Celem pierwszej części szkolenia jest uzyskanie przez uczestników praktycznych umiejętności w zakresie realizacji ilościowego badania zachowań nabywców.
Uczestnicy szkolenia w ramach prowadzonych zajęć uzyskają umiejętność:
samodzielnego przygotowania projektu badania zachowań nabywców,
budowy i skalowania kwestionariusza ankietowego w pomiarze preferencji, postaw i zachowań zakupowych nabywców,
przetwarzania i analizy danych z wykorzystaniem programu Excel w oparciu o wyniki badań ilościowych realizowanych wśród nabywców,
interpretacji wyników badań ilościowych.
Ponadto uczestnicy szkolenia uzyskają podstawową wiedzę teoretyczną dotyczącą etapów przygotowania i prowadzenia ilościowego badania marketingowego wśród nabywców. Celem drugiej części szkolenia jest uzyskanie przez uczestniczące w nim osoby praktycznych umiejętności w zakresie realizacji jakościowych badań zachowań nabywców. Uczestnicy szkolenia w ramach prowadzonych zajęć uzyskają umiejętność:
przygotowania projektu badania fokusowego,
budowy scenariusza dyskusji grupowej,
stosowania technik wspomagających w badaniu opinii i preferencji nabywców
analizy i interpretacji wyników badania fokusowego.
Program
CZĘŚĆ 1 - ILOŚCIOWE BADANIA ZACHOWAŃ NABYWCÓW
1. Proces badania marketingowego w obszarze zachowań nabywców - wprowadzenie. Projektowanie badania marketingowego.
Przygotowanie projektu badania.
2. Czynniki determinujące zachowania nabywców na rynku - pomiar cech i zachowań nabywców. Typy skal pomiarowych i ich cechy. Kwestionariusz jako narzędzie pomiaru cech i zachowań nabywców.
Przygotowanie projektu kwestionariusza w badaniu zachowań nabywców.
3. Określanie liczebności próby i wybór metody doboru próby w badaniach ilościowych (ankietowych).
Wyznaczanie próby badawczej z zastosowaniem metody doboru kwotowego.
4. Tworzenie bazy danych i przetwarzanie danych z badań ilościowych. Zasady redukcji i kodowania danych. Tworzenie w programie Excel tabel wynikowych (tabel kontyngencji) na podstawie danych z badań ankietowych.
Przygotowanie bazy danych i tabel kontyngencji.
5. Przygotowanie raportu z badań ankietowych. Analiza i interpretacja zależności pomiędzy cechami i zachowaniami nabywców w oparciu o tablice kontyngencji.
Przeprowadzenie segmentacji nabywców w oparciu o tablice kontyngencji.
CZĘŚĆ 2 – JAKOŚCIOWE BADANIA ZACHOWAŃ NABYWCÓW
1. Proces badawczy w badaniach jakościowych.
2. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (badania fokusowego) – rodzaje pytań, kolejność,
zasady budowy i funkcje pytań.
3. Wykorzystanie technik projekcyjnych i wspomagających w badaniach fokusowych.
Przygotowanie scenariusza badania fokusowego.
4. Organizacja zogniskowanego wywiadu grupowego (badania fokusowego) – rekrutacja uczestników, warunki techniczne (sprzętowe) i lokalowe
5. Moderowanie dyskusji grupowej – cechy i kryteria doboru moderatora. Trudne sytuacje i błędy w zakresie moderacji badania fokusowego.
Analiza pracy moderatora na przykładzie wyświetlonego fragmentu badania fokusowego.
6. Analiza wyników i przygotowane raportu z badania fokusowego.
7. Przykłady zastosowań badań fokusowych i technik projekcyjnych w badaniach produktu i reklamy.
Zdobyta wiedza
Uczestnicy szkolenia w ramach prowadzonych zajęć uzyskają umiejętność:
samodzielnego przygotowania projektu badania zachowań nabywców,
budowy i skalowania kwestionariusza ankietowego w pomiarze preferencji, postaw i zachowań zakupowych nabywców,
przetwarzania i analizy danych z wykorzystaniem programu Excel w oparciu o wyniki badań ilościowych realizowanych wśród nabywców,
interpretacji wyników badań ilościowych.
Ponadto uczestnicy szkolenia uzyskają podstawową wiedzę teoretyczną dotyczącą etapów przygotowania i prowadzenia ilościowego badania marketingowego wśród nabywców.
Ponadto uczestnicy szkolenia w ramach prowadzonych zajęć uzyskają umiejętność:
przygotowania projektu badania fokusowego,
budowy scenariusza dyskusji grupowej,
stosowania technik wspomagających w badaniu opinii i preferencji nabywców
analizy i interpretacji wyników badania fokusowego.
Otrzymane certyfikaty
Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy
Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Dr Mirosława Kaczmarek - Adiunkt w Katedrze Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Doświadczony trener oraz autor wielu publikacji z zakresu badań marketingowych, segmentacji rynku, ilościowych i jakościowych metod badań rynku i pomiaru jego skuteczności. Współpracownik m.in. Instytutu Technik Telekomunikacyjnych i Informatycznych, Centrum Zastosowań i Analiz Marketingowych Norte sp. z o.o. , Centrum Ekspertyz Gospodarczych UE Poznań oraz członek zespołu ekspertów Agencji PR Prelite w Poznaniu.
UWAGA
Centrum Poznania, dogodne warunki parkowania.
Miejsce: Poznań
Rozpoczęcie:
2011-04-06
- Zakończenie: 2011-04-07
Katalog szkoleń
Publikuj szkolenia BEZPŁATNIE
O nas
Regulamin serwisu
Polityka prywatności