleń integracyjnych, gdzie oprócz aktywnego wypoczynku uczestnicy wspólnie z trenerami pracują nad budowaniem zespołu i uczestniczą w warsztatach z wybranych tematów szkoleń.
Mistrz Praktyk sztuki NLP. Swoje zainteresowania koncentruje na pracy z ludźmi - pracy pedagogicznej, psychologicznej, terapeutycznej. Wiedzę swoją zdobyła na studiach pedagogicznych UŁ, studiach podyplomowych z zakresu Zarządzania Kadrami w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, stażu socjoterapeutycznym i stażu NLP (Instytut Psychoterapii NLP - Wrocław).
Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Instytutu Zarządzania.
Od 1998r. prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą (Studio Szkoleń i Treningów Profit i Centrum Szkoleniowe Aperio).
Od 2003r.-2007r. tworzyła politykę szkoleniową w firmie Gaspol S.A. (lider rynku w zakresie dystrybucji gazu płynnego LPG)
Prowadziła warsztaty m.in. dla takich organizacji jak:
British Airways Polska, IKEA, BASF Poligrafia, HEINZ POLSKA Sp. z o.o., Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o., Philips Lighting Pabianice S.A., System S.A., ROCKWELL AUTOMATION, TOPEX, Hurtap Łęczyca, cykl szkoleń dla farmaceutów z regionu łódzkiego (zleconych przez firmę Merck)
Jej pasją jest odkrywanie zdolności człowieka, jego zasobów, poznawanie umysłu ludzkiego i wspieranie ludzi w ich rozwoju. Interesuje się kinezjologią edukacyjną, neurolingwistyką, psychosomatyką.
Katalog szkoleń