Zapisz się do newslettera trainingplanet.pl

Najnowsze szkolenia, informacje o promocjach


Twój e-mail
Województwo

akceptuję regulamin serwisu

PUBLIKUJ OFERTY BEZPŁATNIE   |   Zaloguj się

Szkolenia w katalogu szkoleń  


UWAGA: Oferta posiada nieaktualne terminy.
Skontaktuj się z organizatorem: MPM Productivity Management

Przejdź do formularza kontaktowego

Sales and Operation Planning, czyli budząc “&” w S&OP – warsztaty


Sprzedaż składa nierealne obietnice? Łańcuch dostaw agresywnie redukuje zapasy, choć cierpią na tym koszty? Produkcja walczy o ciągłe zwiększanie produktywności przez co jest w ciągłym konflikcie ze sprzedażą? Zaopatrzenie walczy o coraz niższe ceny, czego efektem jest pogorszenie wyników całej firmy?



Sales & Operations Planning pomyślany jest – i często z sukcesem wdrożony – jako proces, w którym powyższe sytuacje są eliminowane. Ścisła kolejność przeglądu planów (od nowych wdrożeń, przez planowanie sprzedaży, planowanie produkcji i zapasów aż po projekcje finansową) pomaga oprzeć się nie na opiniach, przeczuciach, ale na liczbach i faktach. Żelazna logika wymusza obiektywne podejmowanie decyzji. Tak się faktycznie dzieje i taki efekt jest możliwy przez wdrożenie chyba najtańszego i najefektywniejszego procesu decyzyjnego w firmie. Jednak często projekt wprowadzenia S&OPa rozczarowuje. Trzeba bowiem pamiętać, że proces ten jest mechanizmem poprawienia komunikacji między działami, które często są ze sobą skonfliktowane. Ich cele są często z definicji sprzeczne z celami pozostałych uczestników S&OP.



Walka o „swoje KPI” [Key Perfomance Indicators – kluczowe wskaźniki działu] często skupiona jest na najbliższych okresach (miesiąc, kwartał). Przejawem tego jest częsta praktyka przekazywania zawyżonych prognoz – pozwalają one odwlec problem z realizacją budżetu, a jednocześnie prowadzą do zbudowania zapasów, z których teoretycznie można obsłużyć nagle pojawiającego się klienta. Rozliczany z wielkości zamrożonej w magazynach gotówki pion łańcucha dostaw wprowadza swoje korekty do otrzymanych prognoz. Efekt domina: zaufanie zanika w całej organizacji. Co więcej, wiedzę o współzależnościach między działami zastępuje nastawienie, w którym podejrzewa się „partnerów” o celowe ignorowanie zdrowego rozsądku. W skrajnych przypadkach – analizy przyczyn rozbieżności między oczekiwaniami a osiągnięciami są pasmem usprawiedliwień i szukania winnych. Sytuacji nie ułatwia także jedna z najczęstszych bolączek wielu przedsiębiorstw: rozminięcia się formalnej strategii z realiami codzienności. Brak jasnych priorytetów zamyka koło: ich nieprecyzyjność zmusza wszystkich do koncentracji na krótkoterminowych celach, co burzy zaufanie i wywołuje pożary, a ich gaszenie – zmusza do zajmowania się sprawami pilnymi, bo na ważne (długofalowo priorytetowe) czasu brak.



Przełamanie tego kręgu jest de facto procesem wdrażania S&OP: zakończone sukcesem, to tak naprawdę w większości wypadków historie odbudowywania zaufania, koncentracji na wspólnym celu oraz pogłębiania wiedzy o współzależnościach.

Program

Cele szkolenia:



Cel nadrzędny: poznanie sprawdzonego sposobu budowy zespołu S&OP.



Obserwacje zespołu konsultantów MPM z udanych wdrożeń pokazują wyraźnie, że najczęściej przebiega to w następujących krokach:



• Odbudowa zaufania poprzez skupienie się na istotnym i pilnym z punktu widzenia firmy i kluczowych działów problemie – logiczne i konsekwentnie wdrożone decyzje znaczą więcej niż tysiące szkoleń. Prócz efektów niosą ze sobą doświadczenie współpracy („a jednak można z nimi wspólnie coś zrobić”) oraz pogłębienie wiedzy o systemie naczyń połączonych jakim jest firma. Wyzwania na tym etapie są dwa: jak określić problem i sposób jego rozwiązania oraz – przewidując sukces etapu – jaki cel postawić przed zespołem, gdy pierwszy problem będzie rozwiązany. Często bowiem następuje tu kryzys – zadowoleni z osiągniętych sukcesów siadamy na laurach: pożarów już nie ma (przynajmniej jest ich dużo mniej niż wcześniej), pora świętować. Proces S&OP staje się comiesięcznym uzgadnianiem planów sprzedaży i produkcji w horyzoncie 1 do (zazwyczaj) 3 miesięcy. Udział szefa firmy zanika.



• Wydłużenie horyzontu planowania – przełamanie impasu kończącego pierwszy etap wdrażana S&OP często wymaga rozbudowania procesu o przewidywania finansowe. To oczywiście zwiększa ilość informacji, które w procesie trzeba przetwarzać, konieczne jest też sformalizowanie procesu i jego polityki. Większa liczba osób, które zaczynają uczestniczyć w procesie staje się też poważnym wyzwaniem – poziom zrozumienia procesu, jak i biznesu jest często zbyt mały, a naturalnie dominuje patrzenie ze swojego, wąskiego punktu widzenia. W efekcie często zawodzi poziom przygotowania uczestników przychodzących na spotkanie. Zamiast sprawnie przebiegającej narady, na której wnioski z przeszłości służą za doskonały punkt wyjścia do lepszego planowania przyszłości mamy do czynienia z długotrwałymi i męczącymi spotkaniami, w których wysiłek przewidywania zagrożeń spada na barki lidera procesu. Barierą w tym momencie jest z jednej strony jeszcze występujący brak wiedzy o funkcjonowaniu firmy jako całości (w tym specyfice jej modelu biznesowego), a także niezrozumienie czym jest wspólny cel i jaki do niego wkład wnoszą poszczególni uczestnicy. Dobrze poprowadzony etap drugi pozwala płynnie przejść do najwyższego poziomu wdrożenia S&OP jakim jest…



• Mechanizm wdrażania strategii – dobre przygotowanie, o którym mowa była w etapie drugim skupiało się na przewidywaniu zagrożeń. Jednak z czasem trzeba przesunąć uwagę nie tyle na unikanie problemów, co na szukanie możliwości dalszego wzrostu. Dobrym przykładem dojrzałości na tym etapie jest działanie w sytuacji kryzysowej – zdolność do nie tylko szybkiego zareagowania na nowe wyzwania, ale przede wszystkim – do przekucia ich na swoją przewagę.







Sesje:



Proponowany warsztat pozwoli uczestnikom przejść wszystkie trzy etapy wdrażania Sales & Operations Planning. W oparciu o rozbudowane i interaktywne studium przypadku, działając w 3-4 osobowych zespołach uczestnicy będą ćwiczyć:

• Metodę zespołowej identyfikacji krytycznego problemu, która z jednej strony pozwoli ujrzeć całej drużynie wspólny cel, a z drugiej – będzie doskonałym sposobem na zrozumienie wzajemnych powiązań (pierwszy etap wdrożenia S&OP)

• Sposób wyznaczenia dalszego celu, gdy pozornie niewiele będzie można jeszcze zrobić dla poprawy wyników (przygotowanie do drugiego etapu wdrożenia S&OP)

• Jak przygotowywać się na spotkania S&OP, aby były one jak najbardziej efektywne (etap drugi wdrożenia S&OP)

• Gotowość na niespodziewane – jak sprawnie analizować nową sytuację i jak podejmować decyzję w warunkach ograniczonego czasu

Otrzymane certyfikaty

uczestnictwa

Oferta skierowana do:

  Wyższa kadra kierownicza
  Średnia kadra kierownicza
  Niższa kadra kierownicza
  Specjalista
  Pracownik

W ramach oferty uczestnik otrzymuje:

  Certyfikat ukończenia
  Materiały dydaktyczne
  Wyżywienie / serwis kawowy
  Nocleg
  Dyplom ukończenia
  Zaświadczenie ukończenia
  Konsultacje poszkoleniowe
  Lunch
  Serwis kawowy
  Ćwiczenia

Trenerzy prowadzący

Zbigniew Sobkiewicz


Miejsce: Wrocław
Rozpoczęcie: 2020-04-02 - Zakończenie: 2020-04-03

CENA standardowa:
2250 PLN + 23% VAT = 2767.5 PLN

CENA ze ZNIŻKĄ:
1900 PLN + 23% VAT = 2337 PLN

UWAGA

Zgłoszenia na szkolenie, w przypadku korzystania z oferty First Minute, należy dokonać nie później niż na 6 tygodni przed datą rozpoczęcia szkolenia
Ostatnia aktualizacja oferty 2020-01-21 20:56:36

 

Formularz zapytania o szkolenie


Szkolenie: Sales and Operation Planning, czyli budząc “&” w S&OP – warsztaty
Organizator: MPM Productivity Management


Nazwa firmy * * pola wymagane
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail *
Treść zapytania
Wpisz tekst z obrazka



Zapytanie przesyłane jest bezpośrednio na adres e-mail firmy szkoleniowej (organizatora)
Operator serwisu trainingplanet.pl nie ponosi odpowiedzialności za termin lub brak odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 2 dni, prosimy o kontakt na adres e-mail:




Dodatkowe usługi

Reklama w serwisie

Kontakt do nas

2007-2022 © Wszelkie prawa zastrzeżone ENNOVA Software House



Pozostałe produkty i usługi ENNOVA: Onboarding pracownika | System ATS | System dla HR | Elektroniczne wnioski urlopowe | Intranet dla pracowników System zarządzania szkoleniami | HRtrendy.pl | Obieg faktury kosztowych CRM dla firm szkoleniowych |